Klusbrommert: Yamaha xvz 1300 tf 2005

Kijk er wel mee uit, voor je het weet is je boutje of je gereedschap kapot. Maar we doen het allemaal wel eens :). Goed om weer een update te zien! Ziet er allemaal tof uit hoor.
 
Inmiddels zitten de banden op de velgen, zijn deze gebalanceerd en is de blauwe beschermlaag met Dreft en heet water van de banden verwijderd.

IMG_6826.JPG

IMG_6832.JPG
 
Afgelopen week weer een paar stappen verder:

1) Achterframe voor spatbord en alle rekken gemonteerd. Deze is gepoedercoat.
IMG_6874.JPG


2) Al het 'lederwerk' schoongemaakt en geconserveerd. Zal nog wel 1 of 2 keer moeten. Komt veel vuil vanaf.
Before.......
IMG_2984.jpeg


After......
IMG_6879.JPG


En nog wat opbouwwerk:
IMG_6871.JPG


Morgen weer een filmpje!
 
Gezien de leeftijd van de motor gelijk een vraag. Zijn de originele remleidingen gemonteerd of hebben jullie verse gemonteerd ?
Yamaha geeft meestal 1 x 4 jaar aan om de rubberen leidingen te vervangen, vind ik zelf wat overdreven. Doch 4 x 4 dan is het niet vreemd om daarover na te denken (overigens hoeft staalommanteld niet extreem veel te kosten, zie Melvin.de).

Ziet er overigens gelikt uit :t
 
Uit hoeveel onderdelen bestaat nu z’n complexe motorfiets ? (Retorische vraag 😉)

Verbaas mij erover hoeveel “rare” bevestigingsbeugsel er wel niet opzitten.
 
Snap ik. Wij hebben bij het opbouwen ook het idee dat er aan een soort 'reversed engineering' is gedaan door de Yamaha-engineers met een HD als voorbeeld. Ook toepassing van gebruikte materialen (veel staal/ijzer, gegoten aluminium) is niet echt consequent. Maar ik heb toch wel respect voor de bouw van de motor gekregen. Ik hoop dat ik dat over een maand ook over het rijgedrag kan zeggen met een motorgewicht van ca. 400 kilogram.

Bijgaand even een bouwtekeningetje van de topkoffer: over aantal onderdelen gesproken........

Schermafbeelding 2022-06-05 om 11.56.10.png
 
Denk wel dat je blij wordt van de tekeningen op CMSNL.

Ik zou er niet aan moeten denken om zonder z’n tekening aan z’n complexe motor te moeten werken.

Trouwens een heel mooi detail de tekst op de kentekenomrandig 👌🏻
 
Terug
Bovenaan Onderaan