Kneedown Akermaat verleden tijd?

19 jul 2005
113
0
Mocht dit al oud nieuws zijn of al in een topic zijn vermeld (ik kon het niet vinden) dan mag er een slotje op.

Ik reed vandaag met het koekblik over de A9 langs de Akermaat en toen ik even een blik opzij wierp zag ik tot mijn grote schrik dat er midden in de bocht op de parkeerplaats een drempel was geplaatst. Het leek op zo'n smalle drempel van hard kunststof in zwarte kleur en volgens mij met gele markeringen erop.

Het was slecht weer, dus ook weinig zicht, maar ik denk niet dat het gezichtsbedrog was. Dit betekent dus het einde van het kneedownen op de Akermaat.

Iemand enig idee of ik het wel goed gezien heb of dat ik er helemaal naast zit en we komend jaar gewoon weer kunnen "spelen"?

Is wel echt zonde, want het was een mooie plek. Heb er zelf mijn eerste kneedown gemaakt en daar geleerd om steeds lager te gaan, met de knie nog langer over het asfalt.

Akermaat..... RIP ;(
 
:o

ik hoop het niet!

net als jij heb ook ik er mijn eerste knee-down gemaakt. en was/is een leuke meetingplek nu.
ik zal er maandag eens extra kijken als ik langsrijd naar school!
 
Er zijn daar toch nog genoeg bochten waar het kan, afrit beverwijk, heemskerk ,het bekende rondje zeg maar.
Nooit echt begrepen wat iedereen zo mooi aan dat bochtje vond maar goed wel jammer voor de vaste gasten.
 
Bocht iets scherper nemen, bij de drempel ff motor rechtzetten op je stepjes staan en direct er na weer in de houding en bocht afmaken!
 
Vind het ook maar kansloos om de hele middag koffie te leuten op een fakking tankstationparkeerplaats en een mans kd's te gaan maken in een bochtje :')

Zoek dan gewoon een fatsoenlijke bocht op zonder een fijne hoge stoeprand 3 meter naast de weg.
 
hmm, niet over het KDen...maar een drempel in een bocht is net als putdeksels en wegmarkeringen in een bocht...niet echt velig voor motorrijders :?
 
Vind het ook maar kansloos om de hele middag koffie te leuten op een fakking tankstationparkeerplaats en een mans kd's te gaan maken in een bochtje :')

Zoek dan gewoon een fatsoenlijke bocht op zonder een fijne hoge stoeprand 3 meter naast de weg.

vb hier, is nog in redelijk in de buurt ook :)

bedoel de overgang van de Zeedijk in de Kruisbaakweg, iets ten zuiden van Marken
Zoom maar in })

(kreeg de link op de één of andere manier niet exact op die locatie)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die drempel ligt er voor de veiligheid.

het is namelijk véél veiliger dat IEDERE motorrijder door die drempel onderuit gehaald kan worden, ipv die ENKELE motorrijders die dit bochtje wat vlotter nemen.
 
vb hier, is nog in redelijk in de buurt ook :)

bedoel de overgang van de Zeedijk in de Kruisbaakweg, iets ten zuiden van Marken
Zoom maar in })

(kreeg de link op de één of andere manier niet exact op die locatie)
Daar komen maar 1700 fietsende toeristen in het kwartier voorbij... Da's ook een flinke drempel :')
 
Die drempel ligt er voor de veiligheid.

het is namelijk véél veiliger dat IEDERE motorrijder door die drempel onderuit gehaald kan worden, ipv die ENKELE motorrijders die dit bochtje wat vlotter nemen.
Stel je niet zo aan. :')

Is toch logisch als je daar woont dat je je doodergert aan die knulletjes die net hun rijbewijs hebben en niet verder dan jou buurt komen om een knee-down te maken, terwijl ze als een mongool naast de motor hangen. :X
Wees blij dat het zo opgelost is, je hoort ook wel eens verhalen over spijkers e.d. op de weg.

En nu rap mooi verlaten stukje met meerdere leuke bochtjes zoeken!! Zijn er genoeg in ons landje hoor. :Y
 
Laatst bewerkt:
Stel je niet zo aan. :')

Is toch logisch als je daar woont dat je je doodergert aan die knulletjes die net hun rijbewijs hebben en niet verder dan jou buurt komen om een knee-down te maken, terwijl ze als een mongool naast de motor hangen. :X
Wees blij dat het zo opgelost is, je hoort ook wel eens verhalen over spijkers e.d. op de weg.

:^

Daarom.. en er is zoveel gezeur over geweest dat het me eerlijk gezegd verbaast dat zo'n maatregel niet eerder is genomen..
Hoe jammer het verder ook is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan