knee-downen in limburg

Tuutebulles

Die hard MF'er
7 mei 2002
539
0
-
veel mensen die willen leren knee-downen hebben "leraren" op mf gevonden die hen een dagje op sleeptouw willen nemen en hen de fijne kneepjes van het knee-downen willen bijbrengen...

iemand hier op mf uit (zuid)limburg die mij een dagje/avondje/paar uurtjes op sleeptouw zou willen nemen en leren knee-downen???
 
ik heb van ons aller MaR1tin gehoord dat het
gewoon allemaal 'vanzelf' wel komt. :} :}

Eerst vertrouwen in de fiets en banden krijgen
en het plat door de bocht gaan moet als normaal
aanvoelen was zijn advies.

PaulR1 adviseerde me om een 'oefenbocht' uit te
zoeken om aan het platgaan gevoel te wennen en
die bocht gewoon 200x te nemen.


Dussss....als je aan al het bovenstaande voldoet
kan je ze misschien eens lief aankijken :) :)
 
Of gewoon lekker gaan rijden en je merkt vanzelf wel wanneer het tijd is...

200 keer een bocht rijden helpt wel, maar ik weet niet of dat jouw idee van motorrijden is... helemaal niet als je zo dicht bij de eiffel :9 woont.
 
juist,komt vanzelf,EN OP ZIJN TIJD.Vooral dat laatste is erg belangrijk.Sins crash geen knie meer aan de grond gehad,en kan nog steeds aardig meekomen,of harder gaan.Maar het is wel geinig.
 
Ik heb vorige week mijn eerste kneedown gehad, maar moet ook nog wat meer oefenen. Ikzef komt uit middenlimburg. Kunnen evt een keer samen gaan oefenen.

Mario
 
ook nog iemand een serieuze reactie???

weet iemand dan waar in Z-limburg een paar mooie bochten zijn om te oefenen zonder veel bomen of paaltjes of vangrails langs de weg...

zijn een hoop bochten hier... maar weet geen goede/beetje veilige om te oefenen...
 
ook nog iemand een serieuze reactie???

weet iemand dan waar in Z-limburg een paar mooie bochten zijn om te oefenen zonder veel bomen of paaltjes of vangrails langs de weg...

zijn een hoop bochten hier... maar weet geen goede/beetje veilige om te oefenen...

Gewoon zoeken, je komt vanzelf mooie bochten tegen. :]
De perfecte bocht nog niet gevonden maar ach,
goed genoeg voor wat feeling (vooral rechtsom,
gaat me sowieso al lastiger af :( )
 
voerendaal richting klimmen ligt een te overziene bocht naar rechts.
met vangrail...
En vrij veel verkeer...en een erg snelle bocht om
te oefenen.

Maar wel een mooie bocht ja.. :]
En je kan hem ook vies hard nemen, kom er nu
met 120 uit en het eind is nog lang niet in zicht.

Blijven oefenen Paul, blijven oefenen..
 
Probeer altijd op weg naar huis in Maastricht wat grote rotondes te pikken maar helaas...mij ook nog niet gelukt een knietje aan de grond te krijgen. Op een gegeven moment word je gewoon dol na 10 rondjes :r
 
Er is een mooie S bocht :9 van Retersbeek naar Klimmen; kun je gelijk beide zijden oefenen :] . Als iemand ander betere bochten in de buurt weet dan hoor ik het graag.
 
Er is een mooie S bocht :9 van Retersbeek naar Klimmen; kun je gelijk beide zijden oefenen :] . Als iemand ander betere bochten in de buurt weet dan hoor ik het graag.
Je hebt gelijk, die 2 zijn helemaal top!!! Er is ook een leuke bij het Shell tankstation bij Wittem. Als je van V'burg of Heerlen komt, krijg je eerst stoplichten. Bij groen (of oranje) optrekken, snelheid kiezen en een mooie ruime 90 graden naar links.
 
voerendaal richting klimmen ligt een te overziene bocht naar rechts.

eeehm.... dat is niet mijn bochtje... ben daar een keer met een vriend uit de (binnen)bocht gevlogen (met auto) en met ongeveer 80 km/u op een tegenligger in de buitenbocht...

en in die bocht zitten ook nog eens van die irritante lassen en er staat een vangrail naast... je kunt er wel hard doorheen, maar een knietje aan de grond ga ik op die plek niet proberen...
 
Er is een mooie S bocht :9 van Retersbeek naar Klimmen; kun je gelijk beide zijden oefenen :] . Als iemand ander betere bochten in de buurt weet dan hoor ik het graag.

dat is inderdaad een mooie bocht, maar die draait niet echt ver door (is maar 2x kort 90 graden)...je hebt maar heel ff de tijd om te proberen je knie aan de grond te krijgen...

geert koene, ook zin om binnenkort eens met ons mee te gaan rijden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan