knallen en vlammen uit de uitlaat

yamaha1993

Rookie
3 jul 2009
19
0
hoevelaken
halootjes,

ik heb een probleem met mijn 150 cc crossmotor/crossbrommer. Elke keer als ik hem start(laatste paar dagen) en wegrij doet de motor het goed, totdat na ca. 3-4 min de motor niet meer reageert op het gas, komen zachte knalletjes uit de uitlaat en na 10 seconden flinke klappen (zo hard als een rotje) in combinatie met vlammen van 20cm.

ik dacht WHAT THE FACK!! dik hé. maar daarna dacht ik ook: shit dit hoort denk ik niet.
ik begrijp dat dit onverbrande benzine is...

weet iemand wat het probleem is, en hoe ik dit kan oplossen. alvast bedankt luitjes!
 
te rijk geeft rook of afslaan. te arm vlammen knallen en soms ook afslaan. ik zou het zoeken in brandstof toevoer. heeft hij een automatiche choke of een handmatige of inspuiting. bij een automatisch terugverende choke kan het zijn dat er wat vuil zit in de hoofdspoeier. of dat hij te snel terugveert omdat de demper kapot is.
ik weet niet wat je sleutel ervaring is maar dit klinkt voor mij nog niet als hogere sleutel kunde maarja sommige mensen kunnen niet eens de juiste schroevendraaier kiezen dus als je het liever aan een monteur over laat moet je dat lekker zelf weten.
 
halootjes,

ik heb een probleem met mijn 150 cc crossmotor/crossbrommer. Elke keer als ik hem start(laatste paar dagen) en wegrij doet de motor het goed, totdat na ca. 3-4 min de motor niet meer reageert op het gas, komen zachte knalletjes uit de uitlaat en na 10 seconden flinke klappen (zo hard als een rotje) in combinatie met vlammen van 20cm.

ik dacht WHAT THE FACK!! dik hé. maar daarna dacht ik ook: shit dit hoort denk ik niet.
ik begrijp dat dit onverbrande benzine is...

weet iemand wat het probleem is, en hoe ik dit kan oplossen. alvast bedankt luitjes!
:}

Houden zo

KICKUH

:Y
 
ja is opzich wel kicke, alleen als ik net een fietser inhaal en de vlammen schieten eruit heb kwaaie man met een geroosterde kop voor m'n deur staan... (uitlaat is op hoofdhoogte gericht) :9
 
Laatst bewerkt:
ik zou als ik jou was even de uilaatklepspeling kontroleren

want zo te horen begint het knallen pas als de motor warm word

en dat is het moment dat alles warm word en uitzet dus ook het klepsysteem

dat is ook de reden dat je klepspeling nodig hebt

de klepspeling zorgt ervoor dat jouw kleppen niet open blijven staan doordat er geen speling meer in zit door de uitzetting van de onderdelen

als je de inlaat op 0.10 zet en de uitlaat op 0.15 zit je altijd goed met zo'n viertakt

precies weet ik de speling niet maar als je dit aanhoud zit je in ieder geval redelijk goed
 
laten zo , niks aan doen , ha,haa
full
 
probleem is opgelost, eerst heb ik de bougie vervangen. Dat werkte niet, er bleven knallen en vlammen uit de uitlaat komen. Maar de oplossing was inderdaad de inlaat en uitlaat kleppen bijstellen. eerst beetje aandraaien, gaan rijden. afkoelen weer aandraaien weer rijden totdat het niet meer knalt. gracias
 
Terug
Bovenaan Onderaan