kneesliders, beter geen dan maagdelijk?

[
[/quote]

In principe ga je sneller ja, want je gaat iets platter door de bocht dan wanner je ze niet raakt...en hoe platter, hoe harder! Simpel he?? :) :)

[/quote]

Daar ben ik het dus niet mee eens. Op een gegeven moment kan je niet platter omdat je je uitlaat aan de grond rijdt. Dan is het moment daar om dus naast je fiets te gaan hangen. Hierdoor blijft de fiets rechterop staan in de bocht en kan er harder doorheen.

Maar zolang je niet alles aan de grond rijdt kan je voor het contact met de motor beter je knieen aan de tank houden.

ps. wist je dan de instructeurs van de NVVM met 50 km per uur op een cb500 zonder ongelukken hun knie aan de grond rijden?

 
marcel_knietje_aan_de_grond.jpg


Zo moet het dus kinders 8-) 8-)
 
Ik lach me dood als ik van die patsers zie lopen in de Safe, die vertellen dat zel al 25 jaar motor rijden, en nu alweer 3 jaar op een R1 rijden....en dan hebben ze maagdelijke kneepads!!!! Mijn gevoel: DAN GA JE AF HEE!!

True, True....
erg sneu....
net als de bandjes van die gasten....

kneesliders doen vaak pijn als je ze tijdens lange ritten erop laat.
als je niks mee kan, laat ze er dan af....
zit toch in de categorie "spoilers op kadettjes"


[/quote]

In principe ga je sneller ja, want je gaat iets platter door de bocht dan wanner je ze niet raakt...en hoe platter, hoe harder! Simpel he?? :) :)

[/quote]

in principe KAN je sneller, je stelt het wat simpel voor....
maar met een gewoon fietsje op gewoon asfalt maakt het vaak niet zoveel uit...
Het is wel ERG leuk om te doen... tis beswel kicken om zo'n hele bocht je knie over het asfalt te schrapen... mits je motor ook een fatsoendelijke hellingshoek heeft, anders rij je echt als een aap die aan zijn motor hangt.
Dus als het ff kan moet het schrapen van je sliders gepaard gaan met het schrapen van je voetsteunen en uitlaatbochten....

...en titanium boutjes hoeft niet (erg duur)
koop wat vuursteentjes voor die grote aanstekers van lassapparaten, gaatjes in je slider boren en erin lijmen.... vonkt als de tering...
 
Op 2001-06-04 09:24, schreef GuZ:
Op 2001-06-03 19:57, schreef The Saint:
marcel_knietje_aan_de_grond.jpg


Zo moet het dus kinders 8-) 8-)

die motor mag beswel wat schuiner, jochie... 8-P

Oh, maar het kan ook wel schuiner maar dan rij ik weer alles aan de grond en dit is weer net niet de bedoeling. Het idee van er naast hangen is de motor wat rechterop te zetten zodat je nog harder door een bocht kan zonder alles aan de grond te rijden. :+ :+
 
Oh, maar het kan ook wel schuiner maar dan rij ik weer alles aan de grond en dit is weer net niet de bedoeling. Het idee van er naast hangen is de motor wat rechterop te zetten zodat je nog harder door een bocht kan zonder alles aan de grond te rijden. :+ :+

als je er alleen naast gaat hangen, en je motor rechterop houdt, ga je NIET sneller... ga je echter weer zo snel dat je ook bij het ernaast hangen je motor weer tot op de grond rijdt, dan ga je echt sneller... helemaal als je je vering etc hebt opgevoerd...

guz_bum.jpg

guz_kd_r.jpg


in principe zou ie nog wel schuiner kunnen, maar de grens is in zicht...


_________________
-----
GuZ
Fight the Fat!

[ Dit Bericht is bewerkt door: GuZ op 2001-06-04 09:48 ]

[ Dit Bericht is bewerkt door: GuZ op 2001-06-04 09:49 ]
 
Dat probeer ik al een heel forum lang uit te leggen.........
:-)

tnx.

Ps. mooie foto vanaf de voorkant!

 
Echt wel! :P

Heb vandaag ook filmpje gemaakt van mijn kneedowns, linker-bocht, is wat moeilijker! Eindelijk bewijs voor jullie mede-digirijders hier! })

Helaas nog geen middelen om er een MPG-filmpje van te maken! '( '(

Kom langs om het te zien! hehe!
 
ik ben dus beginnen motorrijder op mijn gs 500 e,

heb al geprobeerd in de buurt te komen met die knie naar de grond maar als ik dat probeer en er goed naasthang heb ik steeds het gevoel dat ik minder grip krijg en een schuiver ga zetten

als ik de banden bekijk rijd ik dan wel tot volledig tegen de rand aan...
zou graag weten of het wel mogelijk is een knee down te doen met een gs, dus wie het kan laat mij iets weten

wie er wheelies mee kan idem, in eerste met de koppeling lukt wel, maar bij het verleggen naar 2de zak ik steeds en kan maar enkele meters verderrijden dan, hoger gaan durf ik voorlopig nog niet
 

Ai... je bent goed bezig op de Soes! Je moet voor de knie aan de grond wel naast de moto gaan hangen en je knie uitsteken ;)
 
hier spreekt een nog-steeds-kneedown-maagd maareh...

is zo-een kneedown niet:

60% weten hoe je moet hangen + knieuitsteken
40% weten hoe je moet bochten

( ik hang + uitsteek nog steeds niet genoeg, maak ik mezelf maar wijs :) )

[ Dit Bericht is bewerkt door: BertV op 2001-06-12 16:23 ]
 
Jongens..jongens waar zijn we mee bezig....!!!
Ik lees in de krant dat er weer een paar motorrijders gesneuveld zijn. De KNMV doet alle moeite om het dodental terug te dringen en dan lees ik jullie verhalen over het aan de grond brengen van de knie, alsof dat het enige zaligmakende is.....!!! Vooral de verhalen van beginnende motorrijders vind ik angstaanjagend...!! Jongens probeer eerst eens fatsoenlijk die motor rechtop te houden en geniet van je omgeving. Ga eens naar de Eifel, of de Ardennen.
En als je dan toch perse die knie aan de grond wil hebben schrijf je dan in voor een cursus circuitrijden maar doe dat niet op de openbare weg.

Tenminste als je nog jaren van je hobby wil genieten.....
 
Laffie! :+

Je hebt in zoverre gelijk, dat het niet leuk is als je elkaar loopt op te f*cken... en geen lol hebt in het rijden...

...maar tot dusverre kan ik zelfs jou uitnodigen tot een motor-forum toertocht!
 
Jongens..jongens waar zijn we mee bezig....!!!
Ik lees in de krant dat er weer een paar motorrijders gesneuveld zijn. De KNMV doet alle moeite om het dodental terug te dringen en dan lees ik jullie verhalen over het aan de grond brengen van de knie, alsof dat het enige zaligmakende is.....!!! Vooral de verhalen van beginnende motorrijders vind ik angstaanjagend...!! Jongens probeer eerst eens fatsoenlijk die motor rechtop te houden en geniet van je omgeving. Ga eens naar de Eifel, of de Ardennen.
En als je dan toch perse die knie aan de grond wil hebben schrijf je dan in voor een cursus circuitrijden maar doe dat niet op de openbare weg.

Tenminste als je nog jaren van je hobby wil genieten.....

sorry jongen als het je teveel wordt
ik besef best wel dat motorrijden een gevaarlijke bezigheid is.
het blijft steeds uitkijken naar auto's die je de pas afsnijden en je zou kunnen zeggen dat het zo al meer dan risico's genoeg inhoud om zonder die knie aan de grond te gaan rijden

maar:
-ik weet steeds waar ik mee bezig ben en heb veel (niet lachen, volgens mij heeft dit mij al veel geholpen) bromfietservaring
-ik probeer enkel dingen als ik zeker ben dat ik geen tegenligger heb/auto achter mij

-weet binnen de grenzen te blijven, al is het soms wel nipt geef ik grif toe (heb nu 23.000 km gereden op 2 jaar tijd waarvan 3000 met de motor, 20.000 met de bromfiets en ben maar 1 ongeluk tegengekomen waar ik zelfs geen schuld aan had)

-draag steeds mijn beschermende motorvest, tenzij voor korte ritjes (max 5km) tegen max. 80km/u

-last but not least, hoe meer ervaring, hoe beter je kan reageren in gevallen waar het echt nodig is, probeer je nooit wat, dan zal je ook nooit bijleren...
 
helemaal nuchter bekeken is dit ALLEMAAL onzin... ( niet synisch bedoeld)

maar alles wat we hier doen is het verlengde van wat motorrijden (mede) zo leuk maakt... het gevaar...

Ik denk idd dat deze discussie naar supersport verhuisd moet worden.



[ Dit Bericht is bewerkt door: BertV op 2001-06-12 16:50 ]
 
hoihoi
de meeste mensen die hier zitten die hebben een motorfiets waar ze hard mee door de bocht kunnen en ook willen gaan :) :)
als ze niet willen knee douwnen dan hadden ze waarschijnlijk wel een toer motor (bv vfr) gekocht ipv een racher altans dat lijkt mij toch
zo heeft iedereen zijn eigen rijstij de 1 kruijgt een kick van het knee douwen en de ander die krijgt er een kick van om met 80 km naar de eifel te jagen hehehehe

of zie ik dit verkeerd
 
gewoon ff lekker blazen op een circuit .................rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

zo maagdelijk af en je bandjes slijten tenminste ook eens op andere plekken dan in het midden ........

sorry hoor kon het niet laten maar als je ze niet maagdelijk wil hebben oefenen in bochten waar je bekend bent en die overzichtelijk zijn
snelheid is ook niet altijd belangrijk (wel genoeg natuurlijk)
en niet vergeten linkse en rechtse bochten staat zo stom eentje afgesleten

en dan is er altijd nog de bandschuur machine :(
daar heb ik ook wel een mensen mee zien lopen die dat op hun sliders hadden gedaan ...........vergaten wel de juiste richting :)

Als je loopt met sliders aan moeten ze kontakt hebben gehad met weg dek anders geen porum
 
om eerlijk te zijn, ik denk dat ik met mijn fietsje ongeveer even plat ga als die jongens op die foto,s , maar dan met mijn knie aan de tank.

conclusie, IK GA MIJN EERSTE BROEK VERSLIJTEN HEHEHE :P
 
Gizzmo, ik denk hetzelfde, ze hebben hun been als een "krekel" uitgestoken en hangen flink, dit verklaard waarom ik na drie jaar nog niet down ben...

(maar ondanks dat ik dit nu weet denk ik dat ik nog een mentaal drempeltje over moet)

_________________
wheelie?: nix om op te scheppen | kneedown?: geen | stoppie?: geen | lol?: ja, LOL... :)

[ Dit Bericht is bewerkt door: BertV op 2001-06-13 09:26 ]
 
Terug
Bovenaan Onderaan