Kneedown in de regen ??

desp0

MF veteraan
16 aug 2005
2.084
1
Deelgemeente Gavere
Hallo,

vond niets in de zoekfunctie dus jah, nieuw topicje dan maar

zoals de titel het dus aangeeft, is dit mogelijk in de regen met gewone bandjes ?

ik zit wel met MPP-2CT's maar ben bang dat door de regen ze niet warm genoeg krijg
(heb ook niet veel pk's aan boord dus vandaar extra moeilijk om ze warm te houden)

Tot nu toe hebben de banden het altijd gewonnen van mijn durf dus ik weet dat er veel mogelijk is, vooral het remmen kan je nog altijd enorm hard doen met die banden (tot stoppies toe in de gietende regen) ...
Maar die hellingshoek is nog een ander verhaal he
:?
 
jaaaaa

ok, ik weet dat het een hoog vrijdagnamiddag gehalte heeft :P maar kzoek gewoon wat ervaringen van mensen die het al gedaan hebben op de weg. is er iets speciaals aan of niet ivm op het droge ... O-)
 
goed vochtig wegdek is me wel gelukt, maar dan met bt-090's.. maar het blijft een kut gevoel.
 
Er bestaat sowieso een heel verschil in kneedownen.. Zoals op het google filmpje hangt die gast echt superver naast zijn bike, motor staat nog bijna rechtop :X... Het moet gewoon platter dan plat!
 
tja.. over het algemeen betekent nat wegdek dat een bocht zo'n 10% langzamer gereden moet worden ivm minder grip. Als je met normale snelheid - 10% snelheid met je knie bij de grond komt kan het dus in de regen ook ;)
 
Volgens mij zou het niet zo'n probleem moeten zijn:

Niet mijn filmpje overigens, ik kan sowieso geen kneedown :)
Met zo'n hellingshoek je knie aan de grond krijgen is op zich knap (of is dat een klein brommertje??), maar of dit nou helemaal zo de bedoeling is... :X
 
Ik snap die hele hype rond KD's niet zo.
Het is een hulpmiddel dat je op een circuit gebruikt om de hellingshoek van je fiets te bepalen en op die manier zo snel mogelijk rond te gaan, geen doel......
 
Ik snap die hele hype rond KD's niet zo.
Het is een hulpmiddel dat je op een circuit gebruikt om de hellingshoek van je fiets te bepalen en op die manier zo snel mogelijk rond te gaan, geen doel......

VOor mij is het een hulpmiddel op de openbare om te zeggen van nu zit je op de grens..

ik wil nog wel wat marge houden, en dat kan ik met mijn knie goed voelen ;)
 
Ik snap die hele hype rond KD's niet zo.
Het is een hulpmiddel dat je op een circuit gebruikt om de hellingshoek van je fiets te bepalen en op die manier zo snel mogelijk rond te gaan, geen doel......

Het heeft het zelfde doel als meiden waarbij de string boven de broek uitsteekt : Puur vermaak.

Ene is wat leuker als het andere maar toch :+

Het kan wel handig zijn om afstand te meten tot de weg, knie intrekken terwijl je gaat countersteren en gas open gaat schroeven. Maarja of dat verstandig is op de openbare weg...
 
Ik snap die hele hype rond KD's niet zo.
Het is een hulpmiddel dat je op een circuit gebruikt om de hellingshoek van je fiets te bepalen en op die manier zo snel mogelijk rond te gaan, geen doel......

dank je voor deze prachtige opheldering ,
buiten het feit dat het vrijdag is :+ en het feit dat ik dit al lang wist ...
is het echt geen doel, vandaar dat ik ook 12 maanden rondgetuft hebt met een broek waarbij dat zelfs niet voorzien was (geen kniesliders) met alle gevolgen van dien,
nu heb ik er wel eentje gekocht voor de veiligheid maar die moet nog goed ingereden worden ... en vandaag regent het ....

o ja, zei ik al dat het vrijdag was ook ? ik moest wachten met zo'n topic tot vandaag 8-)
 
Waarom zou je het willen overigens. Doe het lekker met droog weer. En ook ik vraag me af wat het nut is. Ik ga plat zat zonder kd.
 
Wheelies zijn ook overbodig, doet men ook voor de fun.... ;)
Toch ben ik het wel eens met Kuikehnek... Bochtjes maak ik voor de fun... ik maak ze ook wel eens behoorlijk snel voor de fun.
Ik ben alleen te lui om mijn been uit te steken.... heb er niet minder lol om, ga er ook niet sneller of langzamer door...

Wel of niet mijn been uit steken ondertussen geeft niet meer of minder fun.... :N ... en is totaal onbelangrijk dus... 8-)
 
Laatst bewerkt:
...
Ik ben alleen te lui om mijn been uit te steken.... heb er niet minder lol om, ga er ook niet sneller of langzamer door...

Wel of niet mijn been uit steken ondertussen geeft niet meer of minder fun.... :N ... en is totaal onbelangrijk dus... 8-)

ehhr :? good for you *D

"beste mensen we hebben het gevonden, wel of niet je been uitsteken geeft niet meer of minder fun !" *O*

no offense maar die post was pas echt "lekker belangrijk" :z
 
Terug
Bovenaan Onderaan