kneedown op een niet-supersport

Wafelijzer

MF veteraan
7 jun 2001
1.669
0
Belgie
is hier iemand die ervaring heeft met een kneedown met een suzuki gs500?

ik heb mij deze week een motorbroek gekocht (mocht wel, heb ondertussen meer dan 7000 km op de teller) en er zit wel geen velcro op om knieslides te monteren maar ik zou toch graag mijn knie eens zetten. (al was het maar even)
en dat liefst niet gevolgd door de rest van mijn prachtig lijf natuurlijk!

ik heb de bocht al gevonden, van de ene op de andere autostrade (klaverblad). nu ga ik erdoor aan +-110 en al redelijk plat. het enige waar ik schrik voor heb is dat het misschien te moeilijk is op mijn motor door de dunne banden en misschien ook de grondspeling

dus: HULP GEVRAAGD, misschien kunnen wat tips mij van de vangrails redden!
 
Niks om je druk over te maken, kneedown kan op bijna alle motoren.... ( Kmoet het plaatje van de Goldwingkneedown effe zoeken :P )

Maar uhm ga met twee man rijden en laat 1 van de 2 kijken hoe schuin je rijdt en hoe ver je knie nog boven het asfalt zit.... Beperk zoiezo je risico door niet in 1 keer meteen je knie aan de grond te willen hebben en neem een bocht die je goed kent.
 
Ik kan het niet meer dan eens zijn met HD.....gewoon met z\'n twee ff kijken hoever je nog moet, totdat je het asfalt raakt. Ik wil wedden dat je al een heel eind bent, dat het alleen nog een kwestie is van je knie uitsteken.
Alleen........als je een (leren) broek op de grond doet zonder kneepads, dan blijft er niet veel over hoor....doe voorzichtig!!!

(welke klaverblad btw?)
 
Op Donderdag 11 oktober 2001 09:54 schreef Unstable het volgende:als je een (leren) broek op de grond doet zonder kneepads, dan blijft er niet veel over hoor....doe voorzichtig!!!

Of als je een kneedown doet terwijl je denktknee pads te hebben op je leren broek, terwijl je dat niet hebt...he Unstable :P
 
Niet dat ik kneedowns maak (textielen broek), maar toch een tip. Probeer te oefenen op een rotonde. Je kunt eindeloos blijven draaien en mocht je op je plaat gaan dan is het met lage snelheid. Met Unstable heb ik eens een rondje gedraaid op een rotonde: hij met zijn knie aan de grond en ik in een normale zithouding erachteraan. Qua snelheid kon ik hem vrij goed bijhouden op de rotonde en dat betekent dat ik in principe ook een kneedown had kunnen maken. Eenmaal op de A6 aangeland ben ik vervolgens behoorlijk zoek gereden :} maar dat terzijde. Kortom: probeer eens een rotonde...
 
Jullie kunnen ook GEEN genoeg krijgen van mijn verhalen he? Misschien moeten we in de zomer maar een keer een \"Grote Jongens Stoere Motorverhalen Kampvuur Weekend\" houden....voor iedereen met een grote bek :)

Aldus reed Unstable samen met Maximum en www.raul.nl bij zaandam over de welbekende rotonde te rammen.....kwamen wij aan in de eerste bocht de snelweg op, Unstable netjes knietje aan de grond...daarna meteen weer afslag snelweg af, en unstable knietje aan de grond, alleen werd de knie een beetje pijnlijk halverwege, dus ik keek naar m\'n knie, bleek m\'n kneepad van m\'n broek afgekomen te zijn....die ligt dus ergens langs de snelwegafrit.. :(
Een paar gaten in de buitenkant van m\'n leren broek tot gevolg....vandaar dus mijn waarschuwing.. :)

Zo goed Maximum? 8-)
 
was dat toen ik ook meereed, of was dat een andere keer. Ik reed toen namelijk de hele tijd achteraan (kunnen jullie wel met jullie R1 tegen mijn R6, ik is klein en zij is groot) en kreeg wel wat tegen mijn knar aangegooid!!
 
Whahahaa...nee Boom Boom...was niet de keer dat jij meereed...was de keer dat Unstable was aangehouden omdat ie te hard door de files reed...en wij op hem hebben moeten wachten.... :P
 
ik heb hier maar een woord voor...\"SUKKEL\" :P hehehehe.,....

je dacht ik hoor geen schraap...dus laat ik maar lekker doorgaan met kneedownen...hehehe

wees blij dat je niet met je broek in het asfalt gehapt hebt...sjonge... :)



Jullie kunnen ook GEEN genoeg krijgen van mijn verhalen he? Misschien moeten we in de zomer maar een keer een \"Grote Jongens Stoere Motorverhalen Kampvuur Weekend\" houden....voor iedereen met een grote bek :)

Aldus reed Unstable samen met Maximum en www.raul.nl bij zaandam over de welbekende rotonde te rammen.....kwamen wij aan in de eerste bocht de snelweg op, Unstable netjes knietje aan de grond...daarna meteen weer afslag snelweg af, en unstable knietje aan de grond, alleen werd de knie een beetje pijnlijk halverwege, dus ik keek naar m\'n knie, bleek m\'n kneepad van m\'n broek afgekomen te zijn....die ligt dus ergens langs de snelwegafrit.. :(
Een paar gaten in de buitenkant van m\'n leren broek tot gevolg....vandaar dus mijn waarschuwing.. :)

Zo goed Maximum? 8-)
 
Heb op de Rebel :+ altijd wel het gevoel dat ik \"heel\" plat ga, maar eerlijk gezegd geen idee hoe plat dat plat is. Zal nog wel een meter tussen m\'n knie en het asfalt (spijkerboek = auw) zitten. Ding heeft ook niet echt de banden voor een leuke kneedown en ik nog niet echt het lef.
 
Man, ik wil ook Knee-downs maken. Tijd voor een andere broek. Deze heeft GEEN kneesliders pads erop. Laat ik er ook niet aanmaken, wordt toch niet mooi.
Ik neem die Spyne van MQP wel...!!!! :} :} :}

Edit: Mooie site voor Knee Sliders, by the way. :) :) :)
 
Laatst bewerkt:
Ik zat laatst achterop bij een vriend van me met een GS500e, we gingen mijn offroadje halen bij een dealer, en ik zat achterop, en bij Utrecht Overvecht heb je een aan rotondes.. hij nam er een zo snel en schuin dat we gewoon heeeeeeel schuin door de bocht heen scheurden en de middenbok tegen de straat kwam! Het moet nog schuiner kunnen, vreemdgenoeg moet toch eerst je stepje de straat raken? naja bij hem dus de middenbok. Als je zelf lekker schuin gaat vind ik het best, maar onverwachts gooide hij dat ding razendsnel schuin, en als je achterop zit is dat niet fijn :) Ach het is dat hij die bocht goed kende en ie daar gewoon 1000cc\'ers eruit rijd in die bocht, omdat ze \'m allemaal voorzichtig nemen.

Inmiddels heeft ie z\'n middenbok eraf gehaald zodat ie nog schuiner moet kunnen met die GS.

Met m\'n eigen GS trouwens nooit kneedown gegaan, maar het moet makkelijk kunnen.
 
Ik zat laatst achterop bij een vriend van me met een GS500e, we gingen mijn offroadje halen bij een dealer, en ik zat achterop, en bij Utrecht Overvecht heb je een aan rotondes.. hij nam er een zo snel en schuin dat we gewoon heeeeeeel schuin door de bocht heen scheurden en de middenbok tegen de straat kwam! Het moet nog schuiner kunnen, vreemdgenoeg moet toch eerst je stepje de straat raken? naja bij hem dus de middenbok. Als je zelf lekker schuin gaat vind ik het best, maar onverwachts gooide hij dat ding razendsnel schuin, en als je achterop zit is dat niet fijn :) Ach het is dat hij die bocht goed kende en ie daar gewoon 1000cc\'ers eruit rijd in die bocht, omdat ze \'m allemaal voorzichtig nemen.

Inmiddels heeft ie z\'n middenbok eraf gehaald zodat ie nog schuiner moet kunnen met die GS.

Met m\'n eigen GS trouwens nooit kneedown gegaan, maar het moet makkelijk kunnen.

Als er iemand achterop zit, zakt je fiets veel verder in de veren, en kom je sneller met van alles aan de grond. Als hij er alleen op zit, kan het best zijn dat hij eerst het stepje aan de grond rijdt, en daarna pas de middenbok (als hij er dan nog op zit natuurlijk :) ).
 
Als er iemand achterop zit, zakt je fiets veel verder in de veren, en kom je sneller met van alles aan de grond. Als hij er alleen op zit, kan het best zijn dat hij eerst het stepje aan de grond rijdt, en daarna pas de middenbok (als hij er dan nog op zit natuurlijk :) ).

Dat moet het zijn jah :) In je uppie lukt dat namelijk nooit volgens mij. Ben benieuwd of ik de steppies van m\'n XR aan de grond krijg. VOlgens mij lig ik dan op m\'n gat :) Al moet ik wel toegeven dat je flink schuin door de bocht kunt op noppenbanden... onvoorstelbaar! :) Het rijd alleen een beetje vervelend met 120km/u
 
ik heb ook al met de middenbok, of toch alleszinds met iéts, de grond geraakt maar dat was zoals bij jou ook met iemand achterop

als je dan een zeer scherpe bocht maakt waarbij je vol gas optrekt raak je als snel de grond

wat ik ook al enkele keren gedaan heb is aan 140km/u de middenbok tegen de grond duwen op de snelweg: echt vuurwerk! spark sliders zijn er niets tegen 8-)
 
Vriend van mij maakt ook grandiose kneedowns met zijn Suzuki GSX600F, eveneens heeft hij een verlaagd zadel. Dus je hoeft echt niet speciaal een supersprot klasse motor te hebben om kneedowns te kunnen uitvoeren. ;) ;) ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan