klx650 topic

de vorige eigenaar is de 2e eigenaar van de motor.
de eerste eigenaar was zn schoonbroer/schoonvader ofzo.

hij weet niet beter dan dat dit blok er bij hoort

Kan...ik ken ze niet maar de KLX kent eigenlijk 2 vormen.

De KLX-C en de KLX-R

Belangrijkste verschil: C is elektrisch te starten en de R heeft een Kickstarter.
Kleinere verschillen daargelaten.

Kenteken zegt C, maar het blok is echt en absoluut van een R.
Kan er ook niets aan doen... -O-
 
weer eens wat anders :9~
10994721_10206031088607160_1547082227_n.jpg
 
Of het een C of R op het kenteken is, is het belangrijkste dat tussen deze twee verschil zit in het frame, de ophangpunten en natuurlijk het framenummer. wat specifiek is.

Frame is bepalend, niet wat er nu in hangt.



full


Bij de keuze van C t.o.v. R, mis je ook nog eens 2 decibel. Bij controle. ;)
 
Of het een C of R op het kenteken is, is het belangrijkste dat tussen deze twee verschil zit in het frame, de ophangpunten en natuurlijk het framenummer. wat specifiek is.

Frame is bepalend, niet wat er nu in hangt.



[afbeelding]

Bij de keuze van C t.o.v. R, mis je ook nog eens 2 decibel. Bij controle. ;)

vanaf nu maakt het mij niks meer uit _O-
al lang verkocht
 
Haha, dat weet ik! Op dit moment nog niet. Heb hem in de schuur geschoven en daar staat ie nu mooi droog. Heb nog een paar andere gevalletjes die voor gaan...... Zal wel een tijdje duren voordat ik er mee aan de gang ga.
 
Het is een 96er R versie volgens het framenummer. Ik ben diegene die gaat proberen er iets van te maken....... :X

Dan word t nu toch tijd om eens te kijken of t framenummer op t kentekenbewijs en t framenummer op t frame overeen komen.

Blok is een R.
Framenummer is R
Kentekenbewijs is C.

Dan klopt er dus iets niet. Of t framenummer of t kentekenbewijs.
 
Die komen overeen, dat had ik meteen al gecontroleerd ;)
De motor is pas later op kenteken gezet en (zoals vaker) ging er dan wel eens wat mis tijdens het aanmaken van de papieren. Dit is niet de eerste motor waarbij ik dat meemaak..... Uiteindelijk gaat het alleen om de laatste letter.
 
Goedemiddag,

Sinds 2 weken in het bezit van een klx 650R omgebouwd tot SM. Probleem alleen is dat die niet wil starten terwijl die bij de motorzaak nog met 2 trappen liep.

Carburateur heb ik laten reinigen, benzine krijgt die. Vonk geeft die ook, heb dit getest met een bobine tester en bougie zelf vonkt ook.

Gaf met aantrappen 1 keer een klap. Van de week met aanslepen liep die wel.

Wie o wie weet wat ik nog meer moet checken?

Dankje!
 
Goedemiddag,

Sinds 2 weken in het bezit van een klx 650R omgebouwd tot SM. Probleem alleen is dat die niet wil starten terwijl die bij de motorzaak nog met 2 trappen liep.

Carburateur heb ik laten reinigen, benzine krijgt die. Vonk geeft die ook, heb dit getest met een bobine tester en bougie zelf vonkt ook.

Gaf met aantrappen 1 keer een klap. Van de week met aanslepen liep die wel.

Wie o wie weet wat ik nog meer moet checken?

Dankje!

Liep hij bij de motorzaak met 2 trappen die jij gaf of werd ie toen door iemand anders aangetrapt ?

Eerste wat je moet checken is je aantraptechniek.
Aantrappen is iets wat je echt moet leren. doe je het goed, start t. Doe je iets net even niet goed, kun je het vergeten.
Het is echt een soort kunstvorm :P
 
Haha.

Het was niet ik die de trappen daar gaf. Maar bij mij thuis hebben nu 4 verschillende mensen getrapt en geen van alle met succes.

Man vertelde me wel dat je ervoor moet zorgen dat de zuiger op ze hoogste punt zit wanneer je aantrapt.

Gaf net wel een plof met proberen dus moet eigenlijk gewoon werken?
 
Haha.

Het was niet ik die de trappen daar gaf. Maar bij mij thuis hebben nu 4 verschillende mensen getrapt en geen van alle met succes.

Man vertelde me wel dat je ervoor moet zorgen dat de zuiger op ze hoogste punt zit wanneer je aantrapt.

Gaf net wel een plof met proberen dus moet eigenlijk gewoon werken?

Zo te horen heb je weinig of geen ervaring met aantrappen.

You Tube staat vol met goede voorbeelden.
Zoals gezegd, het is een soort kunstvorm of op z'n minst een techniek die je beheerst....of niet.
Ook hier op M-F is er al heeeel veel over geschreven. Motor aankicken, heel veel compressie, tips?

Wees gerust... uiteindelijk ga je het leren, je moet alleen echt even de slag te pakken krijgen. Daarna snap je niet waarom je het eerst niet voor elkaar kreeg ;)
Zorg voor iemand die ervaring heeft en laat hem het voordoen, vraag en leer :)

Belangrijkste is iig dat je altijd helemaal doortrapt tot het diepste punt. Als je dat niet doet heb je kans dat de kickstarter terug slaat en dat doet *auw* !!
Bovendien heb je die kracht gewoon nodig, halve trapjes kosten energie en zullen niet werken. Aantrappen is iets wat je met overtuiging doet, half om half is een no go.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties.

Filmpjes en topic bekeken en adviezen opgevolgd. Helaas zonder succes. Stop ervoor vandaag mee Haha.
 
Vanmiddag toch nog even wezen proberen. Bleek dat stationair te arm was. En na 3x trappen liep die. Vervolgens met weg rijden viel die uit en was daarna niet meer aan te krijgen. Zelf denk ik de bougie niet krachtig genoeg is. Er zit een NGK R er in. Welke bougie raden jullie aan?
 
Stationair te arm, hoe heb je dat geconstateerd.?

Vertel het verhaal ervoor wat heb je gedaan.

4 man getrapt, wie heeft bij het trappen aan de gashandle gedraaid.
wel niet met choke?


Daar ligt vaak de oorzaak.

Stond de kraan nog open, heb je hem met volle vlotterbak weggezet.
Op de zijstandaard.


Kraan dicht, gooi de vlotterbak eens leeg en trap hem droog tot de motor een kick geeft.
Moment van ontbranding. Is brandbaar gasmengsel.

Kraan open, choke open, geen gas en trappen.
 
Laatst bewerkt:
Stationair te arm, hoe heb je dat geconstateerd.?

Vertel het verhaal ervoor wat heb je gedaan.

4 man getrapt, wie heeft bij het trappen aan de gashandle gedraaid.
wel niet met choke?


Daar ligt vaak de oorzaak.

Stond de kraan nog open, heb je hem met volle vlotterbak weggezet.
Op de zijstandaard.


Kraan dicht, gooi de vlotterbak eens leeg en trap hem droog tot de motor een kick geeft.
Moment van ontbranding. Is brandbaar gasmengsel.

Kraan open, choke open, geen gas en trappen.

Dat stationair te arm stond lijkt mij omdat ik na 100x trappen nog geen lopende motor had en toen ik bedacht hem wat rijker te zetten hij na 3x trappen liep.

Toen we alle 4 geprobeerd hadden hebben we werkelijk alles geprobeerd, choke uit/in, gas/geen gas...etc.

Zal volgende keer als ik dit heb de vlotterbak leeg laten lopen en droog trappen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan