kneedown lukt niet (frustration vending)

dbuvens

Die hard MF'er
4 nov 2002
502
0
Brussel
[frustration mode]
ik krijg mijn knie dus niet tegen de grond... En ik weet niet wat ik mis doe. 't Is zeker niet dat ik niet schuin genoeg ga want de zijkant van mijn laarzen, de standaard van de middenbok en zelfs de uitlaten heb ik al aan de grond gereden. Heeft 't dan te maken met mijn zithouding?? Ik hang al fel aan de zijkant van de moto, en als ik nog feller aan de zijkant ga hangen dan heeft dat als resultaat dat de moto (Ducati ST4 by the way) enkel rechter gaat staan en ik dus SNELLER (niet persé schuiner) door de bocht ga.

Aaargh! Frustrating. 5 jaar op de moto, 100K+ kilometers, en nog steeds maagdelijke kneesliders!
[/frustration mode]
 
Hou die slider dan gewoon voor als je per ongeluk eens te diep gaat.
Ik kan geen kilometer op m'n handen lopen. Wat ben ik daar gefrustreerd om.
Doe dus maar gewoon op je gemak en geniet van het rijden ipv erop te vloeken.
 
Kneedown is niet verplicht, maar wel leuk om te doen. :)

Maar als je al met de uitlaat aan de grond komt en je kunt nog niet met de knie aan de grond dan zit je of helemaal verkeerd op de motor. Of de motor heeft niet genoeg grondspeling.
 
heb wel sliders te koop die gebruikt zijn :) ben je van je frustratie af |( kan je gewoon weer motor gaan rijden B|
[frustration mode]
ik krijg mijn knie dus niet tegen de grond... En ik weet niet wat ik mis doe. 't Is zeker niet dat ik niet schuin genoeg ga want de zijkant van mijn laarzen, de standaard van de middenbok en zelfs de uitlaten heb ik al aan de grond gereden. Heeft 't dan te maken met mijn zithouding?? Ik hang al fel aan de zijkant van de moto, en als ik nog feller aan de zijkant ga hangen dan heeft dat als resultaat dat de moto (Ducati ST4 by the way) enkel rechter gaat staan en ik dus SNELLER (niet persé schuiner) door de bocht ga.

Aaargh! Frustrating. 5 jaar op de moto, 100K+ kilometers, en nog steeds maagdelijke kneesliders!
[/frustration mode]
 
[frustration mode]
Aaargh! Frustrating. 5 jaar op de moto, 100K+ kilometers, en nog steeds maagdelijke kneesliders!
[/frustration mode]
Van die frustraties heb ik nou helemaal geen last :) Gewoon lekker rijden, die knie komt ooit nog wel, of niet ;) Waarschijnlijk moet je gewoon meer naast je motor hangen.
 
[frustration mode]
ik krijg mijn knie dus niet tegen de grond... En ik weet niet wat ik mis doe. 't Is zeker niet dat ik niet schuin genoeg ga want de zijkant van mijn laarzen, de standaard van de middenbok en zelfs de uitlaten heb ik al aan de grond gereden. Heeft 't dan te maken met mijn zithouding?? Ik hang al fel aan de zijkant van de moto, en als ik nog feller aan de zijkant ga hangen dan heeft dat als resultaat dat de moto (Ducati ST4 by the way) enkel rechter gaat staan en ik dus SNELLER (niet persé schuiner) door de bocht ga.

Aaargh! Frustrating. 5 jaar op de moto, 100K+ kilometers, en nog steeds maagdelijke kneesliders!
[/frustration mode]
Kijk eens goed hoe anderen dat doen, zou ik zeggen.... En als het niet lukt, nou en??? Motorrijden doe je voor je lol, een kneedown is daarvan maar zo'n piepklein onderdeeltje, dat dat niet uit zou mogen maken....
 
Euhm, als zelfs je uitlaat op grond hebt gehad, dan is je fout:
- Of je steekt je knie niet uit, en dus je zitpositie fout
- Of je probeert het op een chopper, en dat gaat niet lukken :+
 
Kneedown is niet verplicht, maar wel leuk om te doen. :)

Juist... ik amuseer me echt enorm op de moto :] :) en meestal zit ik zelfs aan de legale kant van de snelheidslimiet... meestal... O-)

Maar als je motor rijdt dan begin op een zeker moment te denken "zou ik een stoppie kunnen?"... even oefenen... en ja, dat lukt. Maar nu ga ik écht niet elke rembeurt met een stoppie afsluiten...
"Zou ik een wheelie kunnen?" Even oefenen, en ja dat lukt, en dat doe je dan één keer. Ik heb dan zoiets van "been there done that", en een wheelie doe ik nooit meer.
"zou ik een kneedown kunnen?" Even oefenen, en nog even oefenen, en nog, en nog... mijn bochtentechniek is wel knap verbeterd, maar kneedown lukt niet.

Ach ja, what the hell, some day, maybe... and if not, who cares? :)
 
'k Zou er niet als een aap naast gaan hangen om persé een KD te maken, is echt geen gezicht :r .
Als het lekker gaat en snel genoeg, lekker zo doorgaan :] :] . Waarom het risico nemen om op je muil te gaan, mat alle gevolgen van dien '( .

Aan de andere kant eeft het wel een enorme kick :] :] :] :]
Laat eens iemand kijken/opnemen hoe ver je nou werkelijk nog van het asfalt af zit. Als het enorme afstanden zijn, zou je zithouding wel eens goed fout ( :? ) kunnen zijn.
Zit je er wel goed naast, en gaat het om de laatste cm's, probeer dan eens je voet iets naar buiten te draaien. Zet je tenen op het puntje van je steps en draai je voet naar buiten (zodat alleen je kleine teen op het stepje staat om het zomaar te zeggen :) )

Zou moeten werken :9
 
Nix forceren. D'r zijn zat mensen die een knee-down probeerden te maken en er een heup-down in plaats van maakten. Het komt heus nog wel een keertje (en zo niet, so what).
 
so what dat t niet lukt?
je zegt zelf dat je al wel sneller gaat door t te proberen, das toch de bedoeling :?
ik bedoel KD is leuk, maar tis niet de hele essentie van het sport rijden!
dat ik t nou niet eens wil ligt ook alleen maar aan het feit dat ik alleen maar een textielen broek kan betlan maargoed :P
als je t perse wil, forceer t dan niet, maar ga steeds ietsje verder als je denkt dat je t kunt...
en laat iemand achter je rijden om te kijken wat nou de tegenwerkende factor is om t zo maar te zeggen :)
ennuh... t moet niet :+
 
Je moet niet gaan pushe (niet te veel in ieder geval)
ik was eerst ook aan het oefenen.. op rontondes enzo.. en op gegeven moment had ik een knne down, zonder dat ik het verwachte.
dus sja blijf rustig proberen zou ik zeggen... probeer je knee nog verder uit te steken..
 
Laatst bewerkt:
Gewoon gefrustreerd blijven proberen, dan krijg je vanzelf wat aan de grond.

Lekker belangerijk of je je knie aan de grond rijdt zeg, by the way, met een monster kan dat best spannend zijn, als je te plat gaat rij je eerst je demper aan de grond, en met een beetje mazzel til je je motor er ff mee op., en heb je een total down.

En als je het op een leuk bochtig stukkie wil proberen, doe dan een keer een circuitdag. Heb je ook wat minder last van vangrails als het fout gaat. :)
 
Lekker belangerijk of je je knie aan de grond rijdt zeg
Het is ook niet belangrijk en op de openbare weg ook redelijk zinloos (of je moet op de openbare weg zo extreem rijden dat je je knie ook echt gebruikt om te 'meten' hoeveel platter je nog kunt gaan. ik doe dat in iedergeval niet.)

maar het is wel leuk om eens te doen. puur voor de kick. net zoals een wheelie of een stoppie of hard rijden wel eens leuk is.



Ik snap je frustratie.

kijk eens goed naar plaatjes van mensen die kneedowns maken. let op hun zitpositie. als je die zitpositie eenmaal beheerst is het een eitje en rij je in praktisch elke bocht je knie tegen het asfalt als je daar zin in hebt.

stel je maakt een linkerbocht. ga tegen de tank aanzitten en kruip weg achter je ruitje. zet je beide tenen op de steppies ga dan verzitten zodat het voelt alsof je rechter bovenbeen op het zadel ligt in plaats van je kont. je draait als het ware om de benzinetank. je lichaam hangt nu aan de linkerkant van de motor (dus ook je bovenlichaam). ik kan in een linkerbocht met mijn rechter elleboog op mijn rechter knie laten rusten als ik zo op mijn motor zit. dat geeft wel een beetje aan hoe extreem de zithouding eigenlijk is.

vervolgens de motor insturen en je knie uitsteken. dan hoef je in principe helemaal niet zo extreem plat te gaan om je knie het asfalt te laten raken. als ik er op de bovengenoemde manier echt naast ga hangen dan heb ik nog een centimeter schaamrand op mijn banden over terwijl ik mijn knie aan de grond leg. wel op een R6 dus ik weet niet hoe je het op jou motor gaat en hoe veel grondspeling jij hebt. ik heb in iedergeval zat grondspeling en rij mijn stepjes dan niet aan de grond.

wat je ook doet. doe niet iets wat je niet prettig vind. als je het geen fijn gevoel vindt om in een voor jou vreemde en extreme zithouding door de bocht te gaan moet je dat niet doen of in iedergeval langzaam opbouwen. de kans is anders veel te groot dat je onderuit gaat omdat je de controle even verliest.

doe rustig aan en als je besluit te gaan oefenen doe het dan ergens waar je weinig last hebt van verkeer. het liefst op een circuitdag ofzo. als je je aan het focussen bent op je zithouding ben je minder met je omgeving bezig en als je je in een auto boort omdat je net naar je knie zat te kijken is dat niet grappig.
 
Laatst bewerkt:
je hebt van die race cursussen? daarbij kun je a) op het circuit oefenen en b) daar heb ik weleens gelezen dat ze 'lesgeven in het kneedownen'. misschien een idee? en anders heb je een leuke dag gehad.
 
Kijk eens goed hoe anderen dat doen, zou ik zeggen.... En als het niet lukt, nou en??? Motorrijden doe je voor je lol, een kneedown is daarvan maar zo'n piepklein onderdeeltje, dat dat niet uit zou mogen maken....
Maar we willen toch allemaal stiekem wel een beetje motorcoureur zijn *D
 
Ik heb geen kneesliders op m'n leren broek, dus ik steek m'n knie ook niet uit.
Mischien een idee om ook een broek zonder kneesliders te kopen :?

btw. ik heb wel m'n uitlaat aan de grond gereden en daar was ik minder blij mee :( .
 
Dikkere sliders nemen... :P
Ja, een strobaal met een vuilniszak er omheen zal het vast makkelijk maken :)

Met je knie aan de grond ga je niet noodzakelijkerwijs sneller trouwens.

Doe gewoon als de meeste Ninja-Turtle Power Rangers: haal je sliders er af en behandel ze met een slijpsteen, ongetwijfeld zal dit veel indruk maken op andere gefrustreerde geesten.
 
:Z
Ja, een strobaal met een vuilniszak er omheen zal het vast makkelijk maken :)

Met je knie aan de grond ga je niet noodzakelijkerwijs sneller trouwens.

Doe gewoon als de meeste Ninja-Turtle Power Rangers: haal je sliders er af en behandel ze met een slijpsteen, ongetwijfeld zal dit veel indruk maken op andere gefrustreerde geesten.
 
Maak eens een bochtje over een olieplas en gegarandeerd heb je een kneedown....en de rest volgt vanzelf :+
Maar zonder gekheid. Maak je niet zo druk om perse te willen want eens ernaast en je eeuwig spijt.
Heb zelf veel geKD, maar doe het nu rustiger aan op de openbare weg. Veel te veel rotzooi in leuke bochtjes en eromheen.


Alleen soms he,................... O-) O-)

(blijft kickuh)
 
gewoon snelweg op en afritten rijden, daar is het mij ook gelukt. goede gelijkmatige lange bocht. gewoon je entry snelheid opvoeren en op een gegeven moment lukt het wel.(maar vooral geen haast maken en dingen pushen) daarna lukt het bij een paar bochten in de buurt en als je dan 30 ronden Ring doet in je vakantie kun je het plotseling overal 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan