Kneedown lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat was inderdaad niet ontopic, het ging hier om ragonite. Met als hoofdonderwerp het verband tussen langdurig saaie infuzen die de bewegingvrijheid beperken tegenover het opvallende frusti gedrag van onze schoolverlater. Ik zie duidelijk correlatie. :+

Tevens vraag ik me af of andere slachtoffers ook hetzelfde frusti gedrag zouden vertonen onder dezelfde omstandigheden. Zo ja, dan kunnen we globerukkert niets kwalijk nemen. Toch vraag ik me af of intensieve begeleiding niet verstandiger is. '(
Ik snap dat jij je soms aan globetrekker ergert, maar vind je het dan niet een beetje zielig om zijn topic te gaan verneuken? Vooralsnog heeft hij het heel vriendelijk gevraagd, en is dit (voor de verandering ;) ) eens een serieus topic van hem.
Laat 'm lekker, ga ergens anders zieveren.
 
Een wijze man zei ooit eens
"If you can't get your knee down on a CBR 600, you should be shot"

dus een CBR kopen zou ik zo zeggen O-) :X
 
Dat was inderdaad niet ontopic, het ging hier om ragonite. Met als hoofdonderwerp het verband tussen langdurig saaie infuzen die de bewegingvrijheid beperken tegenover het opvallende frusti gedrag van onze schoolverlater. Ik zie duidelijk correlatie. :+

Tevens vraag ik me af of andere slachtoffers ook hetzelfde frusti gedrag zouden vertonen onder dezelfde omstandigheden. Zo ja, dan kunnen we globerukkert niets kwalijk nemen. Toch vraag ik me af of intensieve begeleiding niet verstandiger is. '(
Ik zie een hoop opgekropte emotie's in dit bericht.

Volgens mij vind je hem gewoon leuk. Mijn buurmeisje plaagde mij ook altijd vroeger maar vond mij eigenlijk wel leuk. Dit gaat nog iets verder, dus volgens mij vind je hem HEEL erg leuk.

Verder steek je erg veel energie in iemand die je niet mag.

Schoolverlater?
 
Ik snap dat jij je soms aan globetrekker ergert, maar vind je het dan niet een beetje zielig om zijn topic te gaan verneuken? Vooralsnog heeft hij het heel vriendelijk gevraagd, en is dit (voor de verandering ;) ) eens een serieus topic van hem.
Laat 'm lekker, ga ergens anders zieveren.

Dan geef je hem een antwoord en dan nog is ie niet tevreden :N MF staat er vol van en hij kan ook gewoon zoeken (even buiten beschouwing gelaten dat hij een apart geval is en het na pagina's vol adviezen nog niet kan)
Volgens mij wil hij wil gewoon aandacht :Y
 
Ik snap dat jij je soms aan globetrekker ergert, maar vind je het dan niet een beetje zielig om zijn topic te gaan verneuken? Vooralsnog heeft hij het heel vriendelijk gevraagd, en is dit (voor de verandering ;) ) eens een serieus topic van hem.
Laat 'm lekker, ga ergens anders zieveren.


Ik vergeef je voor je naïviteit. Het is slechts een gebrek aan kennis over deze persoon die ervoor zorgt dat je vriendelijk reageert in dit topic :+
 
Ik vergeef je voor je naïviteit. Het is slechts een gebrek aan kennis over deze persoon die ervoor zorgt dat je vriendelijk reageert in dit topic :+
Zo naïef ben ik niet, daar heb jij je op verkeken ;) , en ik zit (net als jij) zeer regelmatig op dt forum, en zie dan ook regelmatig de (dubieuze) replies van Globetrekker. Dat houdt niet in dat je die mensen het leven zuur moet maken (mits je een beetje volwassen bent althans)
 
Zo naïef ben ik niet, daar heb jij je op verkeken ;) , en ik zit (net als jij) zeer regelmatig op dt forum, en zie dan ook regelmatig de (dubieuze) replies van Globetrekker. Dat houdt niet in dat je die mensen het leven zuur moet maken (mits je een beetje volwassen bent althans)
Dit gaat verder dan het MForum. (en wel andere fora O-) )
Bovendien reken maar dat we hem al meerdere malen irl ontmoet hebben. :+

Phatzak zijn broer rijdt zelfs op zijn oude motor. _O-
 
Zo naïef ben ik niet, daar heb jij je op verkeken ;) , en ik zit (net als jij) zeer regelmatig op dt forum, en zie dan ook regelmatig de (dubieuze) replies van Globetrekker. Dat houdt niet in dat je die mensen het leven zuur moet maken (mits je een beetje volwassen bent althans)

Jemug. gaan we een theekransje houden O-)
 
Dit gaat verder dan het MForum. (en wel andere fora O-) )
Bovendien reken maar dat we hem al meerdere malen irl ontmoet hebben. :+

Phatzak zijn broer rijdt zelfs op zijn oude motor. _O-
Hicham? Die bandit is nog best aardig ;)
Wist wel dat globetrekker bandit reed, maar nu 1200 toch?
Grappig...
En ik wist natuurlijk niet dat jullie hem irl ook kenden.. maar als het zo erg is, zouden jullie hem niet meerdere malen ontmoet hebben, en al helemaal geen motor van hem gekocht hebben! Toch?
 
En als je eenmaal kan knieen, wil je meer en koop je al snel sliders met titanium erin *O* Gewoon omdat het geluidje mooier is en er gewoon spectaculairder uitziet. Heb regelmatig het 'wijzende-mensen' effect ;)
spark1.jpg

:]
 
Hicham? Die bandit is nog best aardig ;)
Wist wel dat globetrekker bandit reed, maar nu 1200 toch?
Grappig...
En ik wist natuurlijk niet dat jullie hem irl ook kenden.. maar als het zo erg is, zouden jullie hem niet meerdere malen ontmoet hebben, en al helemaal geen motor van hem gekocht hebben! Toch?
Grappig dat ze zo zeker van hun zaak zijn.

Werkelijk geen idee waar dit over gaat maar misschien moeten ze eens van de paddo's afblijven.

Het is me nog steeds niet uitgelegd wie het nou eigenlijk is? Het lijkt wel diep te zitten. Moet wel een hele kerel zijn dan die zoveel aandracht krijgt?
 
Ik vind niet dat kneedownen alleen om lef gaat. Het gaat er gewoon om dat je de goede houding vind. Als je er helemaal naast gaat hangen voelt het inderdaad alsof je de motor niet meer kan aanvoelen. Hier had ik in het begin ook 'last' van. Maar na een avond +/- een uurtje goed oefenen had ik een houding gevonden waarbij ik veel gevoel had in de motor, en mijn knie aan de grond kreeg. Sinds die dag maak ik bij ieder ritje wel een aantal kneedowns meestal. Voel nou precies wanneer de knie de grond gaat raken, en probeer hem dan zo lang mogelijk op de grond te houden.

Wat ik eerst 'verkeerd' deed voor mijn gevoel was dat ik teveel met mijn hele lichaam er naast ging hangen.

Omdat mijn bovenlichaam ook naast de motor ging hangen voelde het erg raar aan, en voelde absoluut niet 'natuurlijk'. Toen ben ik begonnen met paar centimeter naar achter zitten (dus niet met je kloten op de tank), toen een beetje (met 1 bil) opschuiven (dus niet extreem naast je zadel gaan hangen, maar gewoon een beetje). Dat terwijl je je bovenlichaam in principe op dezelfde positie houd.
Dus hoofd+schouders staan eigenlijk nog normaal (gewoon in het midden van de motor), je reet iets de bocht in, je voet met de tenen op de step zetten aan de kant van de bocht, en die knie naar buiten.

Dan steeds wat platter en platter totdat je *schraap* voelt.
Het makkelijkste is hiervoor een lange bocht zodat je in de bocht je zithouding kan aanpassen, kan experimenteren met het uitsteken van je knie, etc. Ik oefende het op een zeer kort bochtje waardoor ik die misschien wel 15x heb moeten nemen voordat het lukte. Sindsdien lukte het me iedere x als ik die bocht door ging. En toen ging ik verder met het oefenen in andere bochten.

Helaas lukt het mij alleen linksom... rechtsom moet ik nog een keer goed oefenen.

Je hoeft niet snel te gaan, het bochtje waar ik het voor het eerst deed was met 120KM/h, maar daarna overgestapt op een bochtje waar het met 70KM/h lukt. Nu lukt het me ook op kleine rotondes met 50KM/h. Het is puur een kwestie van oefenen.

Maar hoe ik het gevoel kon houden in de motor (zelfs nog meer gevoel dan normaal) was door iets te verzitten, bovenlichaam normaal houden, en die knie uitsteken (het voelt ver maar het is het niet).

Succes! Ook al ben je een moraalridder waar ook ik me regelmatig aan heb geergerd :X

goed verhaal dave !

gaan ik onthouden voor het eidn van de maand :9
 
En ik wist natuurlijk niet dat jullie hem irl ook kenden.. maar als het zo erg is, zouden jullie hem niet meerdere malen ontmoet hebben, en al helemaal geen motor van hem gekocht hebben! Toch?
Ik zeg ook niet dat het erg is. ;) Het is gewoon een hele grote soap geweest! :P

Nou ja, en on topic, ik moet mijn eerste knee down ook nog maken.
Ik haal op Zandvoort, als slechts gemiddelde rijder, wel knee downers en andere apen in. :+
 
Op het rechte stuk zeker? :9
Noooh. ;) Gewoon bij de Gerlach of de Arie Luyendijkbocht.
De Audi-S is ook zo'n punt waar de nodige onzekerheden worden gemaakt.
Stukje daarvoor -in -en daarna kan je er veel pakken.
Dus voornamelijk wel op het sturen natuurlijk. :P

En de groep moet ook niet al te snel zijn. :+
 
Hicham? Die bandit is nog best aardig ;)
Wist wel dat globetrekker bandit reed, maar nu 1200 toch?
Grappig...
En ik wist natuurlijk niet dat jullie hem irl ook kenden.. maar als het zo erg is, zouden jullie hem niet meerdere malen ontmoet hebben, en al helemaal geen motor van hem gekocht hebben! Toch?


Het is zo grappig omdat er veel verzinsels doort dat globekoppie heen dwarrelen. Hij heeft ook helemaal geen 1200, maar een 600. :+ Maargoed, de soap continus.

Tevens wil ik de volgende keer niet meer in twijfel getrokken worden door een Mito rijder. Ik bedoel, dat is een kwestie van respect, ik spreek een R1, ZX-10 of Hayabusa rijder ook niet tegen ...

:+ ;)
 
Ik zeg ook niet dat het erg is. ;) Het is gewoon een hele grote soap geweest! :P

Nou ja, en on topic, ik moet mijn eerste knee down ook nog maken.
Ik haal op Zandvoort, als slechts gemiddelde rijder, wel knee downers en andere apen in. :+


een knie aan de grond betekend niet automatisch dat je snle bent, alhoewel er een paar bochten zijn waar je vanzelf je knie aan de grond rijdt als je er maar hard genoeg doorheen gaat.
 
kan aan deze reactie zien dat je nog nooit een k-d hebt gemaakt, is het niet?


geen fototjes van rossi posten nu he ;) we weten dat je dat niet bent


klopt, wel de stepjes aan de grond gereden op een cbr, dus dan is een kneedown ook cker wel mogelijk. Echter heb ik nog maar net mijn rbw, en moet ik mijn pak nog wat inrijden, is zo stug als wat. en ik was niet gaan verzitten.

Maar volgende zomer zal ik het eens proberen als ik mn eigen motor heb.


Het is gewoonweg lef en goed platgaan, tis wel moeilijk als je motor bijna rechtstaat en je er als een aap naast hangt ja.


En nou krijg ik vast het gezeur dat ik nog maar moet leren rijden blablabla


:W
 
klopt, wel de stepjes aan de grond gereden op een cbr, dus dan is een kneedown ook cker wel mogelijk. Echter heb ik nog maar net mijn rbw, en moet ik mijn pak nog wat inrijden, is zo stug als wat. en ik was niet gaan verzitten.

Maar volgende zomer zal ik het eens proberen als ik mn eigen motor heb.


Het is gewoonweg lef en goed platgaan, tis wel moeilijk als je motor bijna rechtstaat en je er als een aap naast hangt ja.


En nou krijg ik vast het gezeur dat ik nog maar moet leren rijden blablabla


:W
Je hangt er als een aap naast om harder door de bocht te kunnen, slimmerd. Eer je dan dezelfde hellingshoek bereikt, ga je harder door de bocht. Maar hoef ik niet uit te leggen, jij hebt immers alle wijsheid in pacht.

Knieën heeft zeker wel met een bepaalde techniek te maken, en als je hem na 2 dagen je rijbewijs hebben al zo plat gooit, getuigt dat niet van geweldige rijtechniek, maar volgens mij van onwetendheid. ([me]PogoSticK mompelt iets over ervaring en risico's inschatten ofzo)[/me]

Maar ga gerust je gang, wie weet lukt het nog ook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan