Knallen uit uitlaat

Harm1244

Caferacer rijder
12 jul 2020
13
3
Hoi,

Ik heb recent een honda CB 750 gekocht uit 1977. Maar ik heb een probleem denk ik?! Hij knalt heel erg uit de uitlaat, ik heb ook het idee dat het erger is geworden. Een beetje vind ik niet erg!

Hij knalt nu namelijk ook in stilstand als hij statinonair loopt. Ik ben nogal een leek met motoren.... Dus is er iemand die mij kan vertellen of dit erg is? Wat er eventueel aan de hand is en hoe dit opgelost kan worden? Daarnaast lijkt het alsof de motor te veel benzine krijgt als ik vol gas geeft lijkt het of hij een kort "verzuipt" waarna hij pas gaat accelereren. Kan dit met elkaar te maken hebben?
 
 
Iemand die genoeg tijd heeft om alle modificaties na te lopen...

Trek de portemonnee maar vast open.
Met zo veel aanpassingen kan je niet je standaard diagnose doen en moet je letterlijk elk aspect uit gaan sluiten.

Dit topic gaat alleen over een niet goed lopende motor dus ik beperk me even tot dat punt, ik ga er van uit dat de ontsteking in order is... O-) Open filters en open uitlaat, beetje tuner gooit die baggerfilters weg en eis of de originele terug of kwaliteitsfilters, meestal is er een Dynojetkit of vergelijkbaar beschikbaar om een goede afstelbasis te hebben. Dan nog een aantal runs op de bank en hij zou goed moeten kunnen rijden, mits er geen revisiesets in de carbs moeten.
 
Beetje tuner begint er niet aan :)
Veel te veel onzekerheden.

Weet niet wat er gemodificeerd is.
De basis moet in orde zijn.

Wat als er niet standaard carbs onder zitten? Dan moet je eerst weten welke kit je moet bestellen.

Dus er zal eerst gekeken of nagevraagd moeten worden wat er aangepast is met welk spul.

Assumption is the mother of all fuckups.
 
Terug
Bovenaan Onderaan