km stand 125 cc

redwhite

Rookie
7 jan 2004
3
0
Alkmaar
ik ben van plan dit jaar een rs 125 of cagiva mito 125 te kopen. Op marktplaats
staan genoeg 125 cc motoren.
Nu is de vraag hoe betrouwbaar ik de opgegeven km stand moet achten. Is deze makkelijk terug te draaien of is de km stand vrij betrouwbaar ?
Is het verstandiger om voor ongeveer E.2800- een RS te kopen met een km stand van onder de 10000 of een RS voor 1600 Euro met een km stand van 20000?
Na hoeveel km is een 125 cc is afgeschreven en totaal niet betrouwbaar?
K hoop dat me vraag beetje duidelijk is ;)
 
je zit natuurlijk ook nog met het reviseren van die dingen, dat moet om de 10.000 km ongeveer d8 ik. Dus het ligt er ook aan of dat net wel of net niet is gebeurd.
 
Het extreme slijtage onderdeel is de zuiger,

dit onderdeel krijgt het meeste te voorduren de rest van de slijtage onderdelen zijn niet extreem sneller aan vervanging toe( tandwielen,ketting etc.)

Volgens de "professionals" zijn de oudere RS jes sterker en sneller dan de nieuwe :?

zuigertje moet +/- om de 15.000 km vervangen worden...!!

Bijlage: Rs motor-forum.JPG
 
je zit natuurlijk ook nog met het reviseren van die dingen, dat moet om de 10.000 km ongeveer d8 ik. Dus het ligt er ook aan of dat net wel of net niet is gebeurd.

hier klopt dus niks van, dus je wou zeggen dat je dan al je hele blok uit elkaar moet halen? na 16.000 moet er alleen een nieuwe zuiger in, 500km inrijden en je kan weer gaan. misschien moet je na 16.000 ook even de powervalve schoonmaken maar dat mag niet meer dan een middagje werk zijn + zuiger vervangen.
 
:z zou die powervalve wel iets vaker schoon maken; zeker geen overbodige luxe. Komt een hoop troep langs, waardoor ie de kans heeft om vast te blijven zitten.
 
Je hebt het over 125cc met een hoog vermogen Dat brengt wel
verzorging mee.
Maar een dv dt 125ypvs heb ik nog nooit iets aan gedaan,buiten olie
varversen enzo.
Ik heb ook nog een snelle NSR 125.

Bijlage: joho2.klein.JPG
 
:z zou die powervalve wel iets vaker schoon maken; zeker geen overbodige luxe. Komt een hoop troep langs, waardoor ie de kans heeft om vast te blijven zitten.
:^
Het is ook niet echt (lees: echte niet) aan te raden om de zuiger pas bij 16.000 KM te vervangen ondanks dat dat wel in de handleiding staat. Er is eerder een topic geweest van iemand waarbij de motor is vastgelopen na 15.XXX KM. 10.000 - 12.000 KM is dus het advies.

Als ik je een tip mag geven; koop een RS met zo weining mogelijk KM's. Niet alleen de zuiger slijt behoorlijk, ook de diverse lagers door heel het blok gaan niet echt lang mee.
 
ben je niet toevallig geinteresseerd in een RS 125 uit 2001 met 10.000 km op de teller en in goede staat plus onderhoudsbeurt? reageer even op plottusp@hotmail.com als je wil
 
Terug
Bovenaan Onderaan