Km stand na blok revisie

Motorzaken doen dat ook. Je moet wat als een teller kapot is toch?

Een vriend van mij heeft dit jaren geleden gehad met zijn Daytona 675. De eerste generatie.

De cockpit unit had nukke. De motor was in onderhoud bij de Triumph dealer waar hij de motor gekocht had en zij hebben de cockpit onder garantie vervangen.

Zo maar 10k aan kilometers "weg". Ding stond weer op 0.
 
Laatst bewerkt:
Schitterend al die reacties,

19xxx km en dan al een complete dit dat zus zo...

Blijf me af en toe verbazen over de ruime fantasierijke verbeelding van de mensch.

Ik stel gewoon een legitieme vraag. En een antwoord daarop is wenselijk. Bedankt voor degene die dat geprobeerd hebben. Zal de teller niet terugdraaien oid. Laat het lekker zo en houd inderdaad de facturen e.d. bij de hand. Niet voor een evt verkoop. Want deze motor gaat mee tussen mijn latere 6 plankjes

Blijf me af en toe verbazen over de ruime fantasierijke verbeelding van de mensch.
 
Schitterend al die reacties,

19xxx km en dan al een complete dit dat zus zo...

Complete blokrevisie. Jouw woorden :)
Maar bij een Vmax niet raar bij deze km stand :Y
Blijf me af en toe verbazen over de ruime fantasierijke verbeelding van de mensch.
Ik zie weinig fantasie. Wel inschattingen en misvattingen, dat wel.
Ik stel gewoon een legitieme vraag. En een antwoord daarop is wenselijk. Bedankt voor degene die dat geprobeerd hebben. Zal de teller niet terugdraaien oid. Laat het lekker zo en houd inderdaad de facturen e.d. bij de hand. Niet voor een evt verkoop. Want deze motor gaat mee tussen mijn latere 6 plankjes

Blijf me af en toe verbazen over de ruime fantasierijke verbeelding van de mensch.
Je vraag prikkelt ook de ruime fantasierijke verbeelding :)

Maar eerlijk: km stand is niet zo van belang. Zeker niet als je eea kunt onderbouwen, van het verhaal dat bij de motor hoort. Dito met andere zaken, dan een blokrevisie. Liever wat facturen en omschrijvingen en handleidingen er bij, dan 10k minder op de teller :t
 
Zijn die dingen dan ZÓ vreselijk slecht............... :?
<genoemde tellerstand is 19000km>
(dan is een andere motor nog niet eens goed ingereden)


Verhaal wordt nog spannender als ik je vertel dat de motor al 32 jaar oud is. Moet je nagaan wat de jaarlijkse kilometers zijn. Alleen het opnieuw inrijden kost mij al 3 jaar. :]
 
Zijn die dingen dan ZÓ vreselijk slecht............... :?
<genoemde tellerstand is 19000km>
(dan is een andere motor nog niet eens goed ingereden)
Glijlagers vd kruk zijn gevoelig voor voldoende oliedruk en zo.
Dat gaat wel eens mis.

En die dingen op de juiste manier vervangen, mag idd een blokrevisie heten.
 
En er is nog wel veeeeeeeel meer gebeurd.
Dus ja, met recht alleen al een complete Blokrevisie. En dan de rest nog
 
Dat vraagt om een paar foto's *D


Voila
full
 
Ik stel gewoon een legitieme vraag. En een antwoord daarop is wenselijk. Bedankt voor degene die dat geprobeerd hebben. Zal de teller niet terugdraaien oid. Laat het lekker zo en houd inderdaad de facturen e.d. bij de hand. Niet voor een evt verkoop. Want deze motor gaat mee tussen mijn latere 6 plankjes

Artikel 70m Wegenverkeerswet 1994 stelt idd dat het verboden is. En dat is geen overtreding maar een misdrijf.


Succes met het vinden van zo'n grote kist trouwens ;)
 
Is dat model intussen al 32 jaar oud? :o
Jawadde ... de tijd vliegt ...

Over terug draaien ... tja, puur wettelijk gezien mag het idd niet.
Persoonlijk zie ik er in uw geval ook geen reden voor. Stel dat het toch voor verkoop zou zijn, en de motor heeft maar 20.000km, waarom zou het beter zijn dat die op enkele 1000km zou staan?

Of zelfs na een aantal jaren. Stel je rijd 5000km per jaar, na 7 jaar zou dat 35000km zijn, of 54000km indien niet terug gedraaid. Toch nog steeds een mooie stand!

En zoals al regelmatig hier aangehaald, als je alles kan aantonen dmv facturen en eventueel andere bewijzen zit het sowieso goed :t

Maar goed, je bent van plan om deze motor te houden tot in der eeuwigheid. Dus is terugdraaien helemaal nergens voor nodig.

Ik heb echter een ander probleem, binnen een 14.000km MOET ik mijn teller weer op 0km laten zetten. Die blokkeert namelijk op 99.999km. Gaat dus niet vanzelf naar 0km. Puur wettelijk gezien is het niet toegestaan, maar dat ik die nu zelf naar 0km zet of dat het van zelf gebeurt, wat is het verschil? In beide gevallen begint die na "klokje rond" weer op 0km.

En geloof me, als ik er dan nog 10.000km bij rijdt en ze te koop zet met vermelding "slechts 10.000km", dan is er geen kat die dat gelooft, daar krijg ik deze motor noooooooit meer mooi genoeg voor :X
(tenzij met een volledige make-over, maar ja, dan haal ik er de kosten ook niet meer uit _O- )
 
Als een motor flink op leeftijd komt, zoals hier genoemde 32 jaar, dan is km-stand steeds minder interessant.

Mijn motorfiets (1985) staat op 70dkm, of is het 170dkm, of mss toch al 270dkm.
Ik weet 't iig niet. Eigenlijk denk ik dat geen van deze standen de goede is........??
Zou deze stand gelden voor het frame, of het overgrote deel van de onderdelen, of geldt de km-stand voor het blok? Want ook die is al eens uitgewisseld.

Hoe dan ook, er zitten (belangrijke) onderdelen op met een paar 100km, maar ook delen die mss al 3x de klok rond zijn. Het gaat bij zulk hoge leeftijd er vooral om in wat voor staat dat de motor verkeert.
 
Terug
Bovenaan Onderaan