klotefietser

Waar is alles eigenlijk gebeurd? Autobaan, een 70km/h weg of een woonerf. Maakt, me dunkt, veel verschil. Op een woonerf moeten kinderen zonder kijken de weg op kunnen lopen/fietsen/voetballen - het is hun terrein.
En wij maar stoppies-wheelies-kneedowns-GhostrderImitaties... uitvoeren op de openbare weg, maar als zo'n jochie eens van zijn lijn afwijkt, ho maar.
 
Zijn motorrijders en automobilisten voor de wet gelijk? Ik lees in de quote's telkens "automobilist vs fietser". Kan me daar iets bij voorstellen want in de auto ben je veel meer beschermd tegen fietsers die proberen door je voorruit naar binnen te komen. Maar als motorrijder ben je toch veel zwakker dan n fietser? als je met 80km uitwijkt voor n fietser en tegen n boom/vangrail/huis/auto aanrijdt dikke kans dat je t niet overleefd..... wie betaalt die schade dan? De fietser?
Kortom: MAG doe iets aan dit onrecht!!!!
 
Heel herkenbaar dit.

Ik kocht in 1994 mijn eerste echte motor, een mooie ZX10. Betaalde er 14000 gulden voor, waarvan 10000 geleend.... dom dom want na iets minder dan een jaartje kwam ik een 14 jarige fietser tegen die voor m'n neus een voorrangsweg overstak. Ik wilde er achterlangs zwenken, maar zij zag me op het laatste moment, stopte en stepte de fiets achteruit. Hierdoor was er geen plaats meer achterlangs te zwenken en moest ik hard in de remmen. Dat dan in een zwenk geen goed plann is dat lijkt me duidelijk: achterwiel kam me vrolijk voorbij...

De fietser heb ik niet echt geraakt, ja het achterlicht heb ik eraf getikt. Ik ging in m'n t-shirt over het asvalt (ja ja ik weet het: was het bekende verhaal van effe snel iets halen, pak niet aan) en door een abri. De motor was totallos.

De ouders waren heel blij met me. Voor hetzelfde geld had ik hun dochter aangreden niet dan? Ik kreeg bloemen en een fles wijn EN ik mocht smane met mijn verzekeringadviseur HUN papieren invullen. MAximale kans op uitbetaling. En ik heb/had een rechtsbijstand verzekering.

Resultaat? nee. Ik heb niets vergoed gekregen, en bleef zitten met de sloopwaarde van het ding.

Ik besloot eerst de lening (dom dom dom) af te betalen, te sparen voor een andere en dán pas een andere motor kopen. Ik heb drie jaar niet gereden. :(

Sindsdien rijd ik zeeeeeer defensief als het gaat om fietsers. Zo oneerlijk dit!


MAzzel,

Roland (die nóg kan janken om die 14000 guldens, en de drie jaar motorloos)
 
Zijn motorrijders en automobilisten voor de wet gelijk? Ik lees in de quote's telkens "automobilist vs fietser". Kan me daar iets bij voorstellen want in de auto ben je veel meer beschermd tegen fietsers die proberen door je voorruit naar binnen te komen. Maar als motorrijder ben je toch veel zwakker dan n fietser? als je met 80km uitwijkt voor n fietser en tegen n boom/vangrail/huis/auto aanrijdt dikke kans dat je t niet overleefd..... wie betaalt die schade dan? De fietser?
Kortom: MAG doe iets aan dit onrecht!!!!



volgens mij is voor de wet een motorrijder in dit geval gelijk aan een automobiloot. enige verschil is dat een motorrijder natuurlijk wel een veel grotere aso is die zonder te kijken altijd veel te hard rijdt en overal tussendoor scheurt.
 
Ik wil niemand voor z´n enkels schoppen maar kinderen zijn kinderen , "on voorspelbaar", dat je daar door 500 Euro (motor + fietser)moet betalen is klo.... maar goed suk6 en keep it cool , kon erger aflopen. ;(
 
stuur mij een email

ik had een dergelijke situatie en heb via rechtsbijstand ca 1800 euro uitgekeerd gekregen

johndope@raketnet.nl

ik heb geloof ik nog wat correspondentie
 
Terug
Bovenaan Onderaan