km stand

RSomye

Rookie
4 nov 2019
13
5
Hoi,

Iets vreemds aan de hand: klein jaar geleden motor gekocht met 9884 km op de teller.
Gisteren geconstateerd dat tellerstand op 1060km staat. Bij mijn motor zie je of de totaalstand of de laatste ritstand, hij stond het hele jaar op die laatste tot ik gisteren voor een terugroepactie bij de dealer was.

Heb begin dit jaar kapotte (lege) accu gehad en nog geprobeerd te starten via autoaccu. Iemand enig idee wat er gebeurd kan zijn?

Groet
Roy
 
@RoyalClub : ja, nogmaals gecheckt
@lexe: de recall van afgelopen week had te maken met een ringetje in de koppeling, ik weet er het fijne niet van

Volgens de verkoper, die hem met 9984km (staat op de factuur…) aan mij heeft verkocht is er destijds niet een nieuwe teller ingezet.

Raadsel dit..😣
 
slim, de teller kan natuurlijk defect zijn.

Eens kijken, als de eerste of de laatste digit niet zichtbaar zou zijn, heb je of 11060 of 10600 (of iets tot 10609 )
In geval van de eerste heb ik 1076 gereden, zou kunnen kloppen. Ik heb bij die 1060 namelijk ook wel het gevoel dat dat klopt.
In tweede geval heb ik 616 gereden, lijkt me wat weinig.

Ik ga eens in de gaten houden wat er überhaupt gebeurt met de tellerstand. Als die vlot naar 1061 springt kunnen we in elk geval uitsluiten dat de laatste digit niet zichtbaar zou zijn.

Kom erop terug!
 
Normaal gesproken kan er niks veranderen aan de tellerstand omdat die opgeslagen word in de ECU,
veranderen kan alleen met speciale apparatuur,als die bij jou wel versprongen is dan is dat of met apparatuur
gedaan of er is iets mis gegaan in de ECU,misschien door een piekspanning dat zoiets kan.
Als er apparatuur is die voor jou teller werkt zou je de tellerstand weer op ongeveer de oude moeten kunnen zetten,
je zou Carmo electronics eens kunnen vragen of zij dat kunnen.
 
Normaal gesproken kan er niks veranderen aan de tellerstand omdat die opgeslagen word in de ECU,
veranderen kan alleen met speciale apparatuur,als die bij jou wel versprongen is dan is dat of met apparatuur
gedaan of er is iets mis gegaan in de ECU,misschien door een piekspanning dat zoiets kan.
Als er apparatuur is die voor jou teller werkt zou je de tellerstand weer op ongeveer de oude moeten kunnen zetten,
je zou Carmo electronics eens kunnen vragen of zij dat kunnen.
Ik zou toch eerst eens een foto van het dashboard willen zien..

De terugroepactie heeft enkel te maken met de clutch slave cilinder die na al die jaren eindelijk wordt aangepast. Bijna voor de gehele 690/701 range.
 
Klopt het heeft ook niks met die terugroep actie te maken, had ik niet moeten zeggen,werkt verwarrend merk ik.

D8B45827-5DB1-4CC7-977F-012E9E00DF77.jpeg


BC7A7A2D-0A6A-4E47-AD63-862292190E66.jpeg
7CBC8EBB-19D9-447E-8454-6FB573C60429.jpeg
 
De accu geeft wat de motor vraagt, tenzij je even plus en min verkeerd om hebt gedaan. Maar ik denk dat er dan ook andere dingen (klok enzo) verkeerd gaan staan.
Nope. Kan het spul tegen.

Automotive specificatie is standaard werken van 6 tot 30 volt en verkeerdom aansluiten mag het niet stuk maken.

Aangezien het een moderne motor is: kan de dealer de kmstand niet eens uitlezen?
 
Ok, we zijn eruit.

Via een husqvarna dealer (niet die waar ik motor heb gekocht) is er contact met husqvarna geweest:

dashboard is in juli 2020 vervangen...... zie foto hieronder. Zij stellen verder dat km stand niet aan te passen is en daarom dus weer op 0 begint.

Rest mij dit na te vragen hoe dit zit bij de verkoper (Mulder motoren uit Veendam, failliet sinds 1 maand |( )..

Bedankt allen voor het meedenken.

unnamed.png
 
Het verhaal is wat verwarrend, voor mij in ieder geval, maar ben wel nieuwsgierig.

In juli '20 stond er 9690 km op de oude teller. Teller is vervangen en naar 00000 km gegaan, volgens de Husky-dealer.
Jij hebt hem kort daarna gekocht ("klein jaar geleden") met 9884 km. Dat is apart, tenzij er in heel korte tijd bijna 10k km mee gereden is. Maar dat kon je toen niet weten.

Bij de terugroepactie afgelopen zaterdag is hij naar 1060 km "gezet". Dan is er tijdens die terugroepactie toch weer iets raars gebeurd?
 
Ik dacht al vreemd dat die failliet zijn,maar de zaak was blijkbaar overgenomen door een oud werknemer,
die had blijkbaar zo,n hoge schuld dat het niet houdbaar werd,zonde ,ik heb er ooit een motor gekocht,
toen was het nog een goed lopende zaak.
 
Ok, we zijn eruit.

Via een husqvarna dealer (niet die waar ik motor heb gekocht) is er contact met husqvarna geweest:

dashboard is in juli 2020 vervangen...... zie foto hieronder. Zij stellen verder dat km stand niet aan te passen is en daarom dus weer op 0 begint.

Rest mij dit na te vragen hoe dit zit bij de verkoper (Mulder motoren uit Veendam, failliet sinds 1 maand |( )..

Bedankt allen voor het meedenken.

Bekijk bijlage 1689234
The plot thickens!!!

serieus, wat een blamage voor KTM/Husqvarna. Je zou toch denken dat op zo'n moderne motor de teller word ingelezen op de ECU en de echte stand overneemt.

Bizar verhaal om eerlijk te zijn...
 
Terug
Bovenaan Onderaan