Knallen uit uitlaat

YamahaWR450

Yamaha WR450F 2004
20 feb 2019
66
20
Hoi mede Motor-forummers,

Ik merk dat mijn Yamaha WR450F uit 2004 vaker knallen maakt wanneer ik het gas los laat, soms klinkt zo’n knal een beetje te hard naar mijn mening.

Wat kan ik hier aan doen om het te verminderen? En is dit slecht voor de motor al die knalletjes uit de uitlaat?


Ik hoor het graag!
 
heb je toevallig een open uitlaat er opzitten?
normaal komt knallen in de uitlaat door een arm mengsel. en dat kan goed gebeuren bij het dicht draaien van het gas. een open uitlaat verergert het vaak en maakt het ook beter hoorbaar. normaal kan en plofje nu en dan in de uitlaat geen kwaad als het erg vaak gebeurd kan je een keer een kapotte uitlaat er aan over houden maar verder kan het meestal geen kwaad.
 
Mengsel bij gas los is natuurlijk verre van goed, zit buiten het geregelde bereik...

Ik vind het zelf puur genieten. Mijn volledig standaard 600 doet het ook
4000 RPM, gas net niet helemaal los tegen de aanslag...:P:]:}...
Met mijn oude 1000 zie je precies wie er vluchtelingen uit oorlogsgebieden zijn want die liggen ineens allemaal achter de bosjes
 
6000 rpm (noem maar wat) is dus geen stationair toerental met wel een stationair mengsel en een motor die inademt door de uitlaat
Dan kan je stationairmengsel 100 keer zuiver en precies staan, het is buiten het geregelde bereik...
Daarom noem ik het mengsel bij gas los, en ik noem 4000 rpm, da's niet echt stationair.
Tuurlijk had ik decelereren moeten zeggen...
 
Ik heb geen flauw idee hoe ik dit zou moeten afstellen haha. Er zat eerst een open uitlaat op, deze knalde ook. Echter is hier de db-killer van afgebroken op de lasnaad.

Nu heb ik sinds vandaag dus weer de originele uitlaat erop zitten, en deze knalt nog steeds.

Zelf vind ik het niet erg, maar de vraag is meer of het echt kwaad kan voor de motor..


Ik hoor het graag :-)
 
Mengsel bij gas los is natuurlijk verre van goed, zit buiten het geregelde bereik...

Ik vind het zelf puur genieten. Mijn volledig standaard 600 doet het ook
4000 RPM, gas net niet helemaal los tegen de aanslag...:P:]:}...
Met mijn oude 1000 zie je precies wie er vluchtelingen uit oorlogsgebieden zijn want die liggen ineens allemaal achter de bosjes

Maar jij hebt dus nooit problemen gehad met jouw motor ondanks de knallende uitlaat?
 
Maar jij hebt dus nooit problemen gehad met jouw motor ondanks de knallende uitlaat?

Uiteindelijk kan het kwaad, het is een detonatie in de pot, die kan op een ongunstig moment een klep openduwen waar net een zuiger naar boven komt, allemaal hypotheses, lekker laten knallen en als het niet hard genoeg is de kill switch erbij pakken
Ik doe de killswitch wel es in de vliettunnel, die zie je dan helemaal oranje worden van de steekvlam uit de pot, en er wordt ook zo hard teruggeblazen de motor in dat ik denk dat er uitlaatgassen via het tuimelen in de carbs komen, hij loopt ook een kwart seconde niet na de big bang
 
6000 rpm (noem maar wat) is dus geen stationair toerental met wel een stationair mengsel en een motor die inademt door de uitlaat
Dan kan je stationairmengsel 100 keer zuiver en precies staan, het is buiten het geregelde bereik...
Daarom noem ik het mengsel bij gas los, en ik noem 4000 rpm, da's niet echt stationair.
Tuurlijk had ik decelereren moeten zeggen...

Ja daar heb je gelijk in, maar het is meestal een arm niet goed afgesteld mengsel die juist voor klappen zorgt.
Ik heb ook een open uitlaat maar, daar komen nooit harde knalle uit, wel wat geroffel met deceleren
 
Ja daar heb je gelijk in, maar het is meestal een arm niet goed afgesteld mengsel die juist voor klappen zorgt.
Ik heb ook een open uitlaat maar, daar komen nooit harde knalle uit, wel wat geroffel met deceleren
het is zo'n normaal verschijnsel dat het een naam heeft: Restgasverbranding...
 
Dat zou wel heel extreem zijn...
Denk niet dat je er bang voor moet zijn...
Kijk, het is geweld. Je kan 2000 keer normaal met een hamertje tegen de ruit tikken zonder dat die stuk gaat, maar één harde klap is fataal...
We stonden met z'n drieen aan een 1000 te werken die niet mooi wilde lopen, grote knal backfire en 6 wenkbrouwen gecremeerd...Maar da;s backfire, net effe wat anders
 
Heb je toevallig een goed adres om de motor te laten afstellen? En wat kan ik ongeveer aan kosten verwachten?

Ik hoor het graag :)


Omdat je toevallig perse wil horen wat paul zegt?????

Terwijl 20 anderen zeggen dat je moet genieten van dat knallen omdat het hoort??? Ga hem eerst maar helemaal terugbouwen naar standaard dan.
Je kan het niet afstellen omdat het buiten het geregelde gebied zit!!!!!! Motor loopt toch mooi? Dat kan alleen maar minder worden.
Hij krijgt een mengsel waarmee hij stationair, 800 - 1000 toeren mee moet lopen, dat mengsel is te slecht om bij 4000-6000 toeren te verbranden en komt onverbrand in de uitlaat terecht tot het genoeg verzadigd is om daar tot ontbranding te komen, met de verbale gevolgen van dien., daarom ook RESTGASVERBRANDING (niet te verwarren met affakkelen, waar dit trouwens wel op lijkt)

:(


Ben ik er ook weer ingetrapt :+ ?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan