Knee brace

Ferry86

Die hard MF'er
3 mrt 2013
847
0
nispen
Hallo

Ik ben aan het rond neuzen voor een knie brace, de keuze is echt reuze en je leest overal wel iets over elk type.

Wat vinden jullie een goed brace?
Ik zelf zat te denken aan een leatt c frame of een pod k8 of k300.
Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Hallo Ferry,

Ik heb met de Leatt C frame's gereden maar vond ze iets minder aanvoelen.
Het lijkt alsof je knie iets minder opgesloten zit tegen zijdelings verdraaien.
Aan de andere kant wel weer fijn dat er aan de kant van de motor niets zit, waardoor je beter kunt klemmen en je broek waarschijnlijk langer heel blijven.

Zelf heb ik al een paar jaar de Alpinestars B2, maar die zijn nu echt wel aan vervanging toe.
Al eerder een scharnier defect gehad (zelf nagemaakt van rvs plaatjes) en nu ook een stukje uit het carbon gebroken.........

Ik ga denk ik kijken voor de Asterisk Cyto Cell, die zien er wel goed uit en nog enigzins betaalbaar.
 
!B3rUWQwEWk~$(KGrHqN,!i0E)sQjrKIdBMnHV74d-!~~_12.JPG


Die lijken mij wel wat. En vermoed dat dat toch wel de goedkoopste kniebraces zijn van t moment.
90euro op ebay is opzich het proberen wel waard.
Zal niet hetzelfde zijn als die braces van honderden euro's maar daar is de prijs dan ook naar.


Ik heb zelf nog altijd die ouderwetse knie/scheenkappen. en dat bevalt opzich prima. Maar die doen dus 0.0 tegen verdraaing
 
Hallo koen,

Heb je de leatt verkocht?
Had je echt het gevoel dat ze altijd los zitten rondom je knie of maar een klein beetje.
Er zitten toch pas stukken bij om je knie meer op te sluiten?

Bleven ze verder wel op de juiste positie zitten of zakten ze af?
Ik vind het jammer dat je nergens die bracen kan testen voor een paar dagen.

Ik zal eens kijken naar die asterisk.

@ chilloz
Die van thor heb ik nu meer als een half jaar en het klittenband schuurt om je kuiten en knieholte zelfs met een brace sleeve of brace sokken.
Je zweet er heel erg mee en je gevoel met de motor is veel minder. Dit heeft niks met een brace te maken vind ik want je kan je nog steeds overstrekken en zijdelings geen stevigheid dus dit is alleen een protector.
 
Hallo Ferry,

Nee ik had ze om te proberen van iemand kunnen lenen.
Aan de binnenkant van je knie zelf zit geen kussen oid (dat is wel weer een voordeel met motorcontact)
Je boven en onderbeen zitten wel goed opgesloten met stevige beugels.
Ik had maat L te leen, maar denk ik xl nodig waardoor ze op mijn bovenbeen niet lekker zaten en daardoor ook afzakten denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan