Klote remschijfslot

Ik zet altijd mijn dodemansknop uit (of aan, net hoe je het noemen wilt) als ik mijn remschijfslot omleg. Werpt een extra vertraging heb voor je weg kunt rijden. Nu kun je dat net zo goed vergeten maar op de een of andere manier werkt het al jaren prima voor een warhoofd als ik.

Je noemt jezelf een warhoofd. Je bent bang je schijfremslot te vergeten, maar je bent niet bang een keer vergeten je dodemansknop om te zetten, zodat je alsnog je slot vergeet? Is overigens wel een goede tip en ik denk dat het na verloop van tijd een soort routine gaat worden, contact uit, knop om. Bij het starten word je dan even aan het denken gezet.

Ik heb ooit een keer een of ander magneetdingetje gehad dat bij een schijfremslot werd geleverd. Dat dingetje was een soort ring met een magneetvoetje en die ring deed je om je schijfremslot. Je pakt je slot, opent het en moet eerst het magneetringetje eraf halen. Je doet je slot op je schijf en plaatst het magneetje op je contactslot. Kom je bij je motor en wil je starten, moet je eerst het magneetje van je contact afhalen. Als er dan nog geen lampje gaat branden......
Was iets van Abus, daarna kwamen ze met de schijfremslotsleutelhanger, welke ik nu dus ook heb. Vond het magneetdingetje een betere oplossing.
 
Je noemt jezelf een warhoofd. Je bent bang je schijfremslot te vergeten, maar je bent niet bang een keer vergeten je dodemansknop om te zetten, zodat je alsnog je slot vergeet?
Ik zei al dat er natuurlijk dit risico bestaat, maar zolang je jezelf aanleert deze handeling samen met het omdoen van slot te doen (feitelijk net als de meeste andere rituelen die hier genoemd zijn) werkt het best goed. Helaas vergeet ik ook wel eens het slot uberhaupt op de motor te doen maar de onaantrekkelijkheid van mijn motoren is blijkbaar een krachtig anti-diefstal middel :9
 
Heb het gehad hoor, haast en snel weg willen rijden, kon de motor niet meer houden, en moest hem rustig neerleggen, daar geen schade, maar remschijf wel, toch jammer van het werk en het geld natuurlijk.
dus voel een beetje wat jij voelt en dat is klote!!!!!!!
 
Helaas vergeet ik ook wel eens het slot uberhaupt op de motor te doen maar de onaantrekkelijkheid van mijn motoren is blijkbaar een krachtig anti-diefstal middel :9

Ik zou er niet op rekenen! Ze hebben van mij wel eens een Pan European gejat. Dat had de schade expert van Centraal Beheer (toch geen lullig bedrijfje) in 10 jaar slechts een keer eerder meegemaakt. Maar, zoals ik al zei, die dodemansknop is een goede tip.
 
Gisteren weggereden -althans geprobeerd- met remschijfslot erop.
Gevolg remschijf en hele remunit kaput!! 1000 euri's !![Honda Varadero]
Heeft iemand ervaring met de dekking hiervan door een KNMV allrisk verzekering??
Gebruik je "lul vergeet je slot niet - koordje" in het vervolg :9 _O- _O-
 
been there - done that |( |(

en nog steeds: die koordjes zijn voor MIETJES / JEANETTEN
 
Ik heb ook zo'n mooi dementiekoordje.. ik weet gewoon dat ik dat ding anders een keer ga vergeten... :+

(en kan me niet bommen of t voor mietjes of wat dan ook is.. met je fiets ompleuren is ook weinig elegant.. |( )
 
Ik vergeet eigenlijk ook nooit te chocken of de contactsleutel om te draaien voordat ik wegrijd, dus verwacht ik dat het demonteren van m'n sloten ook onderdeel uitmaakt van het motor-ritueel. Voor geestelijk iets minder bedeelden schijnt zo'n xena-slot de oplossing te zijn!
 
been there - done that |( |(

en nog steeds: die koordjes zijn voor MIETJES / JEANETTEN

??? Nou ja... Dan maar een mietje maar dat koordje van 7,50 heeft mij al 2 keer behoed van 1000euro schaden.
Koord om je slot, koord om je gas hendel. Motor starten. Gas willen geven en dan heeee was dat nou een koordje om mijn gas hendel.... oooooow ja due *O* *O*
Het zijn vooral die keren dat je net voor dat je je slot los maakt nog even een collega ziet of whatever. praatje maken. Slot vergeten en weg willen rijden...
 
Damn, dat zuigt B|
Tijd voor het welbekende "lulvergeetjeslotniettouwtje" ;)

full



been there - done that |( |(

en nog steeds: die koordjes zijn voor MIETJES / JEANETTEN
Wat jij wilt, dan maar een mietje :P
 
Leuk al die reacties op mijn vraag over de verzekerings mogelijkheden van een stomme fout zoals wegrijden met een remschijfslot erop. Bedankt daarvoor!!
Ik zal maar gauw zo 'n ding kopen met ingebouwd alarm, want dat lijkt me de beste garantie om het niet te vergeten.
Een simpel telefoontje naar KNMV verzekeringen leverde overigens de mededeling op dat deze schade wel degelijk te declareren is als je allrisk verzekerd bent.
OK, het kost je je eigen risico van €110 en je gaat een no-claim trede omlaag. Er werd mij snel voorgerekend dat ik de komende 3 jaar € 535 meer aan premie kwijt ben + eigen risico = 645 euro.
Dat scheelt altijd nog een slok met de 1000 euro schade aan remschijf en remunit.
 
De sloten met alarm zijn er al vanaf 50 euro.
Te bestellen via de website, en daarna gewoon ophalen bij de dealer in je buurt.

Extra antidiefstal en een goede reminder voor de vergeetachtige motorrijder.

O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan