Klunk bij het op de bok zetten

BM Werner

Die hard MF'er
3 jun 2002
957
0
Hengelo
Ik heb een klijn probleempje, de motor van m'n zus (een BMW R60/5) geeft een geluid van metaal op metaal als je haar op de bok zet. Verder is iedere vorm van demping er uit.

Ik ben van plan om de olie te verversen, maar kunnen het ook de veren of de lagerbussen zijn?!

Iemand een idee? :}
 
Die klunk komt zeker uit de voorvork? Heb ik ook, ben er nog steeds niet achter wat het precies is.
Balhoofd te ruim afgesteld? Lagerbussen in de voorvork versleten? Als je meer weet hoor ik dat graag :P
 
Jeroen, als jij met die tjaptjoibrommers daar last van hebt kom ik je wel een keertje helpen, m'n straaljager ligt toch nog bij jullie })

En om mij nu beter uit te drukken (in de pauze was de tijd wat krap), ja, het geluid komt uit de voorvork. |(

Ik had het met mijn eigen een paar keer bij het op de bok zetten, direct na het vervangen van de olie. Toen de luchtbellen :? er uit waren heb ik het niet meer gehoord, maar als ik het weet zal ik het schrijven.
Kan even duren, want eerst m'n eigen bakkie doen en dan een weekje Engeland... :)
 
Even speciaal voor Ralfie, deze oude meuk weer opgegraven.

Na het vervangen van de olie is de klunk er uit (en de remkracht weer terug)
Komt waarschijnlijk door het gebrek aan demping, waardoor de vork nogal hard bij de aanslag aan komt :)

Ik heb op het net onderhand geleerd dat niet alleen de olie, maar ook de hoeveelheid lucht die er boven zit een nog grotere rol speelt bij het netjes dempen van de voorvork :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan