knee-downen in limburg

Trouwens, weet niemand een goede grote parkeerplaats om te oefenen (in Zuid-Limburg of course)

parkeerplaats bij hornbach bij het rodastadion is volgens mij wel te doen.... wilde ik toevallig ook eens gaan kijken...

laat ff weten als je gaat... ik misschien zondag of begin volgende week als ik de tt goed doorkom...
 
parkeerplaats bij hornbach bij het rodastadion is volgens mij wel te doen.... wilde ik toevallig ook eens gaan kijken...

laat ff weten als je gaat... ik misschien zondag of begin volgende week als ik de tt goed doorkom...

goeie tip, volgende week 's avonds is goed.
 
Op donderdag 27 juni 2002 17:06 schreef twisted Paul het volgende:Damn....als het geen andere Limburger is, komt er wel weer een Fries het topic verpesten.. :P

Welke Limburger heeft er een Topic verpest dan :? . :P

Petje P :?

Of doelde je op mij????????...... Nuh, dat denk ik niet! 8-)
Volgens menig echte Limbo valt Weert ggeneens onder Limburg.. |(
 
Petje P bedoel ik idd.

En als ik jou bedoelde had ik inderdaad wel Hollander gezegd.. :+
 
Laatst bewerkt:
Je kent hem persoonlijk?
Yep, 1 keer ontmoet vorige week. Hoezo? Afgelopen is afgelopen. Hij was inderdaad aan het kutten, maar er zijn er meer die een grote bek opzetten (of daar nou wel of geen aanleiding voor is) en daar hoor je niemand over; lekker makkelijk om over 1 persoon te vallen, of 'ie nou een lul is of niet. Ik houd daar niet van. Als iedereen over Maximum of Mar1tin (om dan maar namen te noemen)zou vallen verdedig ik ze ook. En is het genoeg nu???
 
Yep, 1 keer ontmoet vorige week. Hoezo? Afgelopen is afgelopen. Hij was inderdaad aan het kutten, maar er zijn er meer die een grote bek opzetten (of daar nou wel of geen aanleiding voor is) en daar hoor je niemand over; lekker makkelijk om over 1 persoon te vallen, of 'ie nou een lul is of niet. Ik houd daar niet van. Als iedereen over Maximum of Mar1tin (om dan maar namen te noemen)zou vallen verdedig ik ze ook. En is het genoeg nu???
Ja, is wel genoeg, alleen.....

Hij was net nieuw en dan doe je dat niet. Net als op je werk. Als daar een lefgozertje op z'n eerste dag loopt te roepen dat alles klote is, dan zet je daar ook je vraagtekens bij.

Maar verder zal ik er maar niks meer over zeggen.
 
Is inderdaad een slechte kneedown bocht..maar goed kan het ook nog niet ..

Hoezo is dat een slechte kneedown bocht??

Als je hem rechtsom, richting klimmen, neemt kan
je mooi na de laatste knik van het viaduct insturen.
Perfect asfalt, overzicht en plaats en de vangrail
is niet door de hele bocht.

Hooguit dat de bocht niet scherp genoeg is voor
een eerste kneedown, denk dat de snelheden nog
wel eens erg hoog komen te liggen om daar een
kneedown te maken.

Verder kan/durf ik niet zo plat rechtsom, linksom
gaat me een stuk makkelijker af.
 
Mergellandroute; keertje of 10 mijn knee down gehad, soms in een rustiek stadje, soms op een landweggetje, alles kan zolang het maar rustig en overzichtelijk is. Soms "slechts" in 1e versnelling effe aantikken, (niet de snelste manier, maar ik ga niet voor de rondetijd tijdens zo'n tochtje), meestal effe doorsturen en platgooien in 2e versnelling.

Ik ben na mijn "vallert" trouwens meteen doorgegaan om niet bang te worden of wat dan ook; gewoon mijn oude woon-werk XJ600 gepakt, leren pak aan en schaven maar weer, en het lukt nog ook.

Enkele kneedown tips: Scherp bochtje zoeken, wijd aansnijden, laat insturen, wel gas blijven geven, en "om laten vallen". In een langere bocht moet je flink snelheid hebben. Dat moet je durven. Ik ken genoeg mensen die op De Baars die knie maar niet raken, maar in zo'n kort lage sneheidsbochtje het wel kunnen.

Grtzz HagaSan (die aan nieuwe sliders toe is)
 
Ja, is wel genoeg, alleen.....

Hij was net nieuw en dan doe je dat niet. Net als op je werk. Als daar een lefgozertje op z'n eerste dag loopt te roepen dat alles klote is, dan zet je daar ook je vraagtekens bij.

Maar verder zal ik er maar niks meer over zeggen.
Vraagtekens zetten oke, dat is goed. Maar als je hier al lang bent mag je dus wel een grote bek opzetten? Vanaf hoe lang?
 
Hoezo is dat een slechte kneedown bocht??

Als je hem rechtsom, richting klimmen, neemt kan
je mooi na de laatste knik van het viaduct insturen.
Perfect asfalt, overzicht en plaats en de vangrail
is niet door de hele bocht.

Hooguit dat de bocht niet scherp genoeg is voor
een eerste kneedown, denk dat de snelheden nog
wel eens erg hoog komen te liggen om daar een
kneedown te maken.

Verder kan/durf ik niet zo plat rechtsom, linksom
gaat me een stuk makkelijker af.

Nog niet gelukt???? Hulp nodig???

Maar je zult het toch zelf moeten doen.....
 
Nog niet gelukt???? Hulp nodig???

Maar je zult het toch zelf moeten doen.....

Tsja, Martin zegt dat het vanzelf wel komt, en ik
maar wachten wachten wachten, maar niks hoor :? :+

Als ik er bijna ben meld ik me wel om de laatste
kneepjes van het vak te leren. :)
 
Op maandag 01 juli 2002 12:13 schreef twisted Paul het volgende:Tsja, Martin zegt dat het vanzelf wel komt, en ik
maar wachten wachten wachten, maar niks hoor :? :+

Als ik er bijna ben meld ik me wel om de laatste
kneepjes van het vak te leren. :)

Niks vanzelf....... :P
Bedoel dus dat je vanzelf meer vertrouwen krijgt in je fiets en jezelf, daardoor ga je ZELF wat harder en platter, ervan uitgaande dat je KIJKT waar je heenwilt :?
Dus ook nog ff wat meer gas hè!......... ;)
 
Niks vanzelf....... :P
Bedoel dus dat je vanzelf meer vertrouwen krijgt in je fiets en jezelf, daardoor ga je ZELF wat harder en platter, ervan uitgaande dat je KIJKT waar je heenwilt :?
Dus ook nog ff wat meer gas hè!......... ;)

I know, I know (zie 3e bericht) :)
(Alleen het kijken weet ik nog niet of ik nu beter
door de bocht kan kijken of naar het einde van
de bocht).

Voor Tuutebulles : Ik ga wel eens een verloren
kwartiertje in Geulle oefenen onder aan de slinger
berg (bekend?). Als je de bocht daar rechtsom
neemt ga je lichtelijk bergop en kan je er mooi
met slepend gas doorheen.

(Alleen bij mooi weer zit het terras onderaan vol
met fossielen die wandeltochtjes maken en daar
kneur je dan 30x langs }) }) )
 
Op maandag 01 juli 2002 12:54 schreef twisted Paul het volgende:I know, I know (zie 3e bericht) :)
(Alleen het kijken weet ik nog niet of ik nu beter
door de bocht kan kijken of naar het einde van
de bocht).

Voor Tuutebulles : Ik ga wel eens een verloren
kwartiertje in Geulle oefenen onder aan de slinger
berg (bekend?).
Als je de bocht daar rechtsom
neemt ga je lichtelijk bergop en kan je er mooi
met slepend gas doorheen.

(Alleen bij mooi weer zit het terras onderaan vol
met fossielen die wandeltochtjes maken en daar
kneur je dan 30x langs }) }) )

Das dus idd een ideale oefenbocht, zowel rechtsom omhoog als linksom omlaag!
Let wel op die zijweg hè! En het is akelig grof asfalt daaro, niet vallen dus!
;)
 
gewoon naar alkmaar komen joh...hier vette mooie bochten...en binnen een uur kan jij kneedownen... :)

vraag maar aan rene...en jan en mikeP :)
 
Ik wil wel eens een stukje meerijden :] . Dan moet het wel in een weekend want ik woon/werk in Utrecht. Mijn motor staat nog bij mijn ouders in het zuiden in de garage. Hier in Utrecht heb ik nog geen stalling :?
Nu vrijdag ga ik lekker twee weken naar Turkije maar mijn zal mijn motor missen. Mischien daar eentje huren? Ik hoor het wel! Kunnen we mooie bochten uitwisslen of een toertje maken :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan