kneuzige vraag peilstok olie

VV

MF'er
28 mei 2006
96
0

> bij motoren waarbij je olie moet peilen met een peilstokje..., moet je dan de vuldop gewoon 'op' de vulopening zetten, of moet je hem er echt indraaien, en daarna weer los? in de handleidingen staat het vaak ook niet. zoals ook in dit geval.

alvast bedankt he

:W
 
Laatst bewerkt:
wohw, onverwacht antwoord, heb nl. zijn scoot onlangs olie ververst en gepeild met stokje ingeschroefd..... :X

bedankt voor de info lui, zal gauw me pa melden dat ie nog een mililitertje of 1 a 2 er bij mag gooien...

thx! :Y
 
Het is afhankelijk van het merk

ai, ja, daar was ik dus toch wel een beetje bang voor, dat de waarheid weer ergens in het midden ligt...; het verschilt per merk/type is wat ik eigenlijk altijd al dacht. als ze in Japan die handleidingen nou eens wat duidelijker maakten..... B| (Yamaha!)

nou ja, we zien wel...

@yamahaFrans: wat dan, een liniaal erin? _O- een dobber? ;) . schuifmaat? :X
 
ai, ja, daar was ik dus toch wel een beetje bang voor, dat de waarheid weer ergens in het midden ligt...; het verschilt per merk/type is wat ik eigenlijk altijd al dacht. als ze in Japan die handleidingen nou eens wat duidelijker maakten..... B| (Yamaha!)

nou ja, we zien wel...

@yamahaFrans: wat dan, een liniaal erin? _O- een dobber? ;) . schuifmaat? :X
Helemaal nix :9 Peilglas meer dan genoeg ;)

Btw wat óók bij elke motor verschillend is: wanneer en hoe peil je? Warm, koud, nog ff stationair draaien, op de bok, op zn wielen.....
 
Helemaal nix :9 Peilglas meer dan genoeg ;)

Btw wat óók bij elke motor verschillend is: wanneer en hoe peil je? Warm, koud, nog ff stationair draaien, op de bok, op zn wielen.....

duh, dacht ik het niet. beetje flauw grapje om over peilglassjes te beginnen in een peilstok-topic :Z ;)

en idd, altijd horizontaal staan natuurlijk en even een minuutje laten bezinken na het horizontaal plaatsen.

sommige motoren moet je koud peilen, sommige lauw, sommige heet.... (meest voorkomend is volgens mij 'lauw peilen' > paar minuten draaien op de bok, uitzetten, paar minuten wachten, peilen)

PS. gelukkig heeft mijn eigen fiets ook een peilglas. pesthekel aan peilstokjes, zeker als je een olie-zuipschuit hebt :( B|
 
duh, dacht ik het niet. beetje flauw grapje om over peilglassjes te beginnen in een peilstok-topic :Z ;)

Ik zie dat je nog niet zo lang lid bent hier. Das helemaal niet erg, maar wen maar aan de flauwe grappen, je ontkomt er echt niet aan :9


PS. gelukkig heeft mijn eigen fiets ook een peilglas. pesthekel aan peilstokjes, zeker als je een olie-zuipschuit hebt :( B|

Heb ik ook, maar al mn pk's zitten er nog in, en olie is niet duur *O*
 
das relatief en inkomensafhankelijk natuurlijk (voor mij persoonlijk vind ik 12 euri voor een liter tamelij prijzig). maar goed, daarom rijd ik dus een 125cc 4T'tje , ons bent noodgedwongen zuunig :]

Als een liter benzine 1.40€ kost, en je rijdt 1:16 is dat 9 cent per kilometer.
Als een liter olie 12€ kost bij 1 liter op 1200km, dan is dat 1 cent per kilometer.
(en dan vind ik 12€ nog vrij prijzig)

Ik rijd ook budgetarm hoor, maar zoals je ziet heeft olieverbruik gewoon niet zoveel invloed op de totale kosten!
 
Jij hebt wel een hele lage dunk van die kneus he :+ :+

stupidconfused.gif

Ik l*l ook maar dat ik wijs ben ;)

Fout! :+

als je hem los erop legt meet-ie niets, je moet hem er los inhangen.. ;)
mag ik het zout even?

B|

zout%20strooien.jpg


:+

Ik mis de optie: er los in hangen
in de pol B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan