Knallen uit uitlaat

Yves V

MF'er
7 mrt 2006
56
0
Oostende
Ik heb sinds eind deze week een 4in1 op mijn gsx-f staan. Nu heb ik al een paar keer gehad dat als ik de motor start er een knal uitkomt.
Heeft iemand een idee of dit normaal is en wat hiervan de reden is?

THX
 
Dan heb je om een of andere reden veel onverbrande gassen in de uitlaat(bochten) zitten. Je bougies vonken op elk (!) bovenste dode punt, dus niet alleen tijdens de arbeidsslag, maar ook tijdens de uitlaatslag.
Tijdens de uitlaatslag heb je een kort moment dat de uitlaatklep nog net niet helemaal gesloten is en de bougie vonkt op het BDP. Heb je dan onverbrand gas in je uitlaat, wordt dat door die bougievonk via de nog iets geopende uitlaatklep ontstoken... BENG.

Kan zo af en toe eens voorkomen. Gebeurt 't erg regelmatig, dan doe je iets niet goed :P
 
Ik heb met mijn R6 ook regelmatig een POF uit de uitlaat.
Vind het wel gaaf...is vooral als ik mijn gas loslaat... *O* ...nooit bij het starten of stationair.
Ik heb er een DualTec opzitten zonder Db killer,heeft dat er ook mee te maken dan ???
 
Heb t ook gehad op mn tdm, is inderdaad naverbranding van onverbrandde gassen in je uitlaat.
Heb mn carbs af laten stellen want hij ging ook beroerder lopen.
Daarna nooit meer een knal gehoord.

Kweet eigenlijk niet hoe schadelijk het KAN zijn behalve het beroerd lopen ?!
 
Dan heb je om een of andere reden veel onverbrande gassen in de uitlaat(bochten) zitten. Je bougies vonken op elk (!) bovenste dode punt, dus niet alleen tijdens de arbeidsslag, maar ook tijdens de uitlaatslag.
Tijdens de uitlaatslag heb je een kort moment dat de uitlaatklep nog net niet helemaal gesloten is en de bougie vonkt op het BDP. Heb je dan onverbrand gas in je uitlaat, wordt dat door die bougievonk via de nog iets geopende uitlaatklep ontstoken... BENG.

Kan zo af en toe eens voorkomen. Gebeurt 't erg regelmatig, dan doe je iets niet goed :P

die is nieuw voor mij hoor, dat ie op elk bovenste dode punt vonkt _O- _O- :N :N mag jij mij uitleggen hoe dat in elkaar zit, volges mij heb je een CDI unit oid om dat te regelen.
 
Overigens is dat alleen bij motoren met Carburateur, ik heb het geprobeerd met de dodemans knop aan uit, aan uit en gas geven in zijn vrij. Niets.. ik heb injectie ;(
 
Met mijn SV lukt het wel. de dodemansknop aan uit. Geeft een leuk eefectje tijdens het rijden en je krijgt er de nodige mensen mee aan het schrikken. })
Kijk anders maar een naar de dvd's van "how to pull a wheelie"
best lache :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan