KLX 650 R

ik weet dat dit topic oud is, maar het is ECHT belangryk die decompressor in de gaten te houden!
is slechts info voor diegene die zoeken op 'klx'
 
En van waar haal jij die info?
Ik surf nu al 2 jaar rond op de klx-forums en heb daarover nog geen grote problemen tegengekomen. Het kan zijn dat er al wel eens een veertje van de decompressor sneuvelt, maar dan merk je dat wel tijdens het starten... :+

Slecht starten als ie warm is? Koud moet ik twee keer trappen en de motor draait, warm moet ik maar een keer trappen en ie draait al. Als dat slecht starten is, kan je beter een elektrisch scootertje kopen.
 
Laatst bewerkt:
ik weet dat dit topic oud is, maar het is ECHT belangryk die decompressor in de gaten te houden!

Die eerste post van je kwam een half uur te laat. Zondagmiddag reed ik met m'n fiets, remde af, motor sloeg af. Wilde opnieuw starten. Springt niet aan, nogmaals, springt weer niet aan. Drie maal is scheepsrecht! NOT Ktingggg, zie de aluminiumsplinters op de grond vallen. Stapt af en wat zie ik: VETTE scheur in m'n kleppendeksel.

Heb m'n motor naar m'n dealert gebracht. Hoop deze week de definitieve analyse te horen. Maar toen ik jou post zag wist ik wat er gebeurt was.

Hoop dat er niet al te veel schade ontstaan is. :(

EDIT:
zie: www.motor-forum.nl/forum/topic.php/54577
 
Laatst bewerkt:
Je bent niet de eerste met de deco door het kleppendeksel.

Ik dus ook eenmaal.

Veertje gebroken, dan wordt de deco groter en komt dan op de cilinderkomt en kan geen kant uit. Breekt en vliegt door het kleppendeksel.

Moet je dus een nieuwe uitlaatnokkenas kopen. Kost 188.50 euro. Voor een C. Deze zou ik wel nieuw kopen. Bij www.buykawasaki.com kun je de onderdelen sheets terugvinden. De nummers zijn hetzelfde als in NL.

Is zelf te repareren.

Als je onderdelen nodig hebt moet je het maar zeggen.

In duitsland zijn veel onderdelen te koop

Of kijk bij ebay duitsland.

Of geef je verzoek in het forum bij www.planetklx.de, nu ook in duits en engels in een forum.
 
@Gerald:
klopt idd; uitlaatnokkas, beter gezegd het deco deel afgebroken en door kleppendeksel naar buiten komen spelen. Maar goed, is alweer bijna gefixxed. Dinsdag verwacht ik m'n motor weer op te kunnen halen.

Overigens stonden de nokkenassen niet goed getimed, 2 tandjes verschil! Vorige eigenaar had naar eigen zeggen de distributiekettingen (boven en onder) vervangen. En vervolgens dus op de gok de timing 'goed' gezet. Of zou het mogelijk zijn dat dit gebeurt is tijdens het decompressie-euvel? Lijkt mij sterk.

Hoop in ieder geval dat 'ie wat pittiger terugkomt, nu de timing van de nokkenassen goed staat ;)
 
De timing goed zetten is niet zo moeilijk.

Overal op het net info te vinden.

Zoek eens bij Yahoo.com bij KLX. Daar zie je mailgroepen. Van de klx 650. Hier ook files. met veel info.

Over bijvoorbeeld een zwaardere accu die erin kan. Helaas hier in NL 2 keer zo duur.

Sommige halen juist de deco eraf, omdat volgens het zeggen het niet zoveel uitmaakt. Is meer bedoeld als je een R aantrap.

Het ratelen wat de klx kan gaan doen. Komt soms door de deco. Of door de nokkenasketting. Die door een veer gespannen word. Met een soort hevel/tandsysteem. Volgens vele een slecht systeem. en daarom start hij ook wel eens moeilijk. Kan je handmatig oplossen zie files bij yahoo.

Wanneer je stopt altijd even stationair laten draaien met de gaskraan dicht. Als hij dan bijna stopt uitzetten. Bij langere stilstand bij voll cab wordt ie te nat. En moet je de cabs aftappen.

Zo heeft elke fiets zijn eigenaardigheden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan