kneedown

schampie

MF veteraan
2 jun 2001
1.274
1
warnsveld
de mesten die hebben het hier over kneedownen
zit nu beetje naar de toer te kijken.
zou het mogenlijk zijn om op een fiets een kneedown te maken?
of zouden de banden daar te smal voor zijn?
 
Zekers, wanneer heb je tijd om het te proberen? Ik wil je trapfietsje naderhand wel oprapen. :p
 
Ik denk dat je problemen krijgt met de grondspeling. Het zal wel lang goed gaan, maar op een gegeven momoment ga je te schuin en lift je achterwiel moet je je fiets uit de vangrail trekken...

Alhoewel, mijn SV650S vinden zo ook toer, en die heeft grondspeling genoeg. Maar ik bedoelde de echte toerfietsen zoals een Pan.
 
Ik denk dat je problemen krijgt met de grondspeling. Het zal wel lang goed gaan, maar op een gegeven momoment ga je te schuin en lift je achterwiel moet je je fiets uit de vangrail trekken...

Alhoewel, mijn SV650S vinden zo ook toer, en die heeft grondspeling genoeg. Maar ik bedoelde de echte toerfietsen zoals een Pan.
Het gaat hier toch over trapfietsen(tour de france) :? Niet over toer-motoren ;)

Ik heb het weleens geprobeerd, maar ofwel zit je met je trappers aan de grond en gaat je achterwiel in de lucht gaan hangen, ofwel is de grip op en ga je veel te wijd door de bocht.
 
Het gaat hier toch over trapfietsen(tour de france) :? Niet over toer-motoren ;)

Ik heb het weleens geprobeerd, maar ofwel zit je met je trappers aan de grond en gaat je achterwiel in de lucht gaan hangen, ofwel is de grip op en ga je veel te wijd door de bocht.


:) :) :) :) :)

Hahahaha, fiets = motor, enne tour = toer...

Ben net wakker, hou het daar maar op... :+

Zat ook te kijken, zag er net eentje die er een ligfiets van maakte... |(
 
zou het mogenlijk zijn om op een fiets een kneedown te maken?

Ja, maar dan * MOET * je helm op hebben en je motorpak aan!!!! }) ... :+

Hahahaha..... Zelf denk ik niet dat dat kan hoor... Volgens mij glij je dan onderuit...

EDIT: Wie weet kan het wel op een kinderfietsje??? (Een soort pocket-bike zeg maar.. hahaha)
 
Volgens mij zit je op een (trap)fiets veel hoger, dus moet je veel schuiner om met je knietje bij de grond te komen, dus dat wordt moeilijk.
 
maar dan komt me volgende vraag
welke snelheid zou je dan minimaal moeten rijden voor een kneedown?
hoe breed/smal moet je band minimaal zijn
oke hangt af van de soort motor je hebt
 
Terug
Bovenaan Onderaan