Klote gemeentehuis!! (rijbewijs ophalen?)

Nick Name

MF veteraan
12 apr 2002
18.706
801
K*t,

Morgen moet ik afrijden om 11:00 en om 12:00 gaat het gemeentehuis dicht.

Weet iemand of het verplicht is je rijbewijs op te halen in de gemeente waar je woont? (als ik het haal natuurlijk)
 
yep moet in je eigen woonplaats (waar je staat ingeschreven..)

Zijn ze bij jullie niet op zaterdag open? Of 's-middags?
 
je mag toch met de papieren om je rijbwijs optehalen die je krijgt van je examinator, een half jaar mee rijden :? want binne die tijd moet je je rijbewijs opgehaald hebben

of had ik dat nou verkeerd gehoord :?
 
je mag toch met de papieren om je rijbwijs optehalen die je krijgt van je examinator, een half jaar mee rijden :? want binne die tijd moet je je rijbewijs opgehaald hebben

of had ik dat nou verkeerd gehoord :?

Nee mag niet, je moet gewoon doorbijten en een paar dagen wachten.

Wordt toch kut weer
 
Hé veel succes. En ja dat wordt waarschijnlijk wachten :( . Ik had in Gorinchem afgereden, moest helemaal naar Almere mijn rijbewijs ophalen. En het wachten in dat gemeentehuis duurde langer dan het afrijden... |(
 
Moet idd in je eigen gemeente gebeuren, da's dus pech hebben... Iig veel suc6 met het behalen van je papiertje morgen
xyxthumbs.gif
 
Koopavond zit er dus ook niet in :? Hier is het gemeentehuis vrijdag tussen 18.00 en 20.00 uur open.
Toen ik moest afrijden had ik een probleem met mijn knie waardoor de examinator niet gelijk het papiertje wou geven maar eerst overleg wou hebben met een medische raad. Twee weken later kreeg ik hem toch.... had alleen een probleem.... twee dagen voordat ik hem ontving was ik geopereerd aan mijn knie.
Wel je rijbewijs halen maar dan nog een maand wachten voor je op de motor kan stappen, echt :(

Ben er wel overheen gekomen, maar shit was het wel
 
Even vergeten........

HEEL VEEL SUCCES MORGEN.

Doe maar net of je lekker een stukje gaat rijden dan komt alles goed. Lekker slapen, niet te veel zenuwen want dat maakt het er alleen maar minder op.

Morgen even laten weten hé...
Groetjes
 
Suc6 morgen ennuh dan moet je ff wachten. Had ik ook. Oh nee, ik moest toen stage lopen en kon toen niet zo maar weg, had ik dus 2 dagen later pas mijn rijbewijs gehaald :(
Dus nu moet ik daar WEER voor boeten : 2 dagen LATER mijn zware rijbewijs :(
 
ik had precies het zelfde. ik ben ook op een vrijdag afgereden, en in principe was er nog meer dan genoeg tijd om mijn rijbewijs te gaan halen. maaaaarrrrrrrrrr.... een vrouwtje dat ook bij mijn rijschool leste had haar examen meteen na mij. ik moest dus blijven zitten tot zij ook klaar was voordat ik naar huis kon. toen ik thuis was ben ik meteen met mijn vader naar het gemeentehuis gereden, maar die waren toen net dicht, en hadden geen zin om mij nog ff blij te maken....... ik heb het hele weekend toen onze straat op en neer gereden...... was het langste weekend van mijn leven (en dat was niet eens goed)

conclusie van dit slap geouwehoer: of je moet een weekend wachten, of je moet zakken en je volgende examen beter plannen.....

succes!!
 
Ik heb in Deventer afgereden, en woon in Enschede. 's Middags examen, gehaald. 's Avonds nog ff op en neer naar E'de gegaan (koopavond). Weer een uurtje later zat ik op de motor :) :) :)
 
Ik heb in Deventer afgereden, en woon in Enschede. 's Middags examen, gehaald. 's Avonds nog ff op en neer naar E'de gegaan (koopavond). Weer een uurtje later zat ik op de motor :) :) :)

Hier in Groningen denken ze daar anders over...eerst pasfoto's verknippen, dan kapotte apparaten, en dan nog 1.5 uur wachten :(
Maar ik kreeg hem wel! :)
 
ook veel succes met afrijden.

Ik heb mijn papiertje afgelopen woensdag gehaald.

Gelukkig is ons gemeentehuis (almelo) tot 4 uur open.

SUCCES.

Vooral rustig blijven, goed spiegelen op kruispunten, en een beetje het gas erop houden.
 
je mag toch met de papieren om je rijbwijs optehalen die je krijgt van je examinator, een half jaar mee rijden :? want binne die tijd moet je je rijbewijs opgehaald hebben

of had ik dat nou verkeerd gehoord :?

Ik kreeg het nog speciaal te horen van de examinator dat ik niet mocht rijden met dat papiertje. Niet dat ik me daar aan gehouden heb. Ben netjes met de motor naarhet gemeentehuis gereden. Heb het risico maar genomen.
 
yep als je aangehouden wordt zonder rijbewijs ook al heb je het papiertje van de examinator dan kun je opnieuw beginnen of je moet een schappelijke agent(e) hebben..

veel suc6 morgen

Lijkt me stug. Denk dat je alleen een boete krijgt omdat je zonder rijbewijs rijdt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan