KM-stand occasion (100.000 km effect)

Ed Shred

Rookie
3 mei 2005
28
0
Bij een kilomterstand van 100.000 km heb je bij een auto nog steeds het effect dat dit vertaald wordt in een drastische daling van je inruil.

Bij welke km-stand van een motor krijg je dit (psychologisch) effect?
 
Bij een kilomterstand van 100.000 km heb je bij een auto nog steeds het effect dat dit vertaald wordt in een drastische daling van je inruil.

Bij welke km-stand van een motor krijg je dit (psychologisch) effect?

bij sportmotoren al boven de 15.000 km
 
45000? Damn, ik heb nu bij 54000 km het idee dat het ding een beetje ingereden begint te raken.
 
De mijne nu met 106.695km is particulier onverkoopbaar....... ;(

Is helemaal top, compleet gereviseerd enz enz maar toch.
 
Bij een kilomterstand van 100.000 km heb je bij een auto nog steeds het effect dat dit vertaald wordt in een drastische daling van je inruil.

Bij welke km-stand van een motor krijg je dit (psychologisch) effect?

30.000 km. Alles wat daarboven komt vind men eng...
 
Zelf rijd ik ook 100000km of meer voordat ik inruil.Maar ze zeuren dan wel over kmstand.
 
De gemiddelde motor gaat naar de sloop bij 60/80.000 km. Niet omdat de motoren slecht zijn maar omdat er weinig mee gereden wordt. Een groot deel van alle motoren rijd minder dan 5.000 km per jaar.
 
Heb weleens een XJ gezien met 270000 op de teller.
die verkopen altijd nog wel redelijk :X
 
Laatst bewerkt:
Dus al met al is een km of 60/70000 een prima kilometerstand om te kopen. Voor een relatief zacht bedragje heb je dan iets wat nog zeker een ton mee kan
:)
 
Dat onderhoud zie je vaak wel. Ik koop liever een motor van 5 jaar oud met 70000 op de teller dan eentje voor hetzelfde geld van 6 jaar oud met 30000 km. Veelrijders zijn vaak wat nauwkeuriger als het op onderhoud aan komt.
 
das niet zo erg.
wat ik erger vind dat de mensen die een 100.000 verkopen er ook nog aan willen verdienen.
je moet niet vergeten dat hij het mooiste wel al heeft gehad.
en dan er nog zoveel aan willen verdienen.
 
Nou ja verdienen, vaak hebben ze wel degelijk afgeschreven En het hangt natuurlijk heel erg van de motor af.

Maar het valt me wel op dat er op bijvoorbeeld marktplaats waanzinnige bedragen voor sommige motoren gevraagd worden. Ik zag laatst een Kawa Z500 uit het jaar kruik staan voor 1400 euro o.i.d. Dat is dan de luchtgekoelde viercilinder.
 
Dat psychologische effect hangt ook een beetje af van wat je rijdt. Van een BMW wordt gezegd dat hij met 60.000 km net ingereden is, en wordt over de eerste ton km lacherig gedaan...
 
Heb weleens een XJ gezien met 270000 op de teller.

Mijn XJ900F staat op 160000, nog een tonnetje (= 4 jaar) te gaan dus.

Inruilen / verkopen ? Waarschijnlijk voor onderdelen als hij uitindelijk uit elkaar begint te vallen.
 
Mijn XJ900F staat op 160000, nog een tonnetje (= 4 jaar) te gaan dus.

Inruilen / verkopen ? Waarschijnlijk voor onderdelen als hij uitindelijk uit elkaar begint te vallen.

Echt niet kapot te krijgen. Heb zelf een divi 600. Lachen spul. Die oudere hebben wel wat meer power, misschien iets leuker.
 
mijn eigen psychologische grens om een motor te kopen ligt rond 40000.
 
Bij een kilomterstand van 100.000 km heb je bij een auto nog steeds het effect dat dit vertaald wordt in een drastische daling van je inruil.

Bij welke km-stand van een motor krijg je dit (psychologisch) effect?

Toen ik me oude SV650S ging inruilen (oud wil zeggen van 1999) had hij 38.000 km op de klok staan, de Suzuki dealer zei toen letterlijk en figuurlijk dat een SV met meer als 40.000 km op de teller gewoon niet meer intressant is ;)
 
Ik kijk nu tot rond de 50.000
Je weet dat het blok dan nog wel een tijd mee kan, als het normaal gebruikt is.. en in verhouding tot het bouwjaar..
een motor met 50000km erop uit 1984 vind ik minder "echt" dan een uit 2000 met dezelfde km stand.. ik weet niet hoe het komt.
 
In het geval van een BMW hou je nog redelijk wat waarde ook met hogere KMstanden, SS is bijna onverkoopbaar boven de 40a50.000

Terwijl je op 5.000 km een motor ook naar de klote krijgt en sommigen er 80.000 heel voorzichtig mee omspringen
 
Toen ik me oude SV650S ging inruilen (oud wil zeggen van 1999) had hij 38.000 km op de klok staan, de Suzuki dealer zei toen letterlijk en figuurlijk dat een SV met meer als 40.000 km op de teller gewoon niet meer intressant is ;)
Totdat je dezelfde dealer belt en zegt dat je zo'n fiets zoekt. Dan zegt hij nl: ik wilde dat ik er 10 had, die ben ik zo kwijt, zoveel vraag is er naar. :)

Toen ik mijn vorige fiets ging inruilen zei de verkoper bij een zaak: "Nou je kunt wel zien dat hij 40.000 heeft gelopen." Nadat hij op de kilometerteller had gekeken.

Ik vroeg toen of hij ook zoende.

Bij een andere zaak ging het anders. Proefrit gemaakt, even de werkplaats in om na te kijken en toen een inruilprijs waarmee ik tevreden was.

Ben 5 zaken afgeweest met een verschil van ruim € 2.000. Dus shoppen loont ook bij een motor inruilen.
 
Laatst bewerkt:
km stand van mijn motor is 7600........ als die dus op de 2ehands markt komt issie veel waard?? bouwjaar is overigens 1985 en de echte kmstand 207600........
Niet dat de motor te koop is, maar het is een km-stand waar ik me niet druk om maak, er rijden wel meer Guzzi's rond ver boven de ton.
blokje is overigens nog nooit gereviseerd, bij de 2 ton zijn er alleen nieuwe zuigerveren ingegaan.

heb inderdaad wel het idee dat de meeste mensen bang worden van motoren met meer als 50.000km op de klok, denk alleen wel dat dat inderdaad puur gevoel is; de meeste moderne (en diverse oudere) motoren draaien probleemloos 100.000 en meer.

Wel zal je in het slijtage patroon duidelijk verschil zien tussen toermotoren (ontworpen als kilometer-vreters) en supersports waar alleen het vermogen telt, deze worden zwaarder belast en zullen dus meer onderhoud vereisen en mischien een kortere levensduur hebben
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan