kneedown makkelijker op sport???

NiNjA72

Die hard MF'er
19 jan 2005
482
0
Zomaar ff een vraagje.....is een kneedown makkelijker op een (super)sport dan op een naked?........

ZReX72 :]
 
Lijkt me niet want een SS'er heeft volges mij meer grondspeling dan een naked...
 
Lijkt me niet want een SS'er heeft volges mij meer grondspeling dan een naked...
Dat heeft dan weer niet zo'n invloed op het knieen lijkt mij, iedereen kan er als een aa naast hangen en knieen.
grondspeling heb je pas nodig bij de wat hogere snelheden als je je motor echt plat legt.
 
Motoren met een grotere grondspeling hebben toch meestal ook een grotere afstand van rijder tot wegdek :? Dan zou je toch verder van het wegdek afzitten en et moeilijker hebben met kneedownen....

Of hebk et compleet fout?
 
Motoren met een grotere grondspeling hebben toch meestal ook een grotere afstand van rijder tot wegdek :? Dan zou je toch verder van het wegdek afzitten en et moeilijker hebben met kneedownen....

Of hebk et compleet fout?
volgens mij missen die motoren bijv. een bok (standaart) zodat de motor watplatter kan, hij is dus niet per definitie hoger, dr zit watminder in de weg
 
op een ss is het volgens mij sneller te doen.. omdat je knien dan anders buigen.. iets meer naar beneden wijzend zeg maar..

lekkere uitleg ook haha.. :9
 
kneedown gebruik je inderdaad bij hogere snelheden om juist de motor wat meer rechtop te kunnen houden voor het behoud van grip.
Dus zelf hangen en knie aan de grond en de motor wat rechter overeind.
 
volgens mij doen coureurs de knie naar de grond om de motor juist bij hoge snelheden meer naar beneden te drukken zodat ze een bocht kunnen maken
de motor heeft namelijk de nare eigenschap om recht door te willen met name bij hogere snelheden
maar ik kan er ook naast zitten natuurlijk (hahaha woordgrapje) _O- :]
 
Haha leuke idd :+

Maar volgens mij zit je er in dit geval zowel letterlijk als figuurlijk naast want de coureurs gaan er juist naasthangen om te zorgen dat de motor minder plat hoeft te gaan maar om toch met dezelfde snelheid de bocht te kunnen nemen.

plaotje voor de duidelijkheid:

zithouding6vf.jpg
 
volgens mij doen coureurs de knie naar de grond om de motor juist bij hoge snelheden meer naar beneden te drukken zodat ze een bocht kunnen maken
de motor heeft namelijk de nare eigenschap om recht door te willen met name bij hogere snelheden
maar ik kan er ook naast zitten natuurlijk (hahaha woordgrapje) _O- :]
:?
je zit er zover naast dat je nie eens in de buurt bent van je motor :P
 
ik wil niet raar over komen maar hij gaat toch echt rechtuit als je niet plat gaat dus zover zit ik er ook weer niet naast ;)

Doh! Als je de motor nog platter wil leggen, dan ga je er toch juist NIET naast hangen? dan blijf je er bovenop zitten en druk je de motor naar het asfalt. Dat kost niet zo veel moeite hoor. Het platgooien is het probleem niet, zeker niet bij een lichte motoGP machine met super-lichte wielen (gyroscopische werking is dan minder groot)

Ze hangen er juist naast om te zorgen dat de motor niet te plat gaat en dat ze grip houden met de banden en dat er geen onderdelen van de motor het asfalt raken. Daarnaast voel je door het contact met het asfalt ook beter hoe plat de motor ligt.

Ontopic. Het maakt niet zo heel veel uit, zolang je genoeg grip hebt en een beetje redelijke grondspeling kun je ermee kneedownen. Op een supersport zit je vaak wat hoger, maar heb je ook meer grondspeling, op een gemiddelde naked moet je er hoogstens iets verder naast gaan hangen om te zorgen dat je je steppies/middenbok/uitlaat/whatever niet afslijt. Op de gemiddeld naked liggen vaak wel wat hardere banden en is de kwaliteit van de vering ook wat minder, ik kan me dus wel voorstellen dat grote hellingshoeken iets minder prettig aanvoelen dan op een supersport.

Maare. zeg eens eerlijk. wil het knieen niet zo lukken ;) :P
 
Laatst bewerkt:
Eerlijk.....het is me een (1!)keer gelukt maar denk er te makkelijk over eigenlijk sindsdien...."lukt me volgende keer wel weer makkelijk..."(dacht ik)...viel een beetje tegen.....lichtelijk gefrustreerd sindsdien.........ach...aankomende dagen toch maar weer eens een goede bocht zoeken en dan maar eens kijken of het me nog een keer gaat lukken...aanhouder wint zeggen ze......nodig = nee, leuk = JA!!!!

ZReX72 :]
 
Kijk daar heb ik wat aan, bij mij lukt het knieetje aan de grond heel soms.
Maar probeer me er niet meer op te focusen,weet alleen ( te minste denk ik ) dat ik niet met me bovenlichaam een beetje naar binnen hang.
Dus nog effe oefenen :P
 
Kevin Schwantz vertelde ooit dat hij aanvankelijk vooral zijn knie uitstak om wind te vangen tijdens het remmen.Gaandeweg bleek hij èn plat genoeg te gaan èn ver genoeg naast zn motor te hangen om zn pak kapot te rijden.Na vele meters duct-tape kwam hij uiteindelijk aan een pak met kneepads.

Kwestie van blijven oefenen dus :W
 
Dus Schwantz heeft in hoogst eigen persoon de knee-down uitgevonden?!
Cool, dat wist ik niet... 8-)

Ehm..... volgens mij was het Sheene die de uitvinding claimde, maar de andere rijstijl is toch echt uitgevonden door meneer Sarinen en al snel overgenomen door ene Roberts die in feite de "knee-slider-look-a-like" op z'n broek had vast geplakt ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan