Km-stand verschil, maar wel zelfde prijs ?

winsonngoh

Rookie
2 apr 2019
8
1
Om het kort te houden zonder backstory.

Ik ben op zoek naar mijn eerste motor en zie vaak grote verschillen in km-stand maar hebben wel dezelfde prijs. Qua modificaties zie ik weinig tot geen verschil waardoor ik me afvraag wat die verschil in prijs maakt?

Voorbeelden :

16.XXX km :
Yamaha - Mt 07 Abs

3.XXX km :
Yamaha - Mt 07 Abs
 
Dealer (met garantie)
Particulier (garantie TOT de stoep).

Staat van onderhoud, klopt de km stand wel, tal van redenen te bedenken. Tip, neem een ervaren persoon mee.
 
Die Doornekamp zou ik al voorbij lopen. Afleveringskosten mogen niet apart gerekend worden. Dat zijn kampers praktijken.
Die andere is al verkocht. Maar wel met caps lock, is het famillie van Eemnes?
En wat is 13K verschil in kilometers nu? ze zijn beide nog niet ingereden.
 
Die Doornekamp zou ik al voorbij lopen. Afleveringskosten mogen niet apart gerekend worden. Dat zijn kampers praktijken.
Die andere is al verkocht. Maar wel met caps lock, is het famillie van Eemnes?
En wat is 13K verschil in kilometers nu? ze zijn beide nog niet ingereden.
Ah alright, nog enige tips voor het kijken naar een motor? Ik neem sowiezo een ervaren persoon mee, maar er kunnen altijd dingen zijn die hij niet weet dus wellicht nog wat handige tips zou mooi meegenomen zijn.
 
Het is hel simpel.
Een nieuwe motor die je na een rondje om het plantsoen direct terugbrengt, dan ben je direct duizenden euries armer!!

Bij dealers zie je veel motoren staan met onwaarschijnlijk lage km-standen.
Wie koopt er nu een motor om na 3000km al te stoppen? Beetje dom heet dat!
Had je er beter 1 kunnen huren en de kruiwagen met geld direct in de sloot kunnen kiepen!

Het is na 3000km toch een occasion geworden.
Moet de vraagprijs ver onder de showroomprijs voor nieuw.
Als verschil te weinig dan koopt men toch gewoon een nieuwe?
Trouwens: De dealer moet ook nog iets verdienen aan de vervolg-deal! Die heeft niet een bedrijf om kadootjes uit te delen. Hij moet er van leven!
 
Ah alright, nog enige tips voor het kijken naar een motor? Ik neem sowiezo een ervaren persoon mee, maar er kunnen altijd dingen zijn die hij niet weet dus wellicht nog wat handige tips zou mooi meegenomen zijn.

Er zijn checklisten voor het kopen van motoren.. even zoeken op het forum.

Bij een goed aangeschreven dealer een motor kopen is misschien duurder.. maar dan heb je wel een stukje zekerheid, vaak kan je makkelijk terug bij problemen en heb je garantie. En met "iemand meenemen die er verstand van heeft" wordt niet bedoeld iemand die heel lang motor heeft gereden.. liever iemand die zelf veel aan motoren gewerkt heeft.
 
Ah alright, nog enige tips voor het kijken naar een motor? Ik neem sowiezo een ervaren persoon mee, maar er kunnen altijd dingen zijn die hij niet weet dus wellicht nog wat handige tips zou mooi meegenomen zijn.
Let goed op verborgen schade. Als ik het assortiment van deze twee handelaren zie kom je in het sportievere segment uit. Let dus even goed op uitstekende delen en sluitend plaatwerk en aanwezigheid van alle stickers.
Van deze twee handelaren ziet de website er keurig uit maar van het taalgebruik krijg ik de kriebels. caps lock en schermen met Bovag garantie zou mij extra alert maken. Liever een rustiger handelaar, bakkie koffie, praatje en volgende week nog eens kijken.
 
Let goed op verborgen schade. Als ik het assortiment van deze twee handelaren zie kom je in het sportievere segment uit. Let dus even goed op uitstekende delen en sluitend plaatwerk en aanwezigheid van alle stickers.
Van deze twee handelaren ziet de website er keurig uit maar van het taalgebruik krijg ik de kriebels. caps lock en schermen met Bovag garantie zou mij extra alert maken. Liever een rustiger handelaar, bakkie koffie, praatje en volgende week nog eens kijken.
Top! Ik waardeer je hulp
 
Als je naar een motor gaat kijken zorg dan dat je ook WEET welke stickers voor dat bouwjaar standaard zijn.
Als de stickers (rondom) niet zijn als ooit geleverd, dan is er iig ooit iets gebeurd. Reden tot nadenken!!
Ook als je pekelsporen aan onderzijde ziet, dan is het direct wegwezen.

Net als met auto's: Ik zie liever een deuk of een kras, als dat je blij wordt gemaakt omdat ie net is overgespoten. :X (met de allergoedkoopste prut-lak)
Dan weet je nooit wat voor ellende eronder zit. Als het dan toch moet, dan doe ik het liever zelf of laat dat doen.

Onlangs zelf een (oudere) motor gekocht.
Wel veel motoren van dat type gezien. Dus zeker niet te snel toehappen. Er is altijd wel weer eentje te vinden die mss NOG wel mooier is.
Gekochte motor is toch 15 jaar oud/ 30K. Sommigen vroegen mij of het een nieuwe was...………………..:?
Als ik een dag flink ga poetsen (niet mijn hobby) kan ie zo de showroom weer in.
 
En mocht je een keuze hebben gemaakt kan je altijd nog erikvanlent de betreffende motor laten keuren.

Dan krijg je en keurige rapport met hoe het er voor staat met de motor. Na zijn keuring krijg je een belletje van hem van zijn bevindingen en naderhand nog een overzicht rapport per email. Hij geeft geen advies of je het wel of niet moet kopen. Hij geeft alleen de staat van de motor aan. En daarop kan je dan een beslissing maken wat je gaat doen. Het kost wel wat, maar het kan je veel meer besparen.

En wilt een dealer hier niet aan mee werken, dan weet je denk ik ook wel voldoende.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan