Kneedown Poll

Kneedownen: welke kant durf je het meest?

• Links

Stemmen: 38 15,1%
  • Rechts

Stemmen: 55 21,8%
  • Maakt niet uit, ik ben kneedown-king

Stemmen: 54 21,4%
  • Ik durf/kan dat nog niet

Stemmen: 52 20,6%
  • Ik heb er nieteens behoefte aan

Stemmen: 53 21,0%

• Totaal aantal stemmers
    252

RSV Melano

MF veteraan
9 mei 2004
1.044
0
Adam
Omdat velen hier kneedownen en ik heb opgevangen dat sommigen vérder aan
1 kant durven dan met de andere, was ik even benieuwd naar een overzichtje.

Aan welke kant durf jij het verst de bocht door te leunen?

Links / rechts :? Als je het trucje eenmaal kent maakt het toch niks meer uit. *D

ik hoop m'n eerste kneedown tijdens een vro cursus of zo te doen. Ben denk ik nog een beetje te schijterig om het op de openbare weg te doen. :X

En daarbij komt ook nog dat ik m'n sv nog maar 3 dagen heb :+

Maar met veel oefenen denk ik toch dat het wel een keertje lukt...

[edit]oja, de bochten naar links gaan bij mij gemakkelijker dan die naar rechts[/edit]

Ik doe het nu alleen nog rechts. Puur omdat ik dat nu een beetje onder controle heb. Daarbij zijn over het algemeen de wat mooiere bochten naar rechts heb ik het id.

Met links lukt het knieen heel aardig maar de rechter kant wil om de een of andere reden nietecht vlotten :( (pas een paar keer rechts geraakt)
M'n rechtersteppie rijdt ik aan de grond dus ik ga d'r plat genoeg voor. Zal wel aan m'n zithouding liggen.

misschien komt het door het autorijden, maar ik heb minder moeite met bochtjes naar links dan naar rechts... en een n00by ben ik echt niet meer na 300kkm.. ik ben zelf rechtshandig (alhoewel ik alles met beide handen kan).

Met rechts lukte het al na enkele malen oefenen op een industrieterrein, met de linker-knie vergde het een stuk meer moeite en durf en uiteindelijk enkele weken later lukte het dan, maar nog steeds niet zo diep als met rechts. :?

Op een of andere manier geef ik toch de voorkeur aan linker bochten, lijkt wel of deze bij mij veel natuurlijker aanvoelt. Rechts lukt ook wel, geen probleem, maar het lijkt wel of ik er linksom zelfverzekerde opzit. Lijkt ook of ik bij rechtsebochten veel meer ga verzitten dan bij een linker. Moet wel zeggen, in het begin ging ik bij een linker ook aardig verzitten, en dat is nu bijna niet meer het geval. Misschien gewoon een kwestie van oefenen.

Ik weet eigenlijk nieteens meer welke kant gemakkelijker ging, maar kneedownen
kan ik toch nog niet.

Toch merkte ik wel dat ik één van beide kanten meer durfde of dat het
natuurlijker aanvoelde.

Nouja kneedownen gaat nou eenmaal niet op mijn motor, maar mijn linker stepje is een stuk meer afgesleten dan mijn rechter!

mijn eeste kneedown was op de brommer (honda nsr) toen ik een jaar of 16 was, had toen van die skate bescherm dingen gekocht en aangetrokken, middagje rijden op het industrieterrein en die dingen konden weer de container in.
ben nu 22 heb net pas 4 maanden een overall. eerder had ik er geen geld voor, reed altijd met zo´n kunstoffen pakkie rond.
had het pak nog geen 2 weken en daar ging rechts al aan de grond op de dijk, uurtje later ook links.
ik heb dus niet echt een slechte of een goeie kant.

Dat is misschien wel zo, maar denk niet dat dat voor iédereen geldt.
Vooral met beginners denk ik. Had jij dat niet?

De vraag is dus eerder: met welke knie heb je eerst een kneedown gemaakt?

in mijn geval: nog niet. Lukt niet. :( ik ken het truukje blijkbaar nog niet :(

Heb nog geen kneedowm gemaakt, heb net een paar weken een combi met sliders, maar die zijn dus nog maagdelijk. Reed laats wel met een maat over een klaverblad, en ik hoorde hem achter mij een kneedown maken, terwijl we dezelfde snelheid hadden. Zal dus nog wel meer moeten gaan verzitten.

Edit:

Gisteravond de eerste gemaakt, op een minirotonde nog wel. 2 minuten later rechts ook maar meteen er bij gedaan.

Van nature ligt linksom mij veel meer. Dat is op de trapfiets nog steeds zo. Op de gemotoriseerde fiets ben je "gedwongen" om veel meer bochten naar rechts te oefenen (klaverbladen, op/afritten, Assen, Zandvoort etc.). Inmiddels is het gebrek aan talent naar rechts gecompenseerd door de overmaat aan oefeningetjes rechtsom.

mijn eerste kneedown was links, gaat makkelijker maar rechts maak ik er meer omdat bijna alle afslagen en KB's rechtsom zijn...

idd als je het trucje doorhebt gaat het van eigens...
vroeger hing ik als een aap naast mn fiets en gebeurde er niks |( en nou verzit ik bijna nog geen eens en ik rij alles aan de grond... :?

*D

Terug
Bovenaan Onderaan