klote klote klote

Crash Test Dummie

Die hard MF'er
1 dec 2001
300
0
Alphen aan den Rijn
Ik ben dus vanmiddag op een auto geknald, zelf niks gelukkig :} , motor wel ;( . Ik reed dus in veenendaal (op de nieuwe rondweg oost) op een voorrangsrotonde en volgens mij reed ik heel erg aan de binnenkant van de buitenste baan, of iets op de binnenste baan, ik weet het niet meer goed, maar ja die auto van de rechterkant reed dus de rotonde op en ik ging ook iets meer naar de buitenste baan rijden, ik vol in de remmen maar ja hielp weinig, ik gleed ook nog weg denk ik ofzo, want ik heb de auto amper geraakt, alleen zijn achterband...
Hij beweert nu dus dat op nadat hij de rotonde opdraaide ik van de binnenste naar de buitenste baan ging... En er zijn getuigen die dat bevestigen (alhoewel de wel partijdig waren want ze waren samen opweg, die reden erachter, waren kennissen ofzo..) maar ja als dat al zo is, reed ik nog steeds op een voorrangsweg zou je denken? Politie erbij geweest, hebben een pv opgemaakt, we hebben ook een schaderapport opgemaakt..
motor linkerkuipdelen helemaal geschaafd over de weg en gebarsten, knipperlicht, spiegel.. voor de rest nog weinig kunnen ontdekken, gelukkig had ik een leren pak aan :}

kort om, klote einde van een mooie dag :(
 
Da's goed klote ;( , zeker als die koekblikken elkaar ook nog eens gaan 'dekken'. Gelukkig ben je zelf heel gebleven! Sterkte met de verzekeringsrompslomp en met het opknappen van je motor.
 
Die rotondes zijn ondingen!!!
Merendeel weet niet hoe ze hem moeten pakken en klooien maar wat aan. Met name auto's die nog aleens beide banen gebruiken om ergens een richting in te slaan. Of niet weten wat voorrang betekent |(

Gelukkig heb je zelf niks!!! Das belangrijkste.
Klote van je fiets...Hoop dat je weer lekker snel de weg op kan.

Succes met de rompslomp.
 
Klote voor je man..
Met (liegende) getuigen is het onmogelijk om zonder tegengetuige je gelijk te halen.
Maar als ze hebben toegegeven dat ze elkaar kennen heb je nog kansje.
Geen idee hoe't zit qua voorhang enzo trouwens in NL (op ronde punten dan) maar als je van baanvak verwisselt ben jij een maneuver aan't doen en is't al niet zo'n glashelder zaakje meer.
 
Dat is mooi klote voor je!! ;(

K heb ook zon hekel aan die dingen....ik ga dr meestal lekker snel door heen, hoe eerder je dr van af bent hoe beter :)
 
Klote voor je man..
Met (liegende) getuigen is het onmogelijk om zonder tegengetuige je gelijk te halen.
Maar als ze hebben toegegeven dat ze elkaar kennen heb je nog kansje.
Geen idee hoe't zit qua voorhang enzo trouwens in NL (op ronde punten dan) maar als je van baanvak verwisselt ben jij een maneuver aan't doen en is't al niet zo'n glashelder zaakje meer.

Ik hoop dat ik het kan uitleggen... :?

stel...ik rij op rotonde af en moet 3/4 rond, dus linksaf.
Er komt een auto van rechts (voor mij) richting de rontonde en wil ook die kant op, dus gelijk eerste rechts op de rotonde.

Ik moet de binnenste(linker)baan pakken en na de eerste afslag naar de buiten(rechter)baan om vervolgens rechtsaf te slaan.
Hij moet de buiten(rechter)baan pakken en rechtsaf slaan.

Nu ben ik op me fietsie als eerste OP de rotonde...de auto van rechts moet MIJ dus voorrang verlenen en gas inhouden tot IK op de buiten(rechter)baan zit.

Nu het leukste...je heb al ogen tekort op zo'n rotonde...je moet dus na het invoegen naar rechts vaak gelijk weer in de ankers omdat er binnenBK meestal een zebrapad ligt en fietspad...die JIJ weer voorrang moet verlenen.

Klotedingen zijn het zolang niet iedereen het snapt...

Bij mij de wijk uit ligt zo'n ding...heb bij politie gecheckt hoe het nu precies zit...ding was net open voor verkeer en er was al een ongeluk op!!!
Ik wilde zeker weten dat ik het goed had toendetijd.
 
Vooral die fietspaden er vlak na zijn irritant....als het een voorrangsrotonde is (zijn ze bijna allemaal) waarom dan de fietsers wel voorrang geven??
 
Vooral die fietspaden er vlak na zijn irritant....als het een voorrangsrotonde is (zijn ze bijna allemaal) waarom dan de fietsers wel voorrang geven??

Fietsers zijn vogelvrij en dus beschermde (dier ;) )soort
 
Ja zonde van vanmiddag:

Die muts die er bij met haar reactie, nadat wij klaagde over de "snelheid van de politie:
"ja mijn man is ambtenaar, dus ik kan er niets over zeggen"

Die gasten waren echt wel partijdig...
 
Klote voor je :(

Ben je all-risk verzekerd :?

Hopen dat de verzekering je uit betaald.

ben niet all-risk, alleen WA, ben maar een simpel studentje, en dan is een allrisk premie gewoon te duur. Daarom moet ik gewoon gelijk krijgen, anders gaat de reparatie niet op schieten. Kan nog wel rijden, nieuwe knipper en spiegel, dan gaat ie weer... maar ja die schade ziet er niet uit '(
 
Laatst bewerkt:
Je moet iig aankaarten dat het kennissen van elkaar zijn. Politie en verzekering weet dan ook dat ze elkaar indekken. Probeer wel een andere getuige te vinden die het ziet van jouw kant.
Succes ermee en wel klote voor je motor.

Maar inderdaad meer dan de helft van alle koekblikken weet niet hoe ze een rotonde moeten weten en hoe ze er af moeten gaan.
Let maar eens op hoeveel mensen er richting aan geven als ze er af gaan.
 
Die rotondes zijn ondingen!!!
Merendeel weet niet hoe ze hem moeten pakken en klooien maar wat aan. Met name auto's die nog aleens beide banen gebruiken om ergens een richting in te slaan. Of niet weten wat voorrang betekent |(

of niet weten hoe je je RAW dient tegebruiken.
 
Rotondes zijn ondingen. Probeer maar eens te remmen als je plat de bocht omgaat. Altijd fijn als mensen op het laatste moment toch de rotonde opschieten als je erop zit. Sterkte.
 
Ik ben dus vanmiddag op een auto geknald, zelf niks gelukkig :} , motor wel ;( . Ik reed dus in veenendaal (op de nieuwe rondweg oost) op een voorrangsrotonde en volgens mij reed ik heel erg aan de binnenkant van de buitenste baan, of iets op de binnenste baan, ik weet het niet meer goed, maar ja die auto van de rechterkant reed dus de rotonde op en ik ging ook iets meer naar de buitenste baan rijden, ik vol in de remmen maar ja hielp weinig, ik gleed ook nog weg denk ik ofzo, want ik heb de auto amper geraakt, alleen zijn achterband...
Hij beweert nu dus dat op nadat hij de rotonde opdraaide ik van de binnenste naar de buitenste baan ging... En er zijn getuigen die dat bevestigen (alhoewel de wel partijdig waren want ze waren samen opweg, die reden erachter, waren kennissen ofzo..) maar ja als dat al zo is, reed ik nog steeds op een voorrangsweg zou je denken? Politie erbij geweest, hebben een pv opgemaakt, we hebben ook een schaderapport opgemaakt..
motor linkerkuipdelen helemaal geschaafd over de weg en gebarsten, knipperlicht, spiegel.. voor de rest nog weinig kunnen ontdekken, gelukkig had ik een leren pak aan :}

kort om, klote einde van een mooie dag :(

Als ik het goed begrijp reed jij op een voorrangsrotonde en kwam het koekblik de rotonde op? Dan is er toch weinig aan de hand lijkt mij. Koekblik moet ten alle tijden voorrang verlenen.
 
Ik heb er pas ook gereden en zat ook in de cliche met een koekblik, ging nog maar net goed.
Zou als ik jou was z.s.m. aankaarten dat het een partijdige getuige was.
Met mijn logica had jij voorrang omdat je op de rotonde zat en moet een auto die erop gaat je voorrang geven en bewust bezig zijn of er iemand van rijbaan gaat wisselen, ookal is dat niet zeker dat dat bij jou het geval is.

Echt shit dit, hoop dat het snel in orde komt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan