KLPD Enquête Ergernis Motorrijders en win een trainingsdag

Earlyh

Die hard MF'er
28 mei 2004
260
0
Leerdam
Op de site www.politie.nl kwam ik het volgende artikel tegen:

De verkeerspolitie van het KLPD is benieuwd naar uw ergernissen als motorrijder. :Y
Kruis daarom hieronder uw VIJF ergernissen aan.

Wilt u in aanmerking komen voor een trainingsdag, op uw eigen motor, verzorgd door motorinstructeurs van het KLPD? O-) Vul dan ook uw NAW-gegevens in.

Uw motor moet op die dag wel all risk verzekerd zijn. De trainingsdagen :] zijn op zaterdag 26 maart of op zaterdag 2 april 2011.

Klik op deze link voor het artikel: http://www.politie.nl/klpd/nieuws/110202motorinhetvizier.asp

Klik op deze link voor de enquete: http://www.politie.nl/KLPD/organisa...eerspolitie/enquete_ergernissen_motorrijders/

Ben benieuwd naar jullie reacties. :W
 
Goede zaak, wellicht gaan ze daarna wat meer controleren op blinde koekblikkers!
*edit* blijkbaar niet, dit ziet er meer uit als de standaard-ergernissenlijst... De belangrijkste dingen zoals "geen voorrang verlenen", "eerst gaan rijden en dan pas kijken" en "niet kijken" komen niet eens voor in de lijst!
"Geen beschermende kleding dragen", als ik me daar aan erger, doe ik m'n pak toch aan? O wacht, dat heb ik aan...
"Mistlampen achter" komt nauwelijks voor, mistlampen voor daarentegen wel, maar dat staat weer niet in de lijst! Ik hoop dat de KLPD hier dan maar meeleest...

Verder mis ik het vinkje: "stilstaan op een autosnelweg" *D

Waar zou die all-risk-verzekering voor nodig zijn? Als ik mijn oude motor crash is dat toch m'n eigen probleem?
Sowieso geldt je verzekering volgens mij niet op een afgesloten trainingsterrein...
 
Laatst bewerkt:
Ach ik vul hem gewoon in, als ik hem dan win valt er vast wel iets te regelen met de verzekering voor die dag. Je volgt immers een rijopleiding waardoor de kans op schade zou moeten afnemen.
 
...
Sowieso geldt je verzekering volgens mij niet op een afgesloten trainingsterrein...

Zoals ik het lees vervalt je verzekering alleen als er een competitief / snelheid / prestatie element in de activiteit zit, lees: op circuit is niet verzekerd, maar bij bijv. een VRO weer wel.
maar er zijn mensen die daar veel meer verstand van hebben dan ik....
 
hetgene waar ik me het meest aan erger staat er dan weer niet bij.... mensen die in één keer 3 rijstroken opschuiven en dus niet zien dat ze je afsnijden, of mensen die in de spits denken dat als ze hun richtingaanwijzer aanzetten ook het recht krijgen om je af te snijden
 
Laatst bewerkt:
Goede zaak, wellicht gaan ze daarna wat meer controleren op blinde koekblikkers!

Waar zou die all-risk-verzekering voor nodig zijn? Als ik mijn oude motor crash is dat toch m'n eigen probleem?
Sowieso geldt je verzekering volgens mij niet op een afgesloten trainingsterrein...


Moet wel zeggen dat veel vragen toch verwijzen naar negatief gedrag van andere motorrijders :/

Wat verzekering betreft weet ik het niet, wellicht wordt je nog even buiten los gelaten?
Of sommige verzekeringen dekken wel weer omdat het niet echt een circuit is. :?
 
Of zou het koekblik wat me 3 keer per dag probeert van de weg te drukken onder het kopje "hinder bij inhalen" vallen? Dat vind ik een beetje zwak uitgedrukt...
 
Ingevuld, toch een klein beetje idee dat er geluisterd wordt naar motorrijders.
 
Dus bij nader inzien, leuk idee maar bar slechte uitwerking.
Zal vast opgesteld zijn door een automobilist of ligfietser :? :/
Ik denk het... Ik heb nog nooit iemand achteruit zien rijden over de vluchtstrook... Dus stel dat het ergens zou gebeuren, dan kan dat toch nooit je top 5 halen? Zet dan spookrijders op de lijst!
 
Dus bij nader inzien, leuk idee maar bar slechte uitwerking.
Zal vast opgesteld zijn door een automobilist of ligfietser :? :/

:^
Alles wat hier wordt genoemd kan ik op anticiperen. Onzinenquete dus. Hele enquete lijkt me meer iets voor iemand die iets de wereld in wil slingeren om zijn baan te behouden.
En dat lukt over het algemeen ook nog, wij betalen dat immers.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk 5 per catagorie...


Heb hem ook maar ingevuld, mijn brommert is ook wel all risk verzekerd..

" Heeft u in totaal VIJF ergernissen aangevinkt? Ga dan hieronder door met het invullen van uw NAW-gegevens. "
 
Laatst bewerkt:
" Heeft u in totaal VIJF ergernissen aangevinkt? Ga dan hieronder door met het invullen van uw NAW-gegevens. "




... Ben ik weer eens te snel geweest.... |(
Dat heb ik helemaal niet gezien... :X Ik zal het nog eens proberen ;)
 
Laatst bewerkt:
Even een persoonlijke top-5 zonder beperkingen in opties:
1. Mensen die geen voorrang verlenen waar dat wel zou moeten, en mij daardoor in gevaar brengen.
2. IJzel.
3. Regen met wind mee en werkzaamheden (90 km/h) op een drukke donkere snelweg waardoor de druppels niet van mijn helm waaien.
4. Gevoelstemperaturen onder de -30.
5. Gieters.
 
Volgens mij kun je voor dit soort dagen ook je motor voor 1 dagje allrisk verzekeren. Kost wel wat extra maar is nog altijd goedkoper dan een nieuwe motor ;)
 
Ligfietsen worden ook standaard over het hoofd gezien, en hebben ook geen kreukelzone... :?

Toch even de lijst ingevuld, maar waarom maar 5 ergenissen :?


Idd, ik erger me aan driekwart van die lijst plus nog een hoop dat er niet tussen stond.
 
Terug
Bovenaan Onderaan