KLPD waarschuwt voor gladheid

bliksem

Die hard MF'er
19 jun 2006
950
0
Rijkswaterstaat en het KLPD waarschuwen woensdag voor gladheid op de rijkswegen in de komende uren. In de afgelopen periode van droogte heeft vuil (onder andere zand en rubberresten) zich verzameld op de snelwegen, dat in combinatie met de (komende) neerslag tot een soort sop gaat vormen. Dit kan gladheid veroorzaken.

Automobilisten en motorrijders in het bijzonder moeten rekening houden met een langere remweg.


Droogte

Deze vorm van gladheid komt vaker voor als het lang droog is en het vervolgens gaat regenen. Het is overigens een tijdelijk probleem: als het flink heeft geregend, is het vuil weg en dient het probleem zich niet meer aan.

Bron: nu.nl
 
Regen in Den Haag :?

Tis hier in Friesland niet om uit te houden. Van mij mag het gaan afkoelen, al dan niet met een flinke bui.
 
hier in waddinxveen heeft t ook al aardig geregend en geonweerd...
Had je deze wel bij je? :+

421.gif
 
hmmm... regen???
Heb een rondje vinkeveen/Amsterdam/Almere/Harderwijk/Zeist achter de rug.
Ben om 09.30 uur vertokken met mooi weer. Aleen bij Zeist had het al flink geregend gezien de hoeveelheid water wat nog op de weg lag.

Wat mij opviel was inderdaad een hoop schuim en olie op de weg. Wat wel prettig is is dat de koekblikkers natuurlijk niet verwachten dat jij ineens ff met enige voorzichtigheid over de rotonden heenwalst. Nou ja, what the heck, ik ben weer safe at home (en niet weer van die flauwe grappen gaan maken over safe... :Y

cheers
 
Hmmm... hier in N-H zie ik net de eerste druppels vallen B| . Zomer afgelopen, zo jammer :N .

Wel een net bericht van de KLPD :)
 
In Helmond was het een uurtje geleden droog met erg donkere wolken naar Arnhem gereden en hier is warm broeierig en praktisch geen wolken............

:-( ik wil regen............ of in iedergeval afkoeling
 
Ben op het moment in Noordwijk en hier heeft het vanmorgen (hard)geregend. Nu is het weer droog en ontzettend benauwd. Helaas geen verkoeling door de regen :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan