kneedown

Boefje

MF veteraan
Donateur
28 jan 2002
8.837
594
Ik vroege me af, al die kerels die hier nu een kneedown doen...

Vanaf welke snelheid doen jullie dat eigenlijk, en tot welke snelheid,..
En een prof. coureur ?
 
pfff, ik red het op een rotonde laag in zijn 2, dus een kilometertje of 50 a 60 per uur. :)

Het schijnt dat je nog veel langzamer kan rijden, alleen zover ben ik nog niet :P
 
Dezelfde rotonde als die van Flow kan ook met 35. Eerst met snelheid knie op de grond en dan juist geen gas geleidelijk bij geven maar juist minderen. Fiets gaat dan nog meer hangen (hou hier wel rekening mee natuurlijk) en zo kan je bijna kruipend en glijdend de bocht door.

[me]Vinchante lust er wel pap van![/me]
 
Ik vroege me af, al die kerels die hier nu een kneedown doen...

Vanaf welke snelheid doen jullie dat eigenlijk, en tot welke snelheid,..
En een prof. coureur ?
Je kan bij wijze van spreken bijna uit stilstand vandaan even snel je knie aan de grond tikken als je wilt. Je hoeft er totaal niet hard voor te rijden. Het is gewoon net als alle andere motorkunstjes een trukje wat je door moet krijgen meer niet. Oefen ff op een rotonde met iemand die het kan en je kan het binnen een uurtje ook (voorwaarde is echter wel dat je je achterband eraf tot bijna af kan rijden).
 
Bos Uit op zandvoort tijdens zomer avond competitiie..170 knee + steppie down.
op de parkeer plaats bij texaco in het 90 graden bochtje..stapvoets in zijn 1.
 
hm ik kan op n parkeerplaats de kleinste rotatiestraal van mn motor halen.. dus dat je bijna om je knie heen rijdt en dan rij je iets van eh.. 10 of 15.. hoogste weet ik niet.. denk rond de 125/130.. daarboven merk je wel dat je op een hele lichte motor zit.. krijgt snel het gevoel van instabiliteit en dat ie zomaar weg kan schuiven op die kleine bandjes.. is wel kutgevoel
 
Klaverblad! klaverblad!

Alleen maar rechtsom :}

KB Hoevelaken, KB Badhoevedorp, etc


of een parkeeerterrein en dan rechtsom je knietje over de grond :)
 
Rechtsachter op industrieterrein beverkoog in Alkmaar (om een aantal business-untis heen) heb ik m'n recht down geoefend en na heel veel rondjes is het me gisteren gelukt.
 
Hoe bedoel je dat?

Zo dus.

full


 
Op- en afritten van de snelweg zijn goed te doen. Bijvoorbeeld A29 de vier op- en afritten rondom de Heinenoordtunnel. En je hoeft niet hard te gaan.

Als ik mijn knie persé aan de grond wil rijden ga ik zelfs minder hard dan 'normaal' denk ik.
 
Mijn langzaamste is met 35 (minirotonde) en snelste met 170 ongeveer. Op de een of andere manier ben ik trouwens wel anders gaan rijden, ga wel sneller maar rij veel minder de knie aan de grond de laatste tijd. Is mij ook wel best, doet me niet heel veel meer. :)
 
Op zaterdag 09 augustus 2003 23:11 schreef Daantje het volgende:
...(voorwaarde is echter wel dat je je achterband eraf tot bijna af kan rijden)...
Is dat zo? Ik heb het nog nooit geprobeerd maar ik heb in de bocht wel mensen achter me zitten die met dezelfde snelheid een kneedown maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan