km teller kabel van analoog->digitaal

schuttingdeur

Die hard MF'er
3 jun 2008
301
0
wolvega
hallo, ik wil de koso db-02r cockpit op mijn motor bouwen.
Ik weet dat er het systeem is met een magneetje in je remschijfbout en een sensor maar ik ben eigelijk op zoek naar een kabel die ik op de orginele km teller mechanisme kan zetten en die dan overgaat naar een digitaal singaal (dus een kabel van analoog naar digitaal

heeft iemand een idee waar ik dit weg kan halen?
 
Even een vraag.
Waarom zou je een digitale cockpit op je motor willen bouwen, en de mechanische km aanduiding willen behouden?

Gewoon die kabel er af, en een magneetje er op, is nog accurater ook.

Ik denk óók dat ( als het al bestaat ) je duurder uit bent met een apparaatje dat je "kilometertellerkabelsignaal" ( 3 x woordwaarde ) omzet naar een digitaal signaal, dan dat je een magneet/ander systeem aanschaft.

just my two cents.



---edit---

Goh, het bestaat!

En het is niet eens duur ( 15 euro ) weer wat geleerd :)
 
Laatst bewerkt:
Dan heb ik nog een vraag:

Ik zie alleen maar "digital speed connector"
Als je een mechanische toerenteller hebt, zou je dan diezelfde speedo connector ( die eigenlijk voor je km teller is ) óók kunnen gebruiken voor je RPM ?

Of zou je dat doormiddel van pulsen van je bobine moeten doen.
 
Even een vraag.
Waarom zou je een digitale cockpit op je motor willen bouwen, en de mechanische km aanduiding willen behouden?

Gewoon die kabel er af, en een magneetje er op, is nog accurater ook.

Ik denk óók dat ( als het al bestaat ) je duurder uit bent met een apparaatje dat je "kilometertellerkabelsignaal" ( 3 x woordwaarde ) omzet naar een digitaal signaal, dan dat je een magneet/ander systeem aanschaft.

just my two cents.



---edit---

Goh, het bestaat!

En het is niet eens duur ( 15 euro ) weer wat geleerd :)

omdat als ik het orginele machanime niet gebruik weer een gat heb om dicht te maken dus al;s dit ook een optie is is het makkelijker en mooier
 
Gaat mechanisch bij mijn motor.
Niet iedereen heeft van die overbodige luxe op zijn brik zitten ;)
En het gaat er niet om of het handig is om eerst na te gaan bij mijn motor,
ik vroeg het me gewoon af of het uberhaupt mogelijk is. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan