KLPD-er onderuit met nieuwe Pan

Verhaal klopt in ieder geval. Ben wel benieuwd naar verhaal van die site, kan iemand ff K&P'en svp ?
 
Er staat eigenlijk niks:
Originally posted by Pike

Gisteren hoorde ik bij motorzaak van Harten in Amersfoort dat een motorrijder van de KLPD met zijn nieuwe Pan 1300 met een snelheid van 180 km per uur van de weg was geraakt.[:0] Oorzaak zou het inmiddels beruchte "pendelen" zijn. [B)] Zijn er meer mensen die hiervan gehoord hebben? Ben toch wel benieuwd....[8D]


Originally posted by From224

Helaas, helaas,
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat het ging om een hele nieuwe Pan, dus gemodificeerd, die bij ca. 200km dus wel echt zo ging pendelen dat ie niet meer te houden was......................... Wat ik begrepen heb heeft de berijder het er goed vanaf gebracht.

Gr. [8D]Peter[8D]

 
Het lijkt me sterk. Ik heb al heel wat pan rijders gesproken die op de nieuwe rondrijden, en geen van allen hebben ze hier klachten over. Ja, het is geen sportfiets dus hij is minder rustig als een R1, maar hij beweegt niet meer of minder op hoge snelheden als welke andere motor van dat formaat. Geen van de pan rijders die ik ken snapt dan ook waar alle ophef over is. Vriend van me heeft ook zo'n ding en van de zomer hebben we honderden kilometers over de duitse autobahn gereden met 180+, onder wisselende omstandigheden en met verschillende soorten wegdek en nooit heeft ie iets verontrustends kunnen waarnemen. Motorfietsen zijn zo goed tegenwoordig dat er eigenlijk niets op aan te merken is, en als er dan iets niet 100% is wordt dat door de pers breed uitgemeten. En voordat je het weet gaat het een eigen leven leiden.
Meneer agent zal wel wat lomps hebben gedaan waardoor ie de controle is kwijt geraakt, en wijt het nu aan de pan. Agenten zijn ook maar mensen. Zeggen ze. ;)
 
Ik las ergens dat dat wobbelen, pendelen, kwispelen whatever bij sommige rijders beter te merken was dan bij anderen en dat ook de belading een rol speelde.

Wrom kopen ze niet gewoon de bewezen Yamaha? Dat ding presteert ook nog eens beter.
 
Wrom kopen ze niet gewoon de bewezen Yamaha? Dat ding presteert ook nog eens beter.
Bij Honda hadden ze nog een partij Pan1300's staan waar ze vanaf wilden. Die zijn dus voor een mooi prijsje naar de KLPD gegaan.

Ik vind het wel een goede actie, als ze je willen aanhouden gewoon ff 180+ gaan rijden, dan zullen ze de achtervolging waarschijnlijk wel opgeven (artikel 5) :+
 
[off topic mode] zal wel net zo'n bullshit zijn als bij het hok Audi TT.. daar konden bepaalde sukkels (lees: amerikanen) niet autorijden en gaven ze de schuld maar aan de auto.. audi gooit er een spoilertje op en voila, iedereen blij. dat de wegliggen slechter werd MET spoiler, ach, dat boeide niemand behalve de mensen die echt flatout gingen met zo'n auto..

[iets meer ontopic] ik weet wel dat er valbeugels en ophanging veranderd is, daar bij een val de hele carter open zou scheuren en DAT was nu juist niet de bedoeling van een valbeugel.. lijkt me dat een andere valbeugel niet veel verandert aan je wegligging... tja, je kunt motorrijden, of je kunt het niet... KLPD-ers staan niet echt bekend om hun rijkwaliteiten... zoals inhalen zonder kijken en zonder knipperlicht en dan iemand van de weg rijden de vangrail in en dan die persoon nog de schuld in de schoenen schuiven ook... is niet voor niets dat wanneer de KLPD een ongeval heeft gehad dat BINNEN 5 MINUTEN !!!! de boel opgeruimd is en de voertuigen afgevoerd worden, vaak zelfs met een doek eroverheen !)...

[weer off topic] ik heb iets tegen klpd-ers, sind ik ooit een ongeval gehad heb waarbij een auto met 120+ in de kofferbak vlamde en de klpd auto VOOR me, gewoon doorreed en ik vervolgens 40 minuten moest wachten op de eerstvolgende "persoon" die ook nog eens boos werd dat mijn totaal losse auto nog op de weg stond.. ik kon niet eens fatsoenlijk bewegen, ga ik zeker ook nog 1100kg auto wegduwen door de ochtendspits ? ook dat geflits met "open vizier" achter ANWB palen en HM-bordjes is zooo ziek.. nee, der moet veel gebeuren voordat ik dat volk weer vrolijk kan aankijken.
 
Het schijnt dat als je de nieuwe Pan vlot doortrekt naar de 200 je nergens last van hebt. Laat je de snelheid langzaam oplopen dan schijnt ie inderdaad rond de 180 instabiel te worden.
 
Wrom kopen ze niet gewoon de bewezen Yamaha? Dat ding presteert ook nog eens beter.

De stabiliteit met een topkoffer op een Yamaha is ook niet 100%.
Daarnaast moet je niet denken dat een Yamaha zomaar een ST1300 achter zich laat ... :9~
De FJR is een sportieve motor met toer mogelijkheden en de PAN een rasechte toerder waar je de sportieve toer mee op kan. :]
Erken in beide beide motoren de goede eigenschappen, moest er één perfekt zijn dan was er geen concurentie....
 
Laatst bewerkt:
De stabiliteit met een topkoffer op een Yamaha is ook niet 100%.
Daarnaast moet je niet denken dat een Yamaha zomaar een ST1300 achter zich laat ... :9~
De FJR is een sportieve motor met toer mogelijkheden en de PAN een rasechte toerder waar je de sportieve toer mee op kan. :]
Erken in beide beide motoren de goede eigenschappen, moest er één perfekt zijn dan was er geen concurentie....

Ik geef toe dat de Honda de beste pendelaar is.... ;) Er kan er maar 1 de beste zijn 8-)
 
Fijn om te zien dat motorrijders elkaar in hun waarde laten.
Wat maakt het nou uit waar je op rijdt. Als je maar lol hebt.

Be Cool, Be Happy.
 
Terug
Bovenaan Onderaan