[KLR650] motor bokt bij het versnellen

Chevy454

MF veteraan
6 jul 2002
2.814
1
België
Deze winter werd de KLR650 van mijn oom geheel gereviseerd maar sinds kort is er iets mis mee :(

Als je wilt versnellen van 3000rpm naar 4000rpm begint de motor te bokken, net alsof je probeert te versnellen vanuit een (veels) te laag toerental. Voor de revisie deed de motor dit niet, hij is nu opeens zo onstuimig.

Als je wat gas geeft dan maakt hij eerst een klak voordat hij er hortend ervandoor wilt gaan. Zodra je op toeren zit is het weg. We dachten eerst of er iets mis was met de versnellingen (je voelde iets als je opschakelde) dus het hele motorblok geopend en alles opgemeten waarbij alles nog goed.

Kan het zijn dat de motor nog niet goed was ingereden? Of dat de nokkenasspanner zijn tijd heeft gehad? (de distributieketting en tandwiel hebben we veranderd dus die moet goed zijn)

We hebben de eerste 100km maar 2500rpm aangehouden om dan wat te stijgen in toeren. Mijn motor was even eens gereviseerd en heeft even veel gelopen na de revisie alleen heb ik em wat langer @ 4000rpm laten lopen daar mijn oom hem nog maar 3x tot 4000rpm heeft getrokken.

[edit]
Na het gebruik van de search heb ik meermaals gelezen dat het mogelijk de carb was welke vervuild was. De carb hebben we schoongemaakt gehad maar het probleem bleef.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan