Klote CBR/ Klote rijschool!!!

Sjaap

MF veteraan
20 dec 2001
4.699
0
Groningen
Goed,
ik ben 2maanden geleden begonnen met rijlessen, nu dus een stuk of 7 lessen gehad. Mn rijschool vertelde me dat de wachttijd bij het CBR ongeveer 3 weken was (!!) dus ik dacht "Oh, heb ik lekker snel mn rijbewijs" NIET DUS!! 19 maart is de aanvraag op de bus gegaan, één week daarvoor het CBR nog gebeld met de vraag hoe lang het ongeveer ging duren. "Mwah, weekje of 3/ 4..."was het antwoord. Dus, vanochtend maar weer eens gebeld of ze al een datum voor me hadden....en de hadden ze....,. :( :( :( :( 22 MEI!!!
Godverdomme nog 7 weken wachten!!!!! Ik baal zo verschrikkelijk, echt niet normaal... geen tourtocht voor mij in april... :( niet in de meivakantie met de motor weg... :( :( Kan wel janken...
Op advies van mn ouders ben ik gaan lessen bij de zelde rijschool waar ik B ook heb gehaald, omdat ze erg goed zijn --->> lang wachten dus!! Ik had écht NOOOIT bij hun moeten gaan lessen, bij een andere rijschool die hun examens vooraf kopen was ik in 4 weken klaar geweest, nu al 2 maanden bezig, en moet nog 1.5 maand wachten.....kut kut kut...
 
No worries. Zorg maar dat je je examen dan wel in 1x haalt, anders wordt het een trieste zomer voor je. Succes ermee.
 
Relax man. Je hebt nog een heel motorleven voor je. Wat kunnen die paar weekjes nou schelen. En dan nog. Wie zegt dat je hem in 1 keer haalt?
 
Relax man. Je hebt nog een heel motorleven voor je. Wat kunnen die paar weekjes nou schelen. En dan nog. Wie zegt dat je hem in 1 keer haalt?

Dat is waar, maar k zit al vanaf december te kwijlen op die motor in de schuur ;) Tuurlijk bestaat de kans dat ik hem niet in één keer haal, maar dan nog, als ik bij een andere rijschool ging lessen had ik eerder kunnen afrijden, en eventueel nog een keer kunnen afrijden voór 22 mei!!
 
Hmmmz ik leer hier een hele wijze les uit :)

vervelend voor je joh. Maar komt goed!!
 
3 tot 4 weken is echt geen CBR-style hoor. Hier ook 2 maanden moeten wachten. Na 1e les meteen examen aangevraagd, in totaal was dat dus 2 maanden wachten voor ik op kon.
 
Relax man. Je hebt nog een heel motorleven voor je. Wat kunnen die paar weekjes nou schelen. En dan nog. Wie zegt dat je hem in 1 keer haalt?

Zegt iemand die wel lekker kan :]

Paar weekjes scheelt heel veel zeker met dit lekkere weer en al die motoren die je voorbij vliegen.
Ik kan me wel voorstellen dat ie baalt.

Maar het komt allemaal wel goed, wordt een mooie zomer!!! (vind ik dan, ik weet alleen niet wat het weer daar van vind).
 
Klote voor je, wat een naaistreek.
Ze hadden al in het begin een examen voor je moesten aanvragen !
 
Het is klote voor je maar na 22 mei komen ook mooie dagen en kun je ook nog genoeg rijden.
Zorg er maar voor dat je de eerste keer slaagd anders duurt het nog langer.
 
Tsjah... voor jullie misschien moeilijk te begrijpen, maar motorrijden wil ik al 3 jaar... 3 jaar zitten kwijlen.... ;) daar kunnen echt geen 7 weken bij op... voor de eerste keer afrijden dan.
 
3 tot 4 weken is echt geen CBR-style hoor. Hier ook 2 maanden moeten wachten. Na 1e les meteen examen aangevraagd, in totaal was dat dus 2 maanden wachten voor ik op kon.


Ik heb ze 2 keeer gebeld, en beide keren rond de 3/4 weken voor motor. auto langer.
 
Tsjah... voor jullie misschien moeilijk te begrijpen, maar motorrijden wil ik al 3 jaar... 3 jaar zitten kwijlen.... ;) daar kunnen echt geen 7 weken bij op... voor de eerste keer afrijden dan.

Och ik wacht al bijna 2 jaar tot ik wettelijk op 600cc mag rijden met meer dan 25kw.. weet je hoe moeilijk dat is ? Nu al bij motorzaken kijken wat je wilt rijden en er dan achter komen dat je op z'n minst nog iets van 4 maanden moet wachten ;(
En dan heb ik volgens mij het geld nog niet helemaal bij elkaar ;)
Maaruh als je in mei je rijbewijs hebt kan je tot november-december nog goed rijden hoor.
7 weken zijn zo om.
 
Och ik wacht al bijna 2 jaar tot ik wettelijk op 600cc mag rijden met meer dan 25kw.. weet je hoe moeilijk dat is ? Nu al bij motorzaken kijken wat je wilt rijden en er dan achter komen dat je op z'n minst nog iets van 4 maanden moet wachten ;(
En dan heb ik volgens mij het geld nog niet helemaal bij elkaar ;)
Maaruh als je in mei je rijbewijs hebt kan je tot november-december nog goed rijden hoor.
7 weken zijn zo om.
Niezzo zeuren, ik moet nog 21 maanden ofzo :9
 
Och ik wacht al bijna 2 jaar tot ik wettelijk op 600cc mag rijden met meer dan 25kw.. weet je hoe moeilijk dat is ? Nu al bij motorzaken kijken wat je wilt rijden en er dan achter komen dat je op z'n minst nog iets van 4 maanden moet wachten ;(
En dan heb ik volgens mij het geld nog niet helemaal bij elkaar ;)
Maaruh als je in mei je rijbewijs hebt kan je tot november-december nog goed rijden hoor.
7 weken zijn zo om.

Ik hoop het....k ga gewoon met oogkleppen en dikke proppen in mn oren lopen. K wil GEEN MOTOR MEER ZIEN!! ;) ;) ;)
 
Niezzo zeuren, ik moet nog 21 maanden ofzo :9

Nou daar heb ik de meeste van gehad. Mag ik even klagen?! ;) Ik hoor jou wel over een maand of 16 })
Ach even snel gerekend nog een week of 19. 23 augustus 2002 is de dag dat ik op alles rijden mag! :z
 
heb gehoord dat actuele wachttijd voor examen nu al ca 5-6 maanden is... (zaterdag van een instructeur gehoord) dus de 7 weken valt wel mee..
 
Wel vervelend dat je nog 7 weken moet wachten. (Ik moest voor mijn examen 2 maanden wachten)
Maar je kan van die extra wachtijd ook gebruik maken door lekker verder te lessen, zo heb je meer kans om in 1 keer te slagen.
 
Nu 7 lessen da's dus 1 per week + 3 weken is 10 lessen. Ben ik dan de enige die denkt dat je er met 10 lessen niet echt bent :? :?
 
Ik heb zelf ook 4 jaar moeten wachten voordat ik mocht en de 1ste les ging niet door, omdat het sneeuwde |( |( . Dat was maar 1 week vertraging in de winter en al bijna niet te verdragen (DRAMA! ;) ).

Ik kan me levendig voorstellen dat het in de lente / zomer met dit :} weer heel moeilijk is om extra lang te wachten.

Zoals **LARA** al zegt: gewoon extra lessen en voor 100% slagen gaan.
 
Als je al een beetje schakel ervaring hebt valt het mee, ik heb 7 lessen gehad en ben toen geslaagd.

Moet nog 8 maanden wachten voor de big bikes!!
 
Hmm ben benieuwd dan hoelang ik er voor nodig heb..

heb 1 1/2 jaar 125cc schakel brommer gereden..en heb nu een dikke 100.000km gereden met mijn auto rijbewijs op de openbare weg.
 
JK, ben je van plan een motor bij een particulier of een dealer te kopen?

Want in de zomermaanden is het bij de dealers altijd verschrikkelijk druk en je weet het, vaste klanten gaan voor.
Dus ff snel tussendoor een motor rijklaar maken zit er dan niet in.

Think ahead.
 
Heb precies hetzelfde probleem!!! En het is echt heel K#T!!! ;( ;( ;( ;( En mijn motortje staat ook al vanaf december op me te wachten... Heb 'm niet eens gepoetst dit weekend, kon het gewoon niet meer aanzien... Ik leef dus met je mee. Heel veel sterkte!
 
Terug
Bovenaan Onderaan