Kneesliders maken

smokey_rs250

MF veteraan
14 mei 2003
2.551
0
Ik vond dit wel aardig, moeite waard om eens te proberen. Het spul is in allerlei kleuren te krijgen, ook met glitters e.d. dus je kan het zo mooi maken als je wilt :)

slider.JPG
 
het eerste paar is in de maak, 6 pakkies klei en een lap 10 cm breed klitteband

In de nederlandse driekleur.

Volgens mij kun je ook heeel gemakkelijk wat stukkies titanium erin kleien, prachtige sparkies !!

Als ik het goed wil doen, moet ik ff een mal trekken van een normale slider, dan heb ik precies de vorm !!
Resultaat volgt z.s.m. !!
 
Laatst bewerkt:
Klei gehaald bij Pipoos, klittenband bij stoffenzaak, ovaal stalen vormpje bij servies e.d. winkel. Ik zoek eigelijk nog een schaaltje zoals in het voorbeeld, is wel mooier, maar een mal trekken van m'n eigen gekochte sliders is ook nog een optie, beetje folie erover, klei erop, eraf en ff bakken en voila, een mal voor sliders.....

jij gaat toch ook naar Ales HansGSX-R ?
 
Laatst bewerkt:
Klei gehaald bij Pipoos, klittenband bij stoffenzaak, ovaal stalen vormpje bij servies e.d. winkel. Ik zoek eigelijk nog een schaaltje zoals in het voorbeeld, is wel mooier, maar een mal trekken van m'n eigen gekochte sliders is ook nog een optie, beetje folie erover, klei erop, eraf en ff bakken en voila, een mal voor sliders.....

jij gaat toch ook naar Ales HansGSX-R ?


hier, klei dus bij Pipoos (inderdaad crea winkel)
 
Klasse dat je er aan begonnen bent, had het ook gelezen maar was er nog niet aan begonnen. Paar vragen:

Hoeveel blokjes Fimo gebruik je per slider? Zo'n blokje kost ca € 2,00 per stuk als ik me niet vergis.

Kun je een ijzeren vorm gebruiken in de oven? Of gebruik je dit alleen om de vorm te bepalen en doe je ze "los" in de oven?
Was zelf al aan het speuren naar een stenen vorm die bruikbaar was.

Oja die Fimo vind je niet bij een speelgoedwinkel, moet je echt een beetje gesorteerde hobbywinkel voor hebben zoals pipoos enzo
 
Geweldig topic! perfecte timing.. Nu nog even iets zoeken met iets van een gesp om het op mn knie te bouwen.

[me]Loki heeft het sliders/kneedown verhaal in de verkeerde volgorde gedaan[/me]
 
Klasse dat je er aan begonnen bent, had het ook gelezen maar was er nog niet aan begonnen. Paar vragen:

Hoeveel blokjes Fimo gebruik je per slider? Zo'n blokje kost ca € 2,00 per stuk als ik me niet vergis.

Kun je een ijzeren vorm gebruiken in de oven? Of gebruik je dit alleen om de vorm te bepalen en doe je ze "los" in de oven?
Was zelf al aan het speuren naar een stenen vorm die bruikbaar was.

Oja die Fimo vind je niet bij een speelgoedwinkel, moet je echt een beetje gesorteerde hobbywinkel voor hebben zoals pipoos enzo

in de eerste post van topic starter staat et. Moet ff kijken in het artikeltje. 6 pakjes.
 
He leuk zeg!
Die ga ik ook maken voor m'n ventje (zelf heb ik ze echt niet nodig)

Tip van de fimo-kenner :? : zorg dat de klei lekker warm is als je er mee gaat werken, dan krijg je ook geen scheurtjes, en valt de klei niet zo gauw uit elkaar.

Wanneer ik klaar ben zal ik wel een foto plaatsen.
Eerst maar opzoek naar een mal voor de sliders...
 
ik heb 3 pakjes voor 1 slider, die van mij zijn wat klein en dik nu, kon geen betere vorm vinden. Ik gebruik een ovale vorm zonder bodem en zoek nog wat beters eigenlijk, zoals in het PB verhaal, dat ziet er strak uit.

[edit] Net het klittenband erop geplakt, over een uurtje het resultaat.

En de vraag hoe hard ze zijn, het is een beetje zoals uitgehard epoxy plamuur.

[edit 2]

slider2.JPG


zo, links een originele, rechts die van mij :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook ooit zelf kneesliders gemaakt van polyester (zonder de glasvezel)
Na een paar bochten achter elkaar werden ze zo warm dat ze helemaal zacht werden en begonnen te vervormen. na 10 keer door een langen 185km/h bocht waren ze versleten.
Ik heb toen bij de schoenmaker een paar van die dingen laten snijden uit heel dik leer. De eerste keer dat ik met mijn knie op de grond kwam werd ik bijna van de motor afgerukt. Zoveel wrijving had het leer.
Toen ik een paar bochten had genomen werden ze harder en gladder waardoor dat probleem was verholpen. Alleen de lucht die van die dingen af kwam was niet te harden, zeker voor degene die er achter reden.
de distructor was er niets bij.
 
Waarom maak je geen sliders van hardhout? Is nog veel goedkoper en nog makkelijker te verwerken.

En met fimo kopen, klitteband, lijm (waarschijnlijk dure tweecomponenten), vormpke, een uur de oven aan, etc., ben je waarschijnlijk duurder dan bij Hein Gericke voor 14-16 euro een paar sliders te kopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan