km standen

Mikethebike

Die hard MF'er
5 sep 2003
316
0
Jistrum
Hallo forummers,

Ik heb m'n zx9r onlangs ingeruild voor een zx12. De zx9 had een kmstand van 73000 nu zie ik hem op internet te koop staan met een kmstand van dik 30 dkm, deze is dus teruggedraaid. Volgens mij gebeurd dit een heeele hoop, er is immers geen makkelijkere manier van geld verdienen. Het is een koud kunstje om de km stand te veranderen dus als je een motor koopt let op gebruikssporen want een km stand zegt niets!!!. Het wordt hoog tijd dat net zoals bij auto's de kmstand elk jaar geregistreed wordt (tijdens APK keuring). Dit voorkomt dat de eerlijke handelaar benadeeld wordt door de oneerlijke handelaar. Het is gewoon oplichten en anders niet. Ik kan me er nogal over opwinden dat er op deze manier geld verdient wordt, ik kan zelf ook wel de kmstand terugdraaien maar dit doe ik niet en dat een ander dat wel doet en daar honderden euro's aan verdient maakt me woest.
 
Ben het helemaal met je eens maar op het moment blijft het gewoon een kwestie van "Same shit, different day"
 
bij welke dealer was dit,dan kan ik er rekening mee houden als ik een andere motor ga aanschaffen, dit is geen goede reclame
 
Er zitten inderdaad ratten tussen (net als met auto's ondanks de NAP)

Ik hoop in ieder geval dat je niet bij diegene ook je ZX12 heb gekocht.
 
Die registratie is op zich wel oke, alleen komt er bij APk weer teveel ander gemekker (e-keur knipperlichies en dat soort shit) bij kijken, toch?

En daarbij, ze kunnen um voor de keuring toch steeds terugdraaien tot (zeg) 1000 km boven de vorige peiling? Lijkt me ook niet echt zuivere koek.
 
Heb de zx9 niet ingeruild bij een dealer maar bij een zwart handelaar, de motor staat nu weer elders te koop dus ik weet niet wie verantwoordelijk hiervoor is, maar in hij is in ieder geval binnen 1,5 week van 73000 km naar dik 30 dkm, teruggedraaid. Hij is dus zeker bij 2 handelaren geweest maar welke van de 2 de kmstand heeft teruggedraaid weet ik niet, om deze reden ga ik deze mensen ook niet bekend maken want ik weet niet wie het gedaan heeft. Maar bekijk dit als een waarschuwing en staar je niet blind op een km stand want een motor van 11 jaar oud met een kmstand van 30 mille is per definitie verdacht. Ga er maar vanuit dat er toch minimaal 5000 km per jaar met een motor wordt gereden
 
Die registratie is op zich wel oke, alleen komt er bij APk weer teveel ander gemekker (e-keur knipperlichies en dat soort shit) bij kijken, toch?

En daarbij, ze kunnen um voor de keuring toch steeds terugdraaien tot (zeg) 1000 km boven de vorige peiling? Lijkt me ook niet echt zuivere koek.

Je hebt gelijk een keuring brengt wel weer kosten met zich mee, maar de meeste motoren zijn in orde en dus hoeft een eenvoudige keuring geen probleem te zijn.

Wat betreft je tweede punt dit is iets wat bij auto's ook vrijwel niet voorkomt mensen zijn te lui om elk jaar hun km stand naar beneden te draaien. Ik denk dat je d.m.v kilometerstandregistratie van een hoop gesjoemel af bent
 
Ik denk dat dit een eeuwig probleem zal blijven. Digitale of analoge tellers, het maakt niet uit.

Net als wat FOL!!! zegt: gewoon pal voor de APK de handel terugdraaien en geen haan die er naar kraait. Goed, je houd wel het echte schorem tegen die hem direct 90.000KM terugdraait maarja... het blijft een probleem.

Of echte goede garages en handelaren hier veel klanten mee mislopen vraag ik me af. Ik zou voor geen goud ergens bij een Marktplaats achtig iets een motor vandaan halen want de kans dat je genaait word is enorm. -O-
 
Je hebt gelijk een keuring brengt wel weer kosten met zich mee, maar de meeste motoren zijn in orde en dus hoeft een eenvoudige keuring geen probleem te zijn.

Ik ben bang dat je je daar behoorlijk op verkijkt :) uitlaten, knipperlichten, kentekenplaten...

Nou zul je, als je brave burger bent, wel de reactie hebben 'maar dan is het toch goed dat daarop gekeurd wordt?' och....misschien ;) Maar inderdaad, de kosten worden ook weer veel te hoog. Slecht plan imho.

Jorizzz: Er gaan genoeg verhalen in de ronde over terugdraaiverhalen van dealers. Dus of je daar nou zoveel vertrouwen in moet hebben, ik denk het niet
:N
 
stond verleden jaar een ducati bij safe amsterdam die had 4000km gereden in 3 jaar maar wel waren de steppies, de handvatten en de lak op knie hoogte op de tank versleten. rara hoe kan dat???? :(

van mijn honda weet ik de kmstand zeker,gekocht van 2de eigenaar(kennis) met 18d km(in 11 jaar |( ) nu staat ie bijna op de 50d in de bijna 3 jaar dat ik um heb :]
 
Laatst bewerkt:
nee aub geen apk keuring,heb al kosten genoeg :N -O-


rn het helpt niks,want dan draaien ze hem toch gewoon voor elke keuring terug,dan blijft de klometerstand ook laag,en dan kan je er bijzetten :nu te koop met lage kilometerstand,en NAP-report( of zoiets ),je kan er niks tegen deze praktijken doen helaas.

maar ja motor is niet meer van jou,dus niet meer naar kijken is mijn advies.
 
Wat 'N goed idee, een keuring voor motoren......NOT |(
Valt wel mee hoor, hier in Engeland bestaat het ook (motoren van > 3 jaar oud) en de kosten zijn dragelijk (15 pond, pakweg 22 euro?). Geen emissie-test nodig (wel bij autos) en als je de juiste adresjes weet hoeft een niet-standaard uitlaat / kenteken-plaat ook al geen groot probleem te zijn. Als je remmen goed werken, beetje profiel op de banden hebt, je koplamp goed staat en de vering / lagers niet al te slecht zijn (nooit weg als iemand dat controleert, dit slijt langzaam zodat je zelf vaak niet eens merkt) kom je er wel door, 20 minuten en je staat weer buiten. De teller-stand wordt idd genoteerd op het certificaat, maar ik weet niet 100% zeker of bij het invullen erg strak naar de vorige stand wordt gekeken B|
 
Valt wel mee hoor, hier in Engeland bestaat het ook (motoren van > 3 jaar oud) en de kosten zijn dragelijk (15 pond, pakweg 22 euro?). Geen emissie-test nodig (wel bij autos) en als je de juiste adresjes weet hoeft een niet-standaard uitlaat / kenteken-plaat ook al geen groot probleem te zijn. Als je remmen goed werken, beetje profiel op de banden hebt, je koplamp goed staat en de vering / lagers niet al te slecht zijn (nooit weg als iemand dat controleert, dit slijt langzaam zodat je zelf vaak niet eens merkt) kom je er wel door, 20 minuten en je staat weer buiten. De teller-stand wordt idd genoteerd op het certificaat, maar ik weet niet 100% zeker of bij het invullen erg strak naar de vorige stand wordt gekeken B|

Ja, maar dat is bij jouw in Engeland. Hier in Nederland zullen 'ze' er wel weer veel geld voor uit je zak willen kloppen :(

Of te wel geen goed plan(al was het maar voor de kosten)
 
die demper zal geen probleem geven als er ooit gekeurd gaat worden.
Bij de auto kijken ze bij de apk ook niet ofdat er een keurmerk opzit
 
Valt wel mee hoor, hier in Engeland bestaat het ook (motoren van > 3 jaar oud) en de kosten zijn dragelijk (15 pond, pakweg 22 euro?). Geen emissie-test nodig (wel bij autos) en als je de juiste adresjes weet hoeft een niet-standaard uitlaat / kenteken-plaat ook al geen groot probleem te zijn. Als je remmen goed werken, beetje profiel op de banden hebt, je koplamp goed staat en de vering / lagers niet al te slecht zijn (nooit weg als iemand dat controleert, dit slijt langzaam zodat je zelf vaak niet eens merkt) kom je er wel door, 20 minuten en je staat weer buiten. De teller-stand wordt idd genoteerd op het certificaat, maar ik weet niet 100% zeker of bij het invullen erg strak naar de vorige stand wordt gekeken B|
Nu valt het nog meer mee.
Geen kosten (0 pond = 0 eurie's)
geen emissietest....enz.

De onderhoudstaat van je fiets mot je gewoon zelf (laten) bijhouden.

En als ze in engeland coulante prijzen rekenen wil dat niet
zeggen dat wij hier ook gespaard worden.
Mocht er iets van een keuring komen, reken erop dat het weer een
melkkoetje wordt.
 
Gooi even een kenteken neer. Leuk voor de nieuwe koper als ie zijn kenteken op google invult...

Blijven rotstreken, maar gebeurt heel erg veel volgens mij. Kijk maar eens hoe vaak je motoren ziet van 10 jaar oud met 30.000km op de teller. Erg veel, maar je komt ze vrijwel nooit tegen van 3 jaar oud met 9000 op de teller.
 
Vergis je niet, er zijn mensen die gewoon heel weinig rijden. Ik ken er zo en paar die niet verder komen dan zo'n 1500-2000 km per jaar
 
Terug
Bovenaan Onderaan