KM stand van supersport (Zx6r)

tFlu

Rookie
18 nov 2019
10
0
Goedemorgen allemaal!

Hebben jullie voor de kilometerstand een bepaalde hoogte waarbij je niet tot koop over zal gaan?
Laten we hierbij veronderstellen dat het wel een goed onderhouden motor is. De vraag is natuurlijk ook of het rustige kilometers waren of niet; maar dat weet je niet.

Heb namelijk een mooie zx6r motor uit 2008 gezien, met 42.000km op de teller. Momenteel rijdt ik een sporttour motor, maar wil de overstap maken naar supersport.

Ben benieuwd naar jullie meningen en verhalen :)
 
Zelf heb ik geen problemen met hogere km-standen. Ik heb veel meer problemen met een fiets die een hele rij aan vorige eigenaren heeft gehad.

Dat gezegd hebbende, je moet er wel rekening mee houden dat je het gaat merken in de restwaarde. Je dient hier dus ook rekening mee te houden bij de aanschafprijs.
 
  • Leuk
Waarderingen: tFlu
Liever die 42.000 op de teller en de bonnen er bij voor de onderhoudshistorie dan 25.000 zonder.
Met die onderhoudshistorie weet je wie er wanneer aan gezeten heeft en bij welke kilometerstand.
Die van mij is van 2002 en in 2012 zonder enige historie uit Duitsland gehaald. Maar zat wel garantie op bij die motorzaak.
Geen klap verkeerd *O* en ik kan nu vanaf 2012 precies aantonen wat er aan gedaan is. Alle bonnen er bij.
 
  • Leuk
Waarderingen: tFlu
Ik heb geen bonnen, maar wel een lijst waar je U tegen zegt mbt preventief onderhoud icm kilometerstand en bijbehorende datum. Ervaring is weet wat je koopt. Daar kom je helaas later achter als je kuipwerk ed los gaat halen. Ook inlezen in het betreffende model en welke kinderziektes daarbij horen. Vooral dat laatste icm uiterlijke staat is zeer belangrijk. Het beste is Ook iemand meenemen die dit soort fietsen door en door kent. Als je geen voorgeschiedenis hebt dan ga ik gelijk over tot klepspeling check, altijd olieverbruik en kvs in de gaten houden. Remzuiger inspectie en volledig reinigen vh remsysteem. Olie, filter en luchtfilterelement. Dan lekker rijden en verder met preventief onderhoud . Zoals voorvork, lagers vh linksysteem en ga zo maar door. Daarna weet je pas wat je hebt. Alles voor de hobby 👌
 
Terug
Bovenaan Onderaan