Knallen in uitlaat en uit carburators

TheFly

Rookie
16 mei 2008
27
0
Belgie
Hallo,

Ik ben van mijn Honda CBR1000F SC24 een naked bike/Streetfighter aan het maken.

Nu heb ik de originele twee uitlaten dus links en rechts verwijderd en zelf een klein vierkant potje gemaakt dat nu onder de motor hangt met recht naar achter een kort klein open uitlaatpijpje .

Ik heb in dat vierkant potje drie kleine pijpjes gelast die pijpjes zijn geboord met kleine gaatjes.

Ik heb de originele bak van de luchtfilter verwijderd en op elke carburator dat zijn er vier pijpjes gezet van 45 diameter mlet vooraan op die pijpjes een gaas om de lucht te filteren.

Nu heb ik het volgende probleem als ik hem start wat hij ook onmiddelijk doet en ik geef gas dan knalt hij erg uit de uitlaat en soms ook uit de pijpjes aan de carburators met soms degelijke vlammen.

Hij ging ook plots heel hoog in de toeren en ik heb hem dan met het contact moeten afzetten want hij sloeg serieus op hol .

Weet iemand wat het probleem kan zijn ??

Voor de verbouwing draaide hij perfect en nooit problemen mee gehad. '(
 
Je haalt het luchtfilter en het luchtfilterhuis weg.

Je haakt de uitlaten weg, en vervangt het door een bakkie met wat korte pijpjes.

Hmmm, waar zou het toch aan kunnen liggen, vraag ik me af?


Mischien een wilde gok: de hele doorstroming door je carbs en het blok uit is om zeep geholpen. Je zal de carburateurs opnieuw moeten gaan afstellen: juiste sproeiers, hoogte van de naalden, ev zelfs nieuwe naalden. Dat betekent zelf proberen en pielen, of naar een dynobank.

Succes.
 
Hallo,

Ik ben van mijn Honda CBR1000F SC24 een naked bike/Streetfighter aan het maken.

Nu heb ik de originele twee uitlaten dus links en rechts verwijderd en zelf een klein vierkant potje gemaakt dat nu onder de motor hangt met recht naar achter een kort klein open uitlaatpijpje .

Ik heb in dat vierkant potje drie kleine pijpjes gelast die pijpjes zijn geboord met kleine gaatjes.

Ik heb de originele bak van de luchtfilter verwijderd en op elke carburator dat zijn er vier pijpjes gezet van 45 diameter mlet vooraan op die pijpjes een gaas om de lucht te filteren.

Nu heb ik het volgende probleem als ik hem start wat hij ook onmiddelijk doet en ik geef gas dan knalt hij erg uit de uitlaat en soms ook uit de pijpjes aan de carburators met soms degelijke vlammen.

Hij ging ook plots heel hoog in de toeren en ik heb hem dan met het contact moeten afzetten want hij sloeg serieus op hol .

Weet iemand wat het probleem kan zijn ??

Voor de verbouwing draaide hij perfect en nooit problemen mee gehad. '(


mmmmmmmmmmmm vreemd, heeeeeeeeeeel vreemd. ;)
 
Je haalt het luchtfilter en het luchtfilterhuis weg.

Je haakt de uitlaten weg, en vervangt het door een bakkie met wat korte pijpjes.

Hmmm, waar zou het toch aan kunnen liggen, vraag ik me af?


Mischien een wilde gok: de hele doorstroming door je carbs en het blok uit is om zeep geholpen. Je zal de carburateurs opnieuw moeten gaan afstellen: juiste sproeiers, hoogte van de naalden, ev zelfs nieuwe naalden. Dat betekent zelf proberen en pielen, of naar een dynobank.

Succes.


Tja ik wist echt niet dat het zoveel verschil zou uitmaken heb dan weer wat bijgeleerd .

Bij en auto maakt zoiets toch niet zoveel uit spreek ik van ondervinding
 
Laatst bewerkt:
De meeste moderne auto's passen de inspuiting automatisch aan met hulp van de vele sensoren en ecu etc. dat is inderdaad wel handig met het wijzigen van in- en uitlaat.

doordat je de ''flow'' en uitlaatdruk rigoreus hebt veranderd met de zelfgemaakte uitlaat moet je inderdaad aan de dynobank en goed laten afstellen.

hoog in toeren / op hol slaan duidt meestal op te arm mengsel.
vaak genoeg gehad in de brommertijd als de tank zo goed als leeg was..

duss, liefst niet meer starten ivm kans op een vastgenaaid blok.
afstellen = toverwoord van de week, vergeet je portomonnee niet :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan