KM-stand occasion (100.000 km effect)

Een neef van mij heeft een Pan met 440.000 km op de teller.
Die zal wel niet zo veel meer opbrengen ROFLMAO.

Zelf een AT, gekocht in 03 met 25.000 op de teller, nu 67.000 op de teller maar ik wil hem toch niet kwijt.

Peter.
 
Een auto met 100.000 niet zoveel meer waard? Ik weet niet over wat voor auto's jij het hebt...

Maar motoren zijn meestal na 40.000 km niet zoveel meer waard helaas... slaat meestal nergens op (alhoewel... bij sommigen...). Ik heb de mijne met bijna 78.000 verkocht een jaar geleden (nieuw gekocht 2 jaar en 9 maanden ervoor). Uiterlijke staat van 15.000 km ofo. Dat vond een handelaar blijkbaar ook want een paar maanden later stond ie dus bij een andere motorzaak met 16.300 km op de klok :o
Er hangt een hoop af van hoe je 'm inrijdt, warm rijdt en onderhoudt. Altijd netjes op tijd z'n beurten en warm rijden.
Maar helaas denken kopers van een motor dat ie na 30.000-40.000 km op is |( Ook al rijden de meesten hooguit 5.000 of 7.000 per jaar en kunnen ze er dus in principe nog 10 jaar mee verder zonder problemen. Maarja....
 
Het gaat om het onderhoud en niet om de kmstand. Je kunt ook de kmtellerkabel dr uit trekken op het begin. En als een redelijke oude fiets staat op internet met een lage kilometerstand dan heb ik eerder mn twijfels. Gewoon een fiets kopen met een kilometerstand die kan kloppen en gewoon kijken naar de onderhoudshistorie.
 
De moderne motoren kunnen erg veel hebben...
Denk dat elke fiets makkelijk een ton kan draaien, mits
je ze goed en netjes warm rijdt, en op tijd de beurten uitvoerd.

Ik zou mijn 10 wel naar een ton willen rijden :Y
Heb nog 91k voor de boeg :P
 
Wel zal je in het slijtage patroon duidelijk verschil zien tussen toermotoren (ontworpen als kilometer-vreters) en supersports waar alleen het vermogen telt, deze worden zwaarder belast en zullen dus meer onderhoud vereisen en mischien een kortere levensduur hebben

Zal wel meevallen. Ten eerste gebruik je het topvermogen bijna nooit, ten tweede
bij goed warmrijden (dus 20 km) en een volsyntheet erin,is de slijtage bijna nihil.
 
Mijn Blade van 1993 heeft nu 55.000 op de teller. Rijdt nog steeds super en ik wil hem ook nog niet kwijt(misschien 2006 Blade maar ja die Pleuro's)
Bij de Bladerunners schijnt een Blade tezijn met ruim 150.000 km op de teller. Ik heb dus nog ruim een ton te gaan. :]
 
Vriend van me had een 94'er Blade met 140.000 km toen ie die inruilde. Ding verbruikte geen olie, kleppen hoefden nog steeds niet gesteld te worden en de fiets had meer vermogen als bij 40.000 km. En die werd niet altijd even netjes warm gereden, maar meestal wel.
 
Tis ook tatale waanzin dat een motor met 40k moeilijker verkoopt.
Mijn F650 heeft bij 73K gelopen zonder problemen n dat voor een 1 cilinder,in verhouding heeft een 4 pitter minder te verduren ivm de dikke klappen.
Ik zou dus eerder naar het algemene beeld van de motor kijken dan de KM stand
 
Ach .. als je wat wilt inruilen hebben ze altijd wel wat vooral de km... stand, zelfde km stand is bij het willen kopen nooit een probleem volgens de verkoper.Dat klopt ook ..... bij een beetje degelijke machine , meestal japanners, is dat géén probleem.Maar lullig is wel dat de verkoper bij inruilen daar géén rekening mee houdt.
goed je kan alrtijd nog verbouwen en doorrijden zoals ik....ben net de 80.000 gepasseerd en géén centje pijn wel veel...................... brandstof , haha
full
 
Voor mij is de grens maar beperkt...
Veel fietsen beginnen hun nukken te vertonen na 60.000km...
Dan moeten kleppen, nokkenassen, bijhorende kettingen, ketting/cardan, remschijven enz vaak redelijk goed nagekeken worden.

Fietsen die ver boven de 60k zitten, zijn schijnbaar zo betrouwbaar geweest (en waarschijnlijk nog steeds) dat de eigenaar vond dat het onderhoud en gebruik niet stopgezet hoefde te worden...

Dat zegt natuurlijk ook iets over de fiets.
Dus zeg een HOnda CBR1000F met 120.000km is voor mij veel minder eng dan een Aprillia 125cc of KTM640 met 20.000km.
 
Mijn Duc heeft 71.500km gelopen en ondanks dat men zegt dat het rammelbakken zijn en gauw stuk gaan moet ik zeggen dat de motor nog geen klap verkeerd heeft gegeven, wel op tyd zijn beurt gehad heeft
bij de vakman en niet bij een of andere prutser,snap ik niet dat sommige ducs bij 30.000 of 40.000 een revisie nodig hebben in mijn ogen gel*&^%$l.ding loopt nog perfect maar onderhoudshistorie is bij ducati nog van meer belang dan bij een japanner.Bij een auto is men toch ook niet van plan um niet te kopen als tie 60.000 gelopen heeft?
Zit dus tussen de oren en dat speelt de dealers cq verkopers in de kaart bij inruil.Een jap die 50.000gelopen heeft en goed onderhoud gehad heeft is echt niet versleten eerder net ingereden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan