KLPD motoren

Die grotere zuiger/cylinderspeling zuig ik niet uit mijn duim.
De dealer heeft mij dat in die tijd verteld. BMW had toen alleen maar boxers. De R/.... serie. En je hoeft niet aan de evenaar te wonen om die dingen flink heet te laten worden. Wat denk je als je stapvoets rijd, of je hebt er een zijspan aan gekoppeld hebt.
Een paar jaar heb ik met een I.R. temp. meter de temp gemeten van de buitenzijde van de cylinder van mijn R1100R. Deze was 115 graden celcius +/- 0,2 . Eigenlijk te warm naar mijn smaak, maar het blijft allemaal heel.

Gr,
Henk
 
Nogal een verschil, Guzzi/BMW.
Ik weet dat ze dat niet meer doen omdat ik gemiddeld 3/4/5 dagen pw op zo'n ding rij en altijd graag weet waar ik op rij ;)


Eh...ik moet nu toch iets zeggen....
Denk dat er aan oudere bmw's ook wel wat makken zijn en om leger v50's nu op een lijn te zetten met hun 1000 en meer politie ,,collega's,, vind ik wel wat sneu...
Denk dat de Breva 1100 wel eens mee zou kunnen vallen...maar tja da's zeker uitelijk een halve bmw :X :+
 
Die grotere zuiger/cylinderspeling zuig ik niet uit mijn duim.
De dealer heeft mij dat in die tijd verteld. BMW had toen alleen maar boxers. De R/.... serie. En je hoeft niet aan de evenaar te wonen om die dingen flink heet te laten worden. Wat denk je als je stapvoets rijd, of je hebt er een zijspan aan gekoppeld hebt.
Een paar jaar heb ik met een I.R. temp. meter de temp gemeten van de buitenzijde van de cylinder van mijn R1100R. Deze was 115 graden celcius +/- 0,2 . Eigenlijk te warm naar mijn smaak, maar het blijft allemaal heel.

Gr,
Henk
Het probleem "toendertijd" met die R kwam vooral als hij ergens neer moest worden gezet met de zwaailampen aan. Die dingen vreten stroom en na 10 minuten is de accu leeg, laten draaien dus. En dat was het grote probleem voor de R. Rijwindkoeling was er dus niet en dan zomers een uurtje stationair draaien deed ze niet veel goeds. Maar zoals al eerder omschreven, is grotere speling naar mijn idee daar niet echt een oplossing voor.
Als dat op V50's in het leger werd gedaan...geen idee, daar weet ik dus echt helemaal niets van.

Maar goed, dat probleem hebben de K's niet, dankzij vloeistofkoeling ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan