km probleem majesty 125cc

doggy1966

Die hard MF'er
22 jun 2009
718
2
Mijn vrouw heeft een majesty 125cc gekocht.
en omdat ze nog onwennig was hadden we afgesproken dat ik met de auto zou voorrijden toen wij hem ophaalden.
we spraken af dat ik100km p/uur zou rijden...
thuis gekomen begon het gevloek al dat ik dik 120 had gereden..

nurijden we vandaag samen en ik zou op de motor achter haar rijden...rijd ze op een 70km weg maar 60?
Toch maar eens controleren....
nu geeft de scooter dus dik 70 aan terwijl ze maar 60 rijd...

de overbrenging van de km teller is met een kabel....dus wat kan er dan nog mis zijn?

Bandenmaat heb ik ook gecontroleerd en die is ook standaard, dus daar kan het niet aan liggen
 
De tellers van voertuigen wijken altijd af. Digitale snelheidsmeters wat minder, analoge wat meer. Mijn motorscooter geeft ook doodleuk 15km/u teveel aan.

Een afwijking van 10km/u is vrij normaal. En je vrouw hoeft zich geen zorgen te maken dat je te snel reed: die Majesty gaat echt niet harder dan 100 "echte" kilometers per uur. Kan ze trouwens wel boos op jou worden, maar het is d'r eigen verantwoordelijkheid. Als ze het te snel vindt gaan dan gaat ze toch lekker langzamer rijden ( ? ) Maar goed, jouw vrouw, niet de mijne ;)

Ik "ijk" mijn teller altijd even met een Tomtommetje. GPS snelheid is behoorlijk nauwkeurig, dus als je eenmaal de afwijking weet kan je er voortaan rekening mee houden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan