KLX650r ????

Lennovich

Die hard MF'er
15 dec 2002
478
4
Stekene, belgium
ben van plan om me een SM klx650r van 95'aan te schaffen, weet een heel proper machientje staan... Zijn dr hier soms die met zon ding rijden of er info over weten, want er is niet echt veel over terug te vinden...
 
goed machien....
niet de snelste, niet de lichtste, niet de duurste, wel de degelijkste, wel de mooiste :P
Waar je moet op letten bij aankoop;
1)olieverbruik; dit kan komen door verharde valve-seals, of door een kapotte cilinderwand (de chroomlaag in de cilinder durft loskomen; opnieuw nicasillen van cilinder en een nieuwe zuiger kost veel geld)
2)de keerringen van de vorkpoten
3)de kettinggeleiders (let vooral op het kleine geleidertje onder het voorste tandwiel, dit is op de kader bevestigd. Als dit geleidertje weggesleten is, is de kader aan de beurt)
4)banden en ketting zijn snel versleten....

ow ja, een KLXR knalt af en toe een beetje; Geen knalletje, maar grote BOEM :+
 
oja, dit is em...

full
 
Zal ook maar eens reageren.
Is een beetje zoals Jooks zegt: niet de snelste, niet de lichtste, ... maar een beestig goed machien. Ik gebruik hem elke dag om mee naar mijn werk te gaan.
Had vroeger één van 1996: (heb hem nog, maar ben hem aan het opknappen om te verkopen)
sm.jpg

Nu één van 2000
IMG_4577.jpg

Nadat ik mijn ongeluk heb gehad met de eerste, heb ik nooit
gedacht om een ander model te nemen. Hij stuurt goed, rijdt goed,
en is vooral betrouwbaar. Ik ben er toch tevreden van.
Binnenkort mijn andere schijf (320 mm floterend) met brembo pomp en klauw.
Nu, die prijs voor dienen KLXR (2750 €) vind ik zeer goed te doen, zekers als
je ziet wat je er allemaal voor krijgt als extra.
Als je echt een floterende schijf wilt, laat me dan iets weten.
Ik kan er gemakkelijk aan geraken, voor nen mooie prijs :)
 
Laatst bewerkt:
Zal ook maar eens reageren.
Is een beetje zoals Jooks zegt: niet de snelste, niet de lichtste, ... maar een beestig goed machien. Ik gebruik hem elke dag om mee naar mijn werk te gaan.
Had vroeger één van 1996: (heb hem nog, maar ben hem aan het opknappen om te verkopen)
(Afbeelding)
Nu één van 2000
(Afbeelding)
Nadat ik mijn ongeluk heb gehad met de eerste, heb ik nooit
gedacht om een ander model te nemen. Hij stuurt goed, rijdt goed,
en is vooral betrouwbaar. Ik ben er toch tevreden van.
Binnenkort mijn andere schijf (320 mm floterend) met brembo pomp en klauw.
Nu, die prijs voor dienen KLXR (2750 €) vind ik zeer goed te doen, zekers als
je ziet wat je er allemaal voor krijgt als extra.
Als je echt een floterende schijf wilt, laat me dan iets weten.
Ik kan er gemakkelijk aan geraken, voor nen mooie prijs :)
Wat was er allemaal aan na je ongeluk?
En hoe goed zal hij opgeknapt zijn?
('t is maar dat ik ondertussen ook in Merelbeke woon en mss wel interesse heb).
 
Eigenlijk niet zo veel, ... gelukkiglijk.
Er zat een tik in de motor tijdens het draaien. En aangezien ik nu moto mechanica volg, hebben we de motor opengelegd.
Resultaat: er was een stuk van een tand van een tandwiel afgebroken. Deze stukken zijn NIET in de cilinder terecht gekomen, want anders grote misere.
Dus veel was er niet aan, maar hij moest wel open.
Nu, wat ik wel weet, is dat de motor volledig in orde is. Cilinderwand nog 100% in orde, piston ook, kleppen ook.
Als je echt interesse hebt, zou ik zelf zeggen, kom vanavond eens langs. Want de motor is al voor een deel weer samengesteld, maar nog wat open. En zo kan je zien
dat er echt nisk aan is. Ik zeg ook vanavond, want morgenavond is het weer les en doen we verder met toedoen van het blok.Voor de rest: je ziet wat krassen op het witte plastiek, maar daar blijft het bij. Er zit ook een 320mm floterende schijf ok (niet te zien op foto) van nen ducati SS 900. Heb die laten ombouwen.
Uitlaat is open, maar wel de originele. Handbeschermers van acerbis, nieuwe kopstukje ook.
Laat maar iets weten, tegen 16u30 ben ik hier weg.
 
In Aalst.
Is elke donderdag avond.
Van 18u30 tot 22u.
Wel interessant, maar je moet zelf wat gerief hebben om
aan te werken vind ik persoonlijk.
Zoals mijn klx.
 
In Aalst.
Is elke donderdag avond.
Van 18u30 tot 22u.
Wel interessant, maar je moet zelf wat gerief hebben om
aan te werken vind ik persoonlijk.
Zoals mijn klx.

Ow, ik dacht aan een dag opleiding ;)
[me]Chevy454 gaat automechanica doen aan de Karel de Grote in antwerpen :)
[/me]


En nu terug over een KLX650R ;)
 
Eigenlijk niet zo veel, ... gelukkiglijk.
Er zat een tik in de motor tijdens het draaien. En aangezien ik nu moto mechanica volg, hebben we de motor opengelegd.
Resultaat: er was een stuk van een tand van een tandwiel afgebroken. Deze stukken zijn NIET in de cilinder terecht gekomen, want anders grote misere.
Dus veel was er niet aan, maar hij moest wel open.
Nu, wat ik wel weet, is dat de motor volledig in orde is. Cilinderwand nog 100% in orde, piston ook, kleppen ook.
Als je echt interesse hebt, zou ik zelf zeggen, kom vanavond eens langs. Want de motor is al voor een deel weer samengesteld, maar nog wat open. En zo kan je zien
dat er echt nisk aan is. Ik zeg ook vanavond, want morgenavond is het weer les en doen we verder met toedoen van het blok.Voor de rest: je ziet wat krassen op het witte plastiek, maar daar blijft het bij. Er zit ook een 320mm floterende schijf ok (niet te zien op foto) van nen ducati SS 900. Heb die laten ombouwen.
Uitlaat is open, maar wel de originele. Handbeschermers van acerbis, nieuwe kopstukje ook.
Laat maar iets weten, tegen 16u30 ben ik hier weg.
Dat is mij goed hoor, voor vanavond. Liefst zo vroeg mogelijk eigenlijk. Om 16:30 ben je weg van je werk...wat zeg je van 17:30? (aja, waar?).
 
Op woensdag 07 mei 2003 13:25 schreef NUx! het volgende:
Wat is je email.
Zal je mailen om af te spreken.
OK?
Mail anders maar naar webmaster@motorbikes.be
You've got mail (voor mailadres,zie profiel).
 
veel belangryker is:hoe je decompressor in de gaten!
meeste klx kopschades daardoor veroorzaakt
veer verslapt waardoor de boel doort blok gaat wandelen..
otw, elke 10000km ofzo, nwe veer erin en boel goed checken
 
Terug
Bovenaan Onderaan