KLPD motoren

De grotere zuiger/cylinderspeling is misschien uit de vorige eeuw 20 jaar geleden. Maar waarom doen ze het nu niet meer ? En hoe weet je dat ze nu geen grotere speling meer toepassen?

De dienst Guzzi's hadden een grotere zuigerspeling en een lagere compressie dan de burger uitvoering V50. Om op iedere benzine te kunnen rijden met laag octaangetal.

Gr,
Henk
 
Dat waren de millitaire V50's. Geen BMW's.

Extra zuigerspeling is bij de luchtgekoelde Guzzi's gedaan om problemen bij millitair gebruik onder zeer warme omstandigheden (woestijn inzet e.d.) te voorkomen. Bij een K-serie is sprake van waterkoeling dus daarbij gaat die vlieger niet op door de veel constatere temperatuur. Verder is het ondenkbaar dat een Nederlandse Politie BMW wordt in gezet in gebieden rond de evenaar....
 
Laatst bewerkt:
Rijd jouw K75 op Helium ofzo :?

Zo'n K75 is echt wel zwaarder dan 180kg hoor.
Je hebt helemaal gelijk, ik heb even de papieren erbij gehaald

Massa ledig voertuig: 241 kg

1) Ja mocht goed kuipwerk van de sloopmotor halen (Hij is niet gekocht bij een motorzaak) Deze is toch echt wit.
2) Ik ben niet zo groot (170cm) kan net met voetjes bij de grond (heb zadel laten verlagen), het zwaartepunt ligt hoog bij deze motor.
3) BMW heeft voor de politie andere computers dan voor de burger uitvoering.

Overigens vind het het bedrag wat je vermelde in je eerste post veel te veel geld. Tegen de 3000 Euro vind ik een beter bedrag.[me]**Lara** zal toch niet met dr manke vingers een er 2tussen hebben gefrot ... ik controleer het straks wel even.[/me]
Inderdaad, manke vinders en slechte na-controle
1507210 km minus de 2.

Skuses voor het ongemak en de onvolledige informatie
 
Mijn ex is politie agente. Als ik wel één ding herrinder is de stoere verhalen hoe de politievoertuigen worden afgebeuld. Met volle vaart over drempels endergelijke. Ik zou geen tweedehandse politiemotor aanschaffen.
 
De grotere zuiger/cylinderspeling is misschien uit de vorige eeuw 20 jaar geleden. Maar waarom doen ze het nu niet meer ? En hoe weet je dat ze nu geen grotere speling meer toepassen?

De dienst Guzzi's hadden een grotere zuigerspeling en een lagere compressie dan de burger uitvoering V50. Om op iedere benzine te kunnen rijden met laag octaangetal.

Gr,
Henk

Nogal een verschil, Guzzi/BMW.
Ik weet dat ze dat niet meer doen omdat ik gemiddeld 3/4/5 dagen pw op zo'n ding rij en altijd graag weet waar ik op rij ;)
 
Mijn ex is politie agente. Als ik wel één ding herrinder is de stoere verhalen hoe de politievoertuigen worden afgebeuld. Met volle vaart over drempels endergelijke. Ik zou geen tweedehandse politiemotor aanschaffen.

Als het moet, dan moet 't.
Voordeel is alleen dat ik vervolgens naar de dealer rij en direct een compleet nieuw wiel krijg en niet na hoef te denken hoeveel me dat kost.

Niet dat t mij niet uitmaakt hoeveel belastinggeld ik zo verbruik, maar ik heb t dan ook over gevallen dat "moeten" ook echt "moeten" is.
Ik persoonlijk doe graag gekke en ongebruikelijke dingen met de motor, maar heb ook wel een beetje liefde voor de motor, zal 'm dus nooit bewust slechter behandelen dan de motor aankan ;)

Je moet eens weten hoeveel "stoere verhalen" ik op sommige fora lees over stoppie's en wheely's enzo O-) , alsof dat op den duur bevordelijk is voor een motor ;)
 
ik kan momenteel kiezen tussen twee motoren. Een K1100 met een ton op de klokken, 12 jaar oud, handvatverwarming, particulier gereden kosten 4750


of een K1100 89.000km gelopen,ABS, handvatverwarming, met KLPD achtergrond. Prijs 5950


Wat zouden jullie doen?

Vergeet die K1100's en koop mijn K100RT (88.000km), over de prijs worden we 't wel eens. ;)
 
de KLPD motor is niet gekocht. Na een proefrit niet goed bevonde. Uitlaat was aan zn einde, hij was niet helemaal goed opgespoten (geen origenele BMW kleur), verder deed het electrischscherm het niet. De BMW dealer raadde mij de motor af. De prijs was 5995 euro. Was volgens hem te duur. Ik heb nu de K1100 uit 1993 gekocht. Ik moet nu 1250 euro bijleggen met Honda CBR uit 1995 inruil. Die had 39.000km gelopen.
 
de KLPD motor is niet gekocht. Na een proefrit niet goed bevonde. Uitlaat was aan zn einde, hij was niet helemaal goed opgespoten (geen origenele BMW kleur), verder deed het electrischscherm het niet. De BMW dealer raadde mij de motor af. De prijs was 5995 euro. Was volgens hem te duur. Ik heb nu de K1100 uit 1993 gekocht. Ik moet nu 1250 euro bijleggen met Honda CBR uit 1995 inruil. Die had 39.000km gelopen.
Dat lijkt me een mooie deal!
Gefeliciteerd!
 
nopes sinds november. reden waarom ik hem weg doe: ik vond het niet echt fantastisch om wegracer te rijden. Vandaar dat ik wat ben gaan proefrijden. Het beste beviel het toersigment. En het lekkerste vond ik het type K1100 rijden. Vandaar mijn switch.

Wat vinden jullie overigens van de deal? 1250 euro bijleggen?
 
nopes sinds november. reden waarom ik hem weg doe: ik vond het niet echt fantastisch om wegracer te rijden. Vandaar dat ik wat ben gaan proefrijden. Het beste beviel het toersigment. En het lekkerste vond ik het type K1100 rijden. Vandaar mijn switch.

Wat vinden jullie overigens van de deal? 1250 euro bijleggen?
Wat heb je voor de andere motor betaald?
 
nopes sinds november. reden waarom ik hem weg doe: ik vond het niet echt fantastisch om wegracer te rijden. Vandaar dat ik wat ben gaan proefrijden. Het beste beviel het toersigment. En het lekkerste vond ik het type K1100 rijden. Vandaar mijn switch.

Wat vinden jullie overigens van de deal? 1250 euro bijleggen?

Volgens mij bedoelde Baksteen mijn BMW. Er is niks mis met mijn K100RT, alleen vind ik hem (na een paar maanden rondgereden te hebben) een beetje saai worden. Klik en starten maar, en dan legt ie trouw z'n km's af. (Die ik met veel plezier heb gereden overigens!). Ik zoek nu iets met meer 'kick' en fun, een Honda Hornet bijv. :]
 
nopes sinds november. reden waarom ik hem weg doe: ik vond het niet echt fantastisch om wegracer te rijden. Vandaar dat ik wat ben gaan proefrijden. Het beste beviel het toersigment. En het lekkerste vond ik het type K1100 rijden. Vandaar mijn switch.

Wat vinden jullie overigens van de deal? 1250 euro bijleggen?
PPpssttt...die opmerking was richting Spoonman, die jou zijn BMW K100RT te koop aanbood ;) :X :X


Edit: Ik ben weer eens te langzaam, Spoonman heeft zelf al gereageert :P |( :P
 
Gaat lekker hier met die spraakverwarringen :X

@ Trijnie, Lara bedoelde jouw sportmotor
 
ik heb 3500 voor de motor betaald. precies wat ik nu dus terug krijg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan