Knasperend geluid CBR 600 F uit '92

EdCBR600F

Rookie
15 dec 2004
3
0
Leiden
Mijn CBR 600 F uit '92 (32000 km) maakt sinds een tijdje een knasperend, ratelend geleuid wat lijkt uit omgeving bougies, uitlaatpoort te komen. Nadat ik 'm vorig jaar heb aangeschaft heeft hij dat nooit gehad. Het geluid lijkt langzaam verergerd. Tevens heeft de motor vanaf het begin wel steeds ingehouden wanneer ik het gas wat meer opendraaide. Hij heeft dan ook een tijd stil gestaan voordat ik 'm kocht. Heb tweee keer van die "benzinecleaner"in tank gegooit, maar heeft niets uitgehaald.

Zegt jullie vooral het geluid iets?

Ed
 
ik zet 10 euro op de nokkenas ketting spanner,

is het geluid er constant? of bij een bepaald toerental? (laag)

Doet ie het zowel warm als koud?

En als het de spanner is dan kan je het beste een mechanische laten monteren want anders kan je over 5000 km weer dat ding vervangen.
 
denk ook dat t de kettingspanner is, kun je checken door toeren op te voeren moet ie minder gaan ratelen want hij werk onder oliedruk, meer toeren hogere oliedruk dan word de veer weer ietsje strakker gespannen, ketting spanner zit onder je rechter zijkuipdeel! En hij is easy te vervangen 2 boutjes en nieuwe pakking, kost meen ik iets van 70 euri en hij gaat ong 25.000km mee!
 
En ik kan zoetermeer aanraden, want ben er afgelopen zaterdag geweest, klepspeling opgemeten samen met heleduidelijke uitleg zelf ook mogen meten, en mijn carbs gesynchroniseerd, en nog enkele andere reparaties gedaan. Echt iemand die zeker weet waar ie over praat, hij had een gixer 750 srad staan zonder blok, had ie helemaal uit elkaar op werkbank liggen mooi gezicht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan