Kneesliders maken

smokey_rs250

MF veteraan
14 mei 2003
2.551
0
Ik vond dit wel aardig, moeite waard om eens te proberen. Het spul is in allerlei kleuren te krijgen, ook met glitters e.d. dus je kan het zo mooi maken als je wilt :)

slider.JPG
 
Is t niet wat om een skatewieltje te monteren? :) in een soort U-profieletje ofzo..
slijt vast nog minder ;) (nouwja bij mij helemaal niet, als ik met mn knieën aan de grond wil moet ik naast mn motor gaan zitten ongeveer :] )
 
mooi zo'n tipic eens wat anders, maar toch een vraagje hoe zwaar zijn die sliders van klei.
is het iets om ze van koolstofvezel te maken. werkt ongeveer hetzelfde als polyester maar dan iets minder zwaar, of zou dat te gevaarlijk worden ivm. scherpe delen.
en dan een vraag waar het in de eerste om begonnen is, de prijs van die krengen. WAAROM zijn die afstandsmeetblokjes zo verschrikkelijk duur.
 
ik heb ze laatst gemaakt met epoxy en stoepkrijt,staan nu blauwe en groene krijtstrepen in sommige bochten :+ :+
ik had ook een paar van leer gemaakt maar dat is wel net iets te stroef,werd bijna van me motor getrokken B|
ik heb ook nog een set met titanium maar ik heb me zelf nog nooit zien vonken,moet maar eens iemand met een camera neer zetten
 
full


Ik heb zelf 4 schijven van 5mm dik van 42cr mo4 gedraaid op 't werk.
2 m6 gaten er in getapt en vanaf de achterkant van de slider
erin geschroefd met 4 verzonken boutjes.(wel alu. folie tussen de kop en 't
klitteband van je broek anders een mooi gaatje erbij :( )

ongeveer de vorm van de schijven uit de slider gefreesd met een dremel en
2 gaatjes erin van 6mm
en klaar is Kees. *O*

het vonkt goed maar niet zo erg als met tiet
maar 't is veel slijtvaster.

(ik moet hem alleen een keer omdraaien want door de regen is er een lichte
roestlaag opgekomen B| )
 
Terug
Bovenaan Onderaan