Klr 600 mist vermogen

Ben999

Rookie
3 sep 2012
25
0
Dag allemaal,

Ik bezit sinds een klein jaartje een kawasaki klr 600. Ik kon hem aan een spotprijs kopen en zou iets later men motorrijbewijs halen. In de tussentijd ben ik bezig geweest met onderhoud en het oplossen van enkele problemen aan de moto. Toen ik hem kocht heb ik proefritje gemaakt en het viel me op dat er precies vermogen ontbrak, nu dacht ik dat dat aan de niet originele ontsteking lag die ze hadden gemonteerd. Ik heb een originele ontsteking gevonden en deze gemonteerd. Hij is sindsdien iets vinniger geworden maar het is nog steeds niet wat ik ervan verwacht. Ik heb met een 25kw motor gereden tijdens de lessen voor mijn rijbewijs en die trok een héél stuk beter als deze die op papieren 31kw bezit.

Kleppen zijn terug met de hand ingeslepen, klepspeling is goed, compressie was 9 bar, nokkenassen staan goed, carbu is schoon...

Ik heb geen idee meer waar het probleem kan zitten...



Ben
 
"The KL600R's performance is, shall we say, a bit off the bull's-eye. And you only need look as far as our recent road tests of Honda's XL600R and Yamaha's XT600 to see just how far it is off. Our KL's best run at the dragstrip was 14.28 seconds with a trap speed of 88.88 mph. That's about half a second and 6 mph slower than both the Honda and the Yamaha. The Kawasaki's 97-mph top speed is 3 mph below that of the XT and 6 mph less than the Honda's. A look at top-gear roll-ons is equally distressing. The KL takes 5 seconds to accelerate from 40 to 60 mph; Honda 4.3, the Yamaha 4.6. From 60 to 80 mph the the Kawasaki requires a full 7 seconds, while both the Honda and Yamaha need only 5.6, which is almost a second and a half less. In fact, even Honda's XL350 is quicker in that respect.

From these figures, an educated guesser would say that the "technologically advanced" Kawasaki is about 5 horsepower down on its more-conventional competitors."

Kawasaki KLR 600
 
Is je nokkenasketting wel goed getimed?
Als de nokkenasketting versleten is, dus langer is geworden, dan verloopt de timing ook.
check de slijtage en de timing.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het gevonden *O*

De vacuumschuif ging niet omhoog :N

Rubbertje was op 2 plaatsen gescheurd, een ander gemonteerd en een testritje gemaakt. Ongelofelijk })

Dag en nacht verschil... Maar dat is dan ook wel te begrijpen :+
 
hoi Ben

ten eerste sorry heb me jaren geleden ook al een keer aangemeld dus voor alle reacties van he eerst voorstelllen wees gerust jullie zullen weinig meer van me horen na dit :) ...
ben namelijk niet zo,n computer iemand koste me nu al een drie kwartier om wat tegen ben te willen zeggen :N


Ben ik las via google dat je een startmoter zocht plus kappen?????
Nu heb ik nog 1 600 uit 1984 uit elkaar liggen maar heeft nog gelopen sins demontage en een 1985 uitmekaar liggen en alle twee kompleet en nog een extra 600 blok met startmoter alles wel uitmekaar.
ik gun je het van harte alleen al door je (met een hamer past alles) _O-
dus daar komen we wel uit als je er belang bij hebt????
ik weet niet wat gebruikelijk is om hier achter mekaars tel. nummer te komen maar dat vind ik iets makkelijker :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan