KMstand 1/1/2019 - 31/12/2019

In Europa: 9k, in India & Nepal: 8,5 km en in Cana en de USA 26 km Dus bijelkaar 43,5 k km op 4 motoren.
Dat klinkt als leuke reizen!

Ik ben vergeten te noteren hoeveel km's ik afgelopen vakantie op de Filipijnen heb gereden. Maar ach, die vallen in het niet vergeleken met die van jou 8-)
 
Ben wel benieuwd hoe je aan zoveel kilometers komt, gewoon veel ww en vakantie?

simple: veel motor rijden.

Veel ww, en de motor is ook half europa door geweest.
Zitten 10+ vignettes op (sinds April 2017).
oja: en iets met een petfles... maar dat is apart draadje in off-topic.

je moet trouwens niet gaan rekenen. De km prijs is vrij hoog, en met zoveel kms tikt dat aan.

BMW is niet zo betrouwbaar als "men" denkt.
dealer zegt dan: boxer nemen, maar veel wegenwachters, ook van de ADAC, zijn duidelijk positiever over japanners.
ik sta gemiddeld meer dan 2x/jaar stil aan de kant vd weg, en ik ben aan de 3e batterij in 3 jaar
(maar er is niets mis met de elektriek vd motor hooor)

De F800(st/gt) is een prima concept (lichtgewicht, riem, neutraal) maar is zwak in kwaliteit van details en finishing. Te veel Kleinigheden gaan (onverwacht) stuk.

oja, nog een truukje: BMW heeft een eigen, pechservice (mwha..).
Daarmee blijven deel vd gevallen buiten de betrouwbaarheids-statistieken. Sluw.

Ben wel zeer tevreden over de Service van Houtrust, een paar andere dealers (Nijmegen, Goes) waar ik relatief vaak kom,
iets minder over de eigen "huisdealer".
ik vrees dat ik dit jaar, als de motor fiscaal op is, en al dan niet gedwongen door de huisdealer, een nieuwe motor moet kopen (ging 3jr geleden ook zo). Ik overweeg o.a. een Versys-1000, maar 1e contact met belgische dealer was niet zo heel vlot - hij leek bang voor zoveel kilometers...
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Sevenfifty 93437 naar 95604 km = 2167 km
VF750F 75006 naar 76205 km = 1199 km

Totaal op de motor dus 3366 km

Auto trouwens van 394416 naar 401418 km = 7002 km toen ingeruild en met die 192769 naar 204208 km = 11439 km

Totaal is dus 21807 km.

db
 
@pvd_moto De pechservice van bmw in Nl wordt uitgevoerd door de ANWB. Ik heb een paar keer er gebruik van gemaakt voor een lekke band en vroeger wel eens voor pech. Maar mijn laatste 4 motoren sinds 2012 hebben mij in 200k km nooit in de steek gelaten. En ook de auto’s van het merk niet en ik koop ze altijd met minstens 150k op de klok en verkoop ze tegen de 300k. Ik reed toen ik nog werkte zo’n 65 k km per jaar en nu ik met pensioen ben ongeveer 45 (voornamelijk op de motor) Mijn vrouw rijdt VW en die geeft aanzienlijk vaker problemen. Met haar drie BMW motoren sinds 2009 reed ze zo’n 20 k Km per jaar en ook bij haar was nimmer pechhulp noodzakelijk Natuurlijk is dit geen grote studie, maar ook in mijn, overwegend BMW motor rijdende vriendenkring kan ik me niet herinneren dat we ooit bij een groepsrit stil zijn blijven staan door een defecte BMW, wel eens door een kapotte KTM en een Triumph.
 
simple: veel motor rijden.
Veel ww, en de motor is ook half europa door geweest.
Zitten 10+ vignettes op (sinds April 2017).
oja: en iets met een petfles... maar dat is apart draadje in off-topic.
je moet trouwens niet gaan rekenen. De km prijs is vrij hoog, en met zoveel kms tikt dat aan.

BMW is niet zo betrouwbaar als "men" denkt.
dealer zegt dan: boxer nemen, maar veel wegenwachters, ook van de ADAC, zijn duidelijk positiever over japanners.
ik sta gemiddeld meer dan 2x/jaar stil aan de kant vd weg, en ik ben aan de 3e batterij in 3 jaar
(maar er is niets mis met de elektriek vd motor hooor)

De F800(st/gt) is een prima concept (lichtgewicht, riem, neutraal) maar is zwak in kwaliteit van details en finishing. Te veel Kleinigheden gaan (onverwacht) stuk.

oja, nog een truukje: BMW heeft een eigen, pechservice (mwha..).
Daarmee blijven deel vd gevallen buiten de betrouwbaarheids-statistieken. Sluw.

Ben wel zeer tevreden over de Service van Houtrust, een paar andere dealers (Nijmegen, Goes) waar ik relatief vaak kom,
iets minder over de eigen "huisdealer".
ik vrees dat ik dit jaar, als de motor fiscaal op is, en al dan niet gedwongen door de huisdealer, een nieuwe motor moet kopen (ging 3jr geleden ook zo). Ik overweeg o.a. een Versys-1000, maar 1e contact met belgische dealer was niet zo heel vlot - hij leek bang voor zoveel kilometers...
Dat geloof ik wel, je schrijft een motor zo ook wel snel af. Meeste mensen vinden 60k al wel veel op een motor, jij doet dat in 1 jaar.
Motor met 200k+ is praktisch ook niks meer waard, gok dat hij dan naar de export gaat (incl teller terug draaien) of voor onderdelen..

BMW's (of ander EU spul) heb ik zelf ook geen al te hoge hoge pet van op, je leest vaak dat er wel wat probleempjes mee zijn. Bij Japanners zie je dat veel minder. Heerst denk ik ook een wat andere filosofie bij Japanse fabrikanten, producten moeten het gewoon probleemloos doen van cradle to grave. Bij EU spul is het meer the latest and greatest. :9
 
...
ik vrees dat ik dit jaar, ... een nieuwe motor moet kopen ... hij leek bang voor zoveel kilometers...
Bang? Waarvoor? Het enige wat kan gebeuren is dat de motor na een jaar al geen waarde meer heeft door de hoge km stand (onterechte gedachte trouwens).
Maar met jou km's zou ik niet voor een kettingaandrijving gaan.
Tja, wel jammer, want dat beperkt de keuze nogal.
Ik vind mijn 35.000km per jaar al genoeg om nee te zeggen tegen kettingaandrijving.
Echter ... mijn GSX F verslaving geeft me geen andere keuze. Al heb ik al wel zitten denken aan een Deauville tweedehands, liefst wel de 700 (of is het al een 750?).

Ik moet nog steeds de laptop eens aanzetten om mijn 2019 km's te bepalen ... maar er zit een factor in de weg, de "luiheidsfactor" :$
 
Laptop toch maar even opgestart:
Begin = 33.770km
Einde = 69.307km
Totaal = 35.537 km
(zonder de km's op de Filipijnen, maar ik denk dat dat er om en bij de 2.200 waren, stelt dus niet veel voor)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan